قارچ دم بوقلمون_ترکی تیل

قارچ ترکی تیل - دم بوقلمون

راهنمای کامل قارچ دم بوقلمون (کوریولوس) Turkey tail

Dec/24/2020

By Royalmushrooms

قارچ ها ارگانیسم های پیچیده ای هستند. آنها می توانند خوردنی ، سمی یا از نظر دارویی مفید باشند.

و در حالی که مدت هاست دانش مدرن تصور می کند که قارچ ها از چند هزار یا صد هزار سال پیش

به وجود آمده اند ، قدمت برخی از نمونه های اخیر تقریباً به یک میلیارد سال پیش برمی گردد.

به همین ترتیب ، موارد بسیاری وجود دارد که ما هنوز در مورد پادشاهی با شکوه و متنوع قارچها   نمی دانیم.

تخمین زده می شود که انسانها فقط حدود 10٪ از گونه های قارچ را شناسایی کرده اند. با ادامه تحقیقات مربوط به قارچ ، پزشکان و

داروسازان در سراسر جهان مشتاقانه به بررسی ویژگی های دارویی مفید قارچ می پردازند. برخی حتی به بهبود ایمنی بدن

کاهش استرس و حتی کمک به هضم غذا کمک می کنند. یکی از قارچ های بسیار شگفت آور مفید ، قارچ کوریولوس است که به آن “دم بوقلمون” نیز می گویند.

اگر تاکنون نام این قارچ را نشنیده اید ، نگران نباشید. اگرچه این قارچ در بین ما بسیار است ، اما با نام های زیادی شناخته شده است که می تواند شناسایی را کمی گیج کننده کند.


در ادامه خواهید فهمید چرا این قارچ خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

قارچ دم بوقلمون – کوریولوس (Turkey tail) چیست؟

هر آشپز خانگی یا یک آشپز حرفه ای می تواند به شما بگوید – قارچ ها در اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارند.

بعضی از قارچ ها در مناطق مرطوب با سبک سنتی قارچ ساقه و کلاه دار رشد می کنند. برخی دیگر فقط در مناطق خشک رشد می کنند

و بیشتر شبیه حلقه های پوست درخت هستند تا قارچ های لعاب دار.

قارچ دم بوقلمون یا کوریولوس شبیه دومی است. این یک نوع قارچ پوسته ای ، نازک و سخت است که می توان آن را در کناره های درختان چوب سخت مشاهده کرد.

یکی از نام های مستعار آن Turkey Tail است ، به لطف رنگ آمیزی منحصر به فرد و الگوی رشد آن.

در حالی که پزشکان و درمانگران طبیعی قرن هاست که از قارچ Coriolus Versicolor برای درمان بیماری استفاده می کنند ،

طب جدید امروزه در حال پیشرفت است. این قارچ های درخت پسند ممکن است به مبارزه با رشد تومورها و همچنین تحریک سیستم ایمنی کمک کنند.

مطالعات در حال انجام است و فقط زمان نشان می دهد که این ارگانیسم باستانی واقعاً چقدر قدرتمند است.

قارچ ترکی تیل - دم بوقلمون

فواید مصرف قارچ دم بوقلمون یا کوریولوس

اگرچه مصرف قارچ دم بوقلمون یا کوریولوس مزایای بالقوه بسیاری دارد ، اما اطلاعات علمی یا پزشکی کافی برای پشتیبانی قاطعانه از بسیاری از ادعاهای مصرف کنندگان وجود ندارد.

و گرچه قرن ها ، اگر نه هزاره ها ، شواهد حکایتی برای تأیید فواید سلامتی ناشی از مصرف انواع مختلف قارچ ها ، از جمله دم بوقلمون وجود داشته باشد ، لازم به یادآوری است

که تحقیقات در مورد بیشتر این ادعاها همچنان ادامه دارد. همانطور که گفته شد ، برخی از مهمترین اثرات بالقوه کوریولوس عبارتند از:

  •  پشتیبانی ایمنی
  •  کاهش اثرات جانبی شیمی درمانی
  •  عملکرد گوارشی بهبود یافته
  • پتانسیل مبارزه با سرطان
  • سرطان روده بزرگ
  • سرطان پستان
  • تنظیم چاقی
  • افزایش انرژی
  • آنتی اکسیدان و منبع ویتامین D

سیستم ایمنی سالم و روده سالم از نظر ذاتی با هم مرتبط هستند ، بنابراین مراقبت از هر دوی آنها با یک محصول کارآمد و مقرون به صرفه است ، پزشکان در آسیا سالهاست که از

قارچ Coriolus Versicolor برای کمک به درمان ناراحتی روده استفاده می کرده اند.

نگاه دقیق تر

وقتی باکتری ها یا ویروس ها وارد بدن می شوند ، گلبول های سفید خون آن ماده مهاجم را جستجو و از بین می برند. بدن ما دارای دو مصونیت اولیه است.

نوعی که ما با آن متولد شده و ایمنی ذاتی نامیده می شود. اما کودکان مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری های خطرناک هستند زیرا هنوز نتوانسته اند نوع دوم ایمنی ، سازگار را ایجاد کنند.

مصونیت تطبیقی همان چیزی است که به سلول های نوع خاصی از گلبول های سفید خون ، اجازه می دهد آنتی بادی تولید کنند.

قارچ های دم بوقلمون یا کوریولوس بدن را تشویق می کند تا در فرآیندی به نام فعال سازی سلول B ، تعداد بیشتری از این سلول های کاملاً تخصصی را تولید کند.

این سلولهای قدرتمند به بدن ما کمک می کند تا از عفونتهای سیستمیک طاقت فرسا جلوگیری کند.

عوارض جانبی قارچ دم بوقلمون

عوارض جانبی زیادی با مصرف قارچ دم بوقلمون یا کوریولوس مرتبط نیست. زنانی که باردار هستند ، قصد بارداری دارند و یا شیردهی دارند ، باید قبل از مصرف هر نوع مکمل مبتنی

بر قارچ با پزشک خود مشورت کنند. هنوز هم بعید است که مصرف کنندگان در هنگام مصرف قارچ دم بوقلمون عواقب منفی را تجربه کنند.

یکی از بزرگترین خطرات در اینجا آلرژی است ، بنابراین کاربران باید مکمل ها را فقط با مقادیر کم مصرف کنند.همچنین دوزهای نهایی در افراد مختلف متفاوت است.

مقدار معمول دوز قارچ دم بوقلمون

دوز مناسب برای هر فرد به وضعیت سلامتی و نیازهای فعلی وی و همچنین نوع مکمل مصرفی بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک پودر مستقیم یا قارچ کامل پخته شده دوز متفاوتی نسبت به مکمل عصاره خواهد داشت. تصمیم گیری در مورد دوز مناسب شما ممکن است به اندکی مشاوره تخصصی نیاز داشته باشد اما دوز توصیه شده بزرگسالان: 1 تا 5 کپسول در روز .

هرکپسول شامل 300 میلی گرم پودر قارچ دم بوقلمون.

روشهای مصرف قارچ دم بوقلمون_ترکی تیل

مانند اکثر محصولات دارویی مدرن ، قارچ کوریولوس را می توان به روش های مختلفی مصرف یا استفاده کرد. بیشتر آنها شامل نوعی خوردن قارچ است ، یا از طریق کپسول یا قارچ کامل پخته شده.

بلعیدن آن به کاربران امکان می دهد طی شش تا هشت ساعت اثرات و مزایایی را تجربه کنند. زمان دقیق هضم قارچ در بدن شما به سیستم بدن شما بستگی دارد.

بعضی از افراد متابولیسم های بسیار فعالی دارند و غذاها را به سرعت هضم می كنند ، در حالی كه دیگران متابولیسم كند دارند كه تجزیه آنها به مدت طولانی نیاز دارد.

برخی ممکن است ترجیح دهند کوریولوس خام  را برای تهیه چای بجوشانند. این روش کاملاً ایمن و مناسب است ، به شرطی که قارچ ها تازه باشند یا به درستی خشک شوند.

خرید قارچ از یک تامین کننده معتبر نیز مهم است. همچنین با افزایش محبوبیت این قارچ ها ، انبوهی از مکمل های مبتنی بر عملکرد قارچ نیز در بازار وجود دارد.

اگر برندی هستید که به دنبال تهیه یک مکمل جدید با این قارچ ها هستید ، مطمئن شوید که تحقیق خود را انجام داده اید و یک منبع معتبر با عصاره های مرغوب انتخاب کرده اید.

انواع دیگر قارچ های دارویی

قارچ دم بوقلمون تنها قارچ هایی نیستند که دارای فواید مثبت سلامتی هستند. هزاران قارچ دیگر نیز وجود دارد که به همان اندازه قدرتمند هستند.

از آنجا که علوم و پزشکی در حال کشف پتانسیل درمان های مبتنی بر قارچ هستند ، به احتمال زیاد این لیست با گذشت زمان رشد می کند که ما در مقاله های آتی تقدیم شما دوستان خواهیم کرد.

قارچ دم بوقلمون_ترکی تیل

قارچ دارویی گانودرما

رویال ماشرومز