آیا مجیک ماشروم به ترک اعتیاد کمک میکند

از درمان افسردگی تا کمک به کنترل اعتیاد به الکل و سیگار. آیا قارچ جادویی میتواند اعتیاد را درمان کند؟

سیلوسایبین ، ماده موثره موجود در قارچ های “جادویی”  یک روانگردان قوی است.

علیرغم اینکه قدرت ملایم تری نسبت به LSD دارد با این حال توانایی تغییر در درک فضا و زمان را دارا می باشد و باعث ایجاد تحریفات بصری ، سرخوشی و تجارب عرفانی می شود.

بر خلاف ماری جوانا که از نظر قانونی و استفاده های درمانی شناخته شده می باشد. یا MDMA که در سال های اخیر به دلیل پتانسیل خود در درمان PTSD نظر ها را به خود جلب کرده است.

می توان “قارچ جادویی” را به عنوان چیزی بیش از یک روانگردان دانست. چون سیلوسایبین موجود دراین قارچ دارای تعدادی مزایای بالقوه پزشکی است.

ترک سیگار و سایر اعتیاد ها

چه چیزی می تواند به زیربنای فیزیولوژیکی رفتار اعتیاد آور بپردازد و تغییر رفتار سریع ایجاد کند؟ چیزی که می تواند به طور مؤثر و کارآمد الگوهای ریشه دار، از جمله اجبار و اعتیاد را ریشه کن کند، چیست؟

سیلوسایبین می تواند اتصالات قشر خاصی از مغز را دوباره ترمیم کند و ارتباطات جدیدی را فعال کند که فضایی را برای باز بودن روانشناختی ایجاد می کند و به ما امکان می دهد مسیرهای عصبی خود را دوباره چارچوب بندی کنیم.

قارچ جادویی و ترک اعتیاد

مطالعه جان هاپکینز در مورد قارچ جادویی و ترک اعتیاد

در یک مطالعه معتبر در دانشگاه جان هاپکینز ، محققان دریافتند که درمان با سیلوسایبین باعث می شود که پرهیز از استعمال دخانیات در طی یک دوره پیگیری 12 ماهه به طور قابل توجهی بهبود یابد.

تحقیقات آن‌ها گزارش می‌دهد که برخی از سیگاری‌های قدیمی که در ترک سیگار ناموفق بوده‌اند، پس از تجویز کنترل‌شده سیلوسایبین توانستند این کار را انجام دهند.

متیو جانسون ، PhD ، دانشیار روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز ، این مطالعه را رهبری کرد.

به گفته وی سیلوسایبین توانایی درمان سایر اختلالات مصرف مواد از جمله اعتیاد به الکل، کوکائین و مرفین را دارد.

وی گفت: ” ماهیت کلی اعتیاد، همان اختلالات كاهش یافته ذهنی و رفتاری است.”

بنابراین ، سیلوسایبین در جلسات منظم، توانایی این را دارد که اساساً کسی را از روال معمول خود دور کند تا یک نگاه اجمالی به یک تصور بزرگتر از خود داشته باشد و یک انعطاف پذیری ذهنی ایجاد کند که با آن مردم بتوانند از این مشکلات خارج شوند.

در حقیقت، یک مطالعه معتبر در مورد وابستگی به الکل نشان داده که به دنبال درمان با سیلوسایبین هم نوشیدن و هم اعتیاد به آن در فرد کاهش یافته است.

ترک سیگار

محققان جان هاپکینز برای فهمیدن اینکه آیا این ترکیب روانگردان می تواند به افراد سیگاری کمک کند ، 10 داوطلب مرد و 5 زن داوطلب را ثبت نام کرد.

شرکت کنندگان همه افراد سیگاری وابسته به نیکوتین در حدود 50 سالگی بودند که به مدت 30 سال به طور متوسط ​​20 سیگار در روز دود میکردند. شرکت کنندگان همچنین قبلاً بارها تلاش کرده بودند که سیگار را ترک کنند.

در طول جلسه اول ، دوز متوسط ​​( 20 میلی گرم در 70 کیلوگرم وزن متقاضی ) سیلوسایبین به صورت قرص به شرکت کنندگان داده شد و در دو جلسه بعدی که به مدت هشت هفته انجام شد ، دوز بالایی (30 میلی گرم در 70 کیلوگرم) به آنها داده شد.

شرکت کنندگان در این جلسه که در محیطی شبیه به هم برگزار شد ، از نزدیک تحت نظر قرار گرفتند. برخی چشمان خود را پوشانده و به موسیقی گوش می دادند و آنها به آرامش و تمرکز بر تجربیات درونی خود تشویق می شدند.

پس از شش ماه ، آنها دریافتند که 80٪ شرکت کنندگان از مصرف سیگار خودداری کرده اند.

این به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ درمان های رایج دیگر مانند جایگزینی نیکوتین و درمان های رفتاری است که معمولاً فقط 30٪ موفقیت داشتند.

وارنیکلین ، داروی تجویز شده ای که به طور گسترده برای اعتیاد به نیکوتین استفاده می شود ، نیز در شش ماهگی فقط 35٪ موفقیت دارد.

همچنین لازم به ذکر است که این یک مطالعه آزمایشی بسیار کوچک و بدون کنترل بود ، بنابراین برای تأیید نتایج لازم است مطالعات بیشتری انجام شود.

قارچ جادویی و ترک اعتیاد

درمان ناراحتی های روانی مربوط به سرطان

“دکتر چارلز گروب ، استاد روانپزشکی ” به دانشكده پزشكي UCLA David Geffen که همچنین به موسسه تحقیقاتی Heefter وابسته است گفت، سیلوسایبین را به طور گسترده مورد مطالعه قرار داده و تحقیق در این زمینه را تألیف کرده است.

از جمله ، یک مطالعه آزمایشی تصادفی از جان هاپکینز در سال 2016 نشان داد که یک دوز سیلوسایبین به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و افسردگی و اضطراب را در افرادی که طبق تشخیص ، سرطان تهدید کننده دارند را کاهش می دهد.

قارچ جادویی و درمان سرطان

درمان افسردگی با قارچ جادویی

افسردگی از جمله بیشترین موارد تحقیق شده برای درمان با سیلوسایبین است. همانطور که Healthline قبلاً  گزارش داده بود که برای درمان افسردگی با سیلوسایبین به موفقیت دست یافته است.

قارچ جادویی و ترک اعتیاد

4.4/5 - (7 امتیاز)