چگونه قارچ جادویی پرورش دهیم

پروش مجیک ماشروم به طرز شگفت آوری آسان است. تمام آنچه شما نیاز دارید برخی از تجهیزات اساسی، تهیه ژنتیک قارچ و کمی صبر است.

پرورش قارچ جادویی در منزل

در این راهنمای مبتدیان، همه مواردی را که باید در مورد نحوه پرورش قارچ جادویی در منزل بدانید را توضیح خواهیم داد.

قارچ های سیلوسایبین قارچ هایی هستند که حاوی ترکیب psilocybin میباشند. این ماده شیمیایی بر روی گیرنده های سروتونین در مغز اثر می گذارد و اثراتی ایجاد می کند (که معمولاً به آن سفر می گویند).

قارچ سیلوسایبین کجا رشد می کند

درمان افسردگی با قارچ جادویی

قارچ سیلوسایبین به طور طبیعی در بسیاری از مناطق مختلف جهان رشد می کند. بنابراین، اگر در مکان مناسب زندگی می کنید ممکن است آنقدر خوش شانس باشید که برخی از آنها را در طبیعت پیدا کنید.

با این حال، برای افراد بدون تجربه تشخیص اشتباه قارچ آسان است – یک اشتباه بالقوه کشنده. بهترین راه برای ایمن ماندن پرورش قارچ سیلوسایبین در خانه یا خرید از منبع معتبر است.

به دلیل وضعیت حقوقی فعلی ممکن است مورد دوم گزینه ای مناسب نباشد. با این حال کشت این نوع قارچ بسیار آسان میباشد.

اگر از خود می پرسید ” کجا رشد می کنند؟” پاسخ ممکن است “نزدیکتر از آنچه شما فکر می کنید” باشد.

مستند قارچ های شگفت انگیز

گونه های خاصی مانند Psilocybe semilanceata در سراسر آمریکای شمالی و اروپا گسترده است. آنها همچنین در بسیاری از مناطق دیگر جهان رشد می کنند.

گونه دیگر ، Psilocybe cubensis ، در مناطق گرمسیری بسیار پربار است. P. cubensis همچنین یکی از آسان ترین انواع قارچ ها است که می تواند در خانه رشد کند.

اگر قصد جستجوی قارچ در طبیعت را دارید، بهترین شرط شما این است که مناطق جنگلی انبوه و نزدیک به آب را امتحان کنید. قارچ برای رشد به عناصر غذایی و رطوبت نیاز دارد و این زیستگاه ها هر دو را تأمین می کنند.

انواع قارچ های جادویی

برخی از گونه ها در مزارع و علفزارها نیز رشد می کنند. قبل از برداشت قارچ اطمینان حاصل کنید که می توانید آنها را به طور مثبت شناسایی کنید.

چندین گونه شبیه قارچ های سیلوسایبین هستند اما در واقع سمی هستند. آنها می توانند باعث واکنش های جانبی از بیماری خفیف تا مرگ شوند.

اگر در مورد بی خطر بودن قارچ اطمینان ندارید ، آن را تنها بگذارید.

تفاوت بین نژاد های قارچ جادویی

پرورش قارچ جادویی در منزل

پرورش قارچ جادویی در منزل نسبتاً ساده است. با این حال ، توجه کافی به بهداشت و کمی صبر نیاز دارد. شما به چند قطعه تجهیزات نیز احتیاج خواهید داشت ، اگرچه یافتن اکثر آنها آسان است.

برای پرورش قارچ جادویی در منزل به چه مواردی نیاز دارید؟

  • یکی از ساده ترین راه های پرورش قارچ استفاده از کیت رشد قارچ است. آنها معمولاً از قبل کلونایز شده و بستر آن آماده پین زنی میباشد، تمام کاری که شما انجام میدهید ایجاد فضایی مرطوب با شرایط ایده آل قارچ ها میباشد.
پرورش قارچ جادویی در منزل
  • روش دوم تهیه نمونه ژنتیک قارچ و کشت آن میباشد.
پرورش قارچ جادویی در منزل

اگر تاکنون گیاهی را پرورش داده باشید به خوبی خواهید دانست که رضایت شما را افزایش می دهد. حالا ، یک سفر درون نگر به ذهن خود را تصور کنید.

برداشت قارچ چیزی بیش از میوه و یک تجربه معنوی است که می تواند تغییرات پایدار ایجاد کند. پرورش قارچ بسیار دشوارتر از پرورش میوه و سبزیجات است.

گیاهان در خاک غیر بهداشتی و غنی از میکروب و سطوح مختلف گرما، رطوبت و شرایط آب و هوایی رشد می کند. در مقابل، قارچ ها برای رشد و میوه دهی به پارامترهای بسیار خاصی نیاز دارند.

پرورش قارچ جادویی در منزل

می توان قارچ ها را در محیط داخلی با ایجاد شرایط دقیق مورد نیاز پرورش داد. این امر با رشد آنها در محیط های با رطوبت بالا و غیر قابل نفوذ در برابر آلودگی حاصل می شود.

از روشهایی مانند PF-tek می توان برای ایجاد محیطی تمیز و مرطوب استفاده کرد. برای ساده تر کردن کارها، خرید یک کیت رشد را در نظر بگیرید. چیز دیگری که قارچ ها را از پادشاهی گیاهان جدا می کند چرخه زندگی و ابزار تولید مثل آنها است.

قبل از شروع به پرورش قارچ در خانه ، درک دقیق این فرآیند مفید است.

مراحل رشد ماشروم

چرخه زندگی در قارچ: از اسپور به قارچ

قارچ ها زندگی را با اجزا میکروسکوپی DNA بنام هاگ آغاز می کنند. هاگ مانند دانه های تولید شده توسط گیاهان است که در صورت شرایط صحیح محیطی به رشد خود ادامه میدهند.

آنها رشته های ریزی از بافت را به نام hyphae :ˈhʌɪfə آزاد می کنند این فرآیند را می توان با جوانه زنی در دنیای گیاهان مقایسه کرد.

هر hyphae حامل یک هسته واحد است، وقتی دو hyphae سازگار از اسپورهای مختلف با هم روبرو می شوند، جفت می شوند و به هم اتصال می خورند.

hyphae های حاصل هسته های هر دو سلول والد را در بر خواهد گرفت. این یک ارگانیسم ایجاد می کند که قادر به تولید مثل است.

از اینرو hyphae های بیشتری تشکیل شده و یک ماتریس آلی ایجاد می کنند که به عنوان میسلیوم شناخته می شود. این ساختار شبه وب باعث آزاد شدن آنزیم ها در محیط و هضم خارجی مواد غذایی می شود.

پرورش قارچ جادویی در منزل

مایسلیوم به تغییرات خارجی بسیار حساس است. وقتی غذا تمام شود یا در معرض نور قرار گیرد، تولید پریموردیا ( اندام ، ساختار یا بافتی از قارچ در اولین مرحله رشد) می کند.

پریموردیا یا پین ها اجسام میوه دار قارچ جوان هستند. قوی ترین پین ها تبدیل به میوه هایی می شوند که باعث آزاد شدن هاگ می شوند. از این مرحله به بعد چرخه مجددا از ابتدا شروع می شود.

محیط کشت قارچ

قبل از اینکه در مورد روش های کشت بحث کنیم ، وقت آن است که اصول تکنیک استریل را یاد بگیریم.

قارچ ها در طبیعت در برابر تعداد زیادی از رقبا قرار دارند. آنها باید انواع باکتریها و قارچها را تسخیر کنند تا جای خود را تأمین کنند.

فقط در یک محیط اهلی نشان می دهد که واقعاً چقدر حساس هستند حتی موارد جزئی آلودگی می تواند عمل رشد را با مشکل مواجه کند.

به همین دلیل است که تولیدکنندگان باید در هر مرحله از مراحل کشت احتیاط زیادی انجام دهند.

پرورش قارچ جادویی در منزل

پین زنی: اولین مرحله از میوه دهی

پین زنی یکی از جالب ترین مراحل در چرخه رشد قارچ است. هنگامی که میسلیوم شما بستر را کاملاً کلون کرده باشد وقت آن است که آن را در معرض شرایط مختلف محیطی قرار دهید.

این شرایط بستر را فریب می دهد و فکر می کند از سطح زمین بالاتر رفته و زمان میوه دادن است. رطوبت سنج قطعه اصلی تجهیزات در این مرحله است که میزان دما و رطوبت را نمایش می دهند.

در طی پین زنی قارچ ها نیاز به رطوبت بالا ، CO2 زیاد و نور ملایم دارند.

مدت زمان پین زنی برای کیت های رشد

اگر از کیت رشد استفاده می کنید ، درب ظرف را برداشته و آب مقطر را درون ظرف اسپری کنید. درب ظرف را برگردانید و اجازه دهید میسلیوم 12 ساعت خیس بخورد.

با گذشت زمان ، درب ظرف را دوباره برداشته و آب اضافی آن را تخلیه کنید. کیت را در باکس مرطوب قرار داده و دیواره های داخلی آن را یک یا دو بار در روز مرطوب کنید تا پین ها ظاهر شوند.

از یک رطوبت سنج جهت حفظ رطوبت 95 تا 100٪ استفاده نمایید. باکس را در زیر نور معمولی اتاق یا در معرض نور غیر مستقیم خورشید در دمای 23-26 درجه سانتی گراد قرار دهید.

پین ها ظرف چند روز ظاهر می شوند.

.

پرورش قارچ جادویی در منزل

زمان برداشت قارچ ها از بستر

قارچ ها رشد نسبتا پرسرعتی دارند از این رو نهایتا تا 3الی5 روز پس از ظاهر شدن پین ها میتوان قارچ های بالغ را برداشت نمود . بهترین زمان برداشت قارچ های جادویی قبل از پاره شدن پرده ی زیر چترک آن میباشد.

پس از برداشت قارچ ها ، بستر را وارد مرحله فلش مینماییم. با این صورت که بستر را به وسیله ی آب مقطر کاملا اشباع کرده و بعد از مدت 12 ساعت آب بستر را تخلیه نموده و بستر را مجددا وارد محفطه ی مرطوب میکنیم. بستر بعد از 2 – 3 روز مجددا وارد مرحله پین زنی میشود.

.

پرورش قارچ جادویی در منزل

پارامترهای اساسی در پرورش قارچ

روشنایی:

یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام پرورش قارچ جادویی میزان نور و کیفیت آن نور است که دریافت می کنند – هرگز نباید به آنها نور مستقیم داد.

آنها را می توان با استفاده از نور خورشید یا یک لامپ سفید معمولی پرورش داد ، اما هرگز به صورت مستقیم در برابر خورشید نباید قرار بگیرند.

زیرا قارچ ها به طور طبیعی در جنگل های بزرگ روی زمین رشد می کنند و زمان زیادی را در تاریکی می گذرانند. اگر آنها را با استفاده از نور خورشید پرورش می دهید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پشت پرده ی پنجره قرار دهید و مطمئن شوید که هرگز در معرض تابش مستقیم آفتاب نیستند.

اگر از یک چراغ در خانه خود استفاده می کنید باید آن را طوری قرار دهید که نور مستقیماً به سطح بستر تابانده نشود.

رطوبت:

رطوبت ضروری است ، زیرا همان چیزی است که میسلیوم را که محل جوانه زنی هاست فعال می کند. برای تأمین میزان رطوبت مناسب ، باید از یک دستگاه رطوبت ساز کوچک استفاده کنید.

بستر را با استفاده بطری اسپری یا آب مقطر هیدراته کنید – هرگز از آب شیر استفاده نکنید. باید اطمینان حاصل کنید که محیط بستر کاملاً مرطوب است.

پس از اینکه بستر کاملا خیس خورد آب باقیمانده را خارج کنید – اگر در ته ظرف آب باقی مانده باشد ، ممکن است باعث ایجاد قارچ های آلوده شود.

رطوبت مورد نیاز جهت رشد مایسیلیوم بسته به نوع و شرایط کشت بین 70 – 95 درصد باشد.

دما:

دما یکی دیگر از پارامترهای فوق العاده مهم است. قارچ ها به طور کلی بین 21 تا 26 درجه سانتیگراد رشد می کنند . اگر جایی که قصد پرورش آنها را دارید هوا سرد است ،می توانید از یک گرمکن برقی استفاده کنید.

اگر قارچ های خود را زیر 21 درجه سانتیگراد پرورش دهید رشد آنها بسیار کندتر خواهد بود و سالن تولید كمتری دارد.

بهداشت:

نکته آخر اینکه بهداشت و محیط تمیز در پرورش قارچ جادویی از اهمیت بالاتری برخوردار است. آنها بسیار حساس هستند و به یک محیط تمیز و ضدعفونی شده احتیاج دارند.

هرگز آنها را با دست لمس نکنید و هنگام دست زدن به کیت دائما از دستکش لاتکس و ماسک صورت استفاده کنید.

همچنین باید سعی کنید تا حد امکان از تغییر فضای اطراف آنها خودداری کنید – سیگار نکشید ، از مایع خوشبو کننده یا هر نوع ماده اسپری دیگری که در آن هستند استفاده نکنید وگرنه ممکن است آلوده شود و به درستی رشد نکند.

4.1/5 - (10 امتیاز)