تفاوت ال اس دی و ماشروم

تفاوت ال اس دی و ماشروم

تفاوت ال اس دی و ماشروم

این مقاله به هیچ عنوان سعی در تشویق مصرف هیچ گونه ماده سایکدلیکی را ندارد ، اما با توجه به بسیاری از مزایای درمانی این دو ماده و مصرف آن در سطح جامعه

صفحه ی رویال ماشرومز اقدام به گرد آوری اطلاعات مستند و بعضا تجارب کاربران در انجمن های اینترنتی در سطح وب نموده و به صورت چکیده در اختیار عزیزانی که اقدام به شروع دوره درمانی خود با این دو ماده را دارند قرار داده است.


با تشکر رویال ماشرومز


LSD و قارچ جادویی دو مورد از رایج ترین داروهای سایکدلیکی در سطح جهان هستند.

LSD معمولاً به عنوان اسید یا لوسی نیز شناخته می شود ، و قارچ های جادویی گاهی اوقات به عنوان قارچ سایلوسایبین طبق ترکیب فعال اصلی آنهانامیده می شوند.

اگر از آنها در محیط مناسب و با طرز فکر مناسب استفاده شود ، هر دو می توانند تجربیات قدرتمند و عرفانی را در کاربر القا کنند.

آنها می توانند تغییرات ادراکی قوی و تحقق معنوی عمیقی را ایجاد کنند.

با این حال ، هنگام مقایسه یک سفر با ال اس دی و سایلوسایبین ، مشخص است که آنها از لحاظ تجربی کاملاً متفاوت هستند.

این تا حد زیادی به دلیل ترکیبات شیمیایی متمایز آنها است اما همچنین به دوزها،حساسیت شخصی ، قصد و شرایط استفاده و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد.

بنابراین ، بیایید ببینیم چه چیزی این دو روان درمان را شبیه هم می کند و چه چیزی LSD را از قارچ جادویی متمایز می کند.

تفاوت ال اس دی و ماشروم

تاریخچه استفاده از LSD در مقابل استفاده از قارچ جادویی

تفاوت ال اس دی و ماشروم

LSD اختراع نسبتاً اخیر بشر است. برخلاف قارچ های جادویی ، به طور طبیعی ایجاد نمی شود و باید در آزمایشگاه سنتز شود.

ال اس دی اولین بار توسط شیمی دان معروف، آلبرت هافمن از آزمایشگاه های Sandoz در بازل سوئیس ایجاد شد.

هافمن در حال تحقیق بر روی مشتقات لیزرژیک اسید بود که یک آلکالوئید جدا شده از ارگوت است ، قارچی که به چاودار حمله می کند.

در 16 نوامبر 1938 اسید لیزرژیک دی اتیل آمید (LSD) متولد شد. با این حال ، پنج سال دیگر طول کشید تا هافمن دوباره به این ترکیب نگاه کند و اولین سفر اسیدی (تصادفی) جهان را در 16 آوریل 1943 تجربه کند.

LSD پس از کشف ، مورد توجه دولت ایالات متحده قرار گرفت ، زیرا پتانسیل موجود در آن را سلاحی برای تضعیف هوشیاری و کنترل ذهن می دانست که در برابر مخالفان خود استفاده کند.

به این صورت پروژه بدنام MK-Ultra سازمان CIA به منظور تحقیق در مورد LSD به عنوان یک سلاح شیمیایی در دهه های 1950 و 60 انجام شد. در طول این دو دهه آزمایش های وحشیانه ، اغلب پنهان و غیرقانونی متعددی انجام شد.

فصل بعدی در داستان LSD در تضاد کامل با سناریوی دولت آمریکا بود واز آن به عنوان ابزاری قدرتمند برای گسترش آگاهی ، جنبش هیپی و ضدفرهنگی در دهه های 1960 و 1970 از آن استقبال کرد

و به عنوان پایه ای از جشنواره های موسیقی ، آزادی معنوی و مخالفت با کنترل دولتی تبدیل شد. LSD به بیان خلاقانه و احساسات صلح ، عشق و وحدت که اساس حرکت بود این جنبش بود دامن زد.

پس از کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد مواد سایکدلیک در سال 1971 ، ال اس دی به حاشیه جامعه رفت.

با این حال ، اگرچه طی چند دهه کاهش یافت ، اما استفاده از آن هرگز متوقف نشد. استفاده از LSD در دهه 1990 تجدید حیات کرد و از آن زمان به بعد در سراسر جهان

در مجموعه های سایکدلیک وجود داشت ، هم برای افراد مبتدی و هم برای روان درمانگرهای با تجربه.

تفاوت ال اس دی و ماشروم

تفاوت ال اس دی و ماشروم

قارچ جادویی سابقه استفاده بسیار قدیمی تری دارد. هنرهای حکاکی شده بر صخره ها به 7000-9000 سال پیش برمی گردد که نشان می دهد قارچ های سایلوسایبین

به نیازهای آیینی جوامع اولیه خدمات رسانی کرده اند. نمادهای قارچ همچنین در مصنوعات و آثار هنری تمدن های مختلف پیش از کلمبیا از جمله جامعه اولمک ، زاپوتک ، مازاتک ، مایا و آزتک یافت شده است.

این اقوم باستانی همچنین از قارچ های مقدس در اهداف آیینی و پیشگویی برای برقراری ارتباط با الوهیت خود استفاده می کردند.

انحلال این تمدنها به این معنی بود که استفاده آیینی از قارچ جادویی در طول قرون بعدی تا حد زیادی کاهش یافت.

آن را در مقیاس بسیار کوچکتر توسط فرزندان خود از سر گرفتند ، و برخی از اعمال مقدس هنوز هم تا به امروز اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، شفا دهندگان Mazatec

در قسمت شمالی Oaxaca ، مکزیک هستند و قارچ های جادویی توسط این شمن های بومی به کار گرفته می شوند.

در غیر این صورت ، از زمان کشف این جوامع توسط رابرت گوردون واسون در دهه 1950 ، قارچ جادویی به سرعت وارد چشم عموم مردم غرب شد و در نهایت به فهرست مواد روان درمان مورد علاقه

جنبش ضد فرهنگی غرب شد. مانند LSD ، استفاده از قارچ نیز پس از ممنوعیت سازمان ملل در سال 1971 کاهش یافت ، اما نه به آن صورت ، زیرا آنها از طبیعت بودند و نسبت به

خرید از فروشندگان خیابانی بسیار کم خطرتر از LSD تلقی می شد. قارچ های جادویی بخشی از فرهنگ روان درمان ها بودند و سرانجام در دهه 1990 با انتشار تحقیقات علمی جدید در مورد پتانسیل درمانی آنها دوباره ظاهر شدند.

تفاوت ال اس دی و ماشروم

مصرف امروزی LSD در مقابل قارچ جادویی

امروزه ، LSD به شیوه ای مشابه دهه های قبل استفاده می شود. این یک داروی سایکدلیکی برون نگر است که کاربر را در واقعیت ثابت نگه می دارد ، عملکرد حرکتی را مختل نمی کند و خلاقیت و قدرت بیان را افزایش می دهد.

بنابراین ، این یک انتخاب محبوب برای فستیوال های موسیقی ، پیاده روی در طبیعت، و افزایش بهره وری ذهنی تقریباً در هر زمینه ای است.

از طرف دیگر ، قارچ جادویی می تواند توانایی کاربر را در حرکت و تعامل با دیگران کمتر کند. به همین دلیل است که آنها برای کاربران انفرادی یا گروههای کوچک که به هم متصل هستند

و در یک محیط آرام و طبیعیت مناسب هستند.قارچ جادوییهمچنین در سفرهای های هدایت شده برای شفای معنوی و اهداف پیشرفت شخصی استفاده می شود.

.

شیمی و فارماکودینامیک LSD در مقابل قارچ جادویی

تفاوت ال اس دی و ماشروم

LSD یک آلکالوئید ارگولین است که می تواند به طور شیمیایی از واکنش دی اتیل آمین با لیزرژیک فعال سنتز شود.

لیزرژیک اسید را می توان از قارچ ارگوت یا عملاً از ارگین (LSA) که از دانه های Morning glory‎ ( پیچک درختی) استخراج می شود ، مشتق کرد.

LSD یک آگونیست سروتونین و دوپامین است. گیرنده های 5-HT2A ، 5-HT2B و 5-HT2C و گیرنده های سروتونرژیک 5-HT1A و گیرنده های مختلف دوپامینرژیک ، به ویژه D2 و D1 را تا حدی فعال می کند.

قارچ های سایلوسیبین کاملاً طبیعی هستند و می توان آنها را بلافاصله پس از چیدن بلعیده یا برای افزایش قدرتشان آنها را خشک کرد.

ترکیبات اصلی فعال آنها psilocybin ، psilocin ، baeocystin و norbaeocystin هستند. سایلوسایبین یک آلکالوئید ایندول است که در آب حل می شود و همچنین در دستگاه گوارش

به سرعت به سایلوسین تجزیه می شود و این ترکیب عامل اصلی سایکدلیکی قارچ جادویی است.

سایلوسین یک آلکالوئید تریپتامین متشکل از مولکول N ، N-dimethyltriptamine (DMT) و چهار رادیکال هیدروکسی است که از متابولیسم آنزیم های معده محافظت می کند.

مانند LSD ، بر گیرنده سروتونین 5-HT2A و 5-HT1A و 5-HT1B نیز تأثیر می گذارد.همچنین برخلاف LSD ، در گیرنده دوپامین D2 هیچگونه اثری ندارد.

.

تنظیم وضعیت در LSD

دوز LSD در مقابل دوزهای قارچ جادویی و طول سفر

دوز طبیعی LSD بین 90 تا 175 میکروگرم است. دوزهای پایین بین 25 تا 90 میکروگرم است. دوزهای بالا بیشتر از 175 میکروگرم است. سفرهای LSD با دوز متوسط تا زیاد حدود شش تا دوازده ساعت طول می کشد.

دوز کم تا متوسط قارچ جادویی بین یک تا سه گرم قارچ خشک است. دوزهای بالا بین سه تا پنج گرم و دوزهای “قهرمانانه” بیش از پنج گرم است.

دوزهای کمتر از یک گرم باعث سردرگمی می شوند ، در حالی که میکرو دوزهای کوچکتر از 0.2-0.5 گرم می تواند خوشایند و روحیه را افزایش دهد.

سفرهای قارچی با دوز متوسط تا زیاد حدود چهار تا شش ساعت طول می کشد.

.

تحمل بدن نسبت به LSD در مقابل قارچ جادویی


اگرچه هر دو دارو اعتیادآور نیستند ، اما باعث ایجاد تجمع در سیستم می شوند ، به این معنی که در صورت استفاده مکرر در فواصل کوتاه ، به دوزهای بیشتری نیاز است.

این به این دلیل است که سلول های عصبی و گیرنده های مغز به مدتی احتیاج دارند تا از فعالیت بهبود یابند و به استراحت طبیعی خود بازگردند.

این فرایند بستگی به فیزیولوژی فرد و دوزهای مصرفی دارد. با این حال ، به طور کلی ، در مدت دو هفته ، همه چیز به حالت پیش فرض باز می گردد.

یک مطالعه اولیه در مورد این اثرات ، هم تحمل قابل ملاحظه و هم تحمل متقابل را در افرادی که قارچ و LSD را به مدت یک هفته و دو هفته متوالی مصرف می کردند ، تأیید کرد.
انجمن های آنلاین مانند reddit نیز مملو از گزارش هایی هستند که این امر را تأیید می کنند.

به همین ترتیب ، مصرف همزمان قارچ و LSD ایده ی خوبی نیست ، حداقل برای کاربران بی تجربه.

به دلیل تحمل متقابل آنها ، دوزها و زمان بندی ها باید به طور دقیق تعیین شوند و با تجربه ذهنی فردی هماهنگ شوند تا به یک اثر لذت بخش برسند.

در غیر این صورت ، کاربران یا اثرات غیر مطلوب ماده دوم مصرف شده یا یک فضای ناخوشایند را با از دست دادن هویت و پارانویا گزارش می دهند.

آنها اغلب اثرات به هم پیوسته را به عنوان دو روان درمان که “به خوبی با هم کنار نمی آیند” توصیف می کنند.

.

تفاوت بین ال اس دی و قارچ جادویی

تفاوت ال اس دی و ماشروم

LSD و سفرهای قارچ جادویی از نظر تجربی کاملاً متمایز هستند. همانطور که از اقدامات دارویی آنها مشخص است ، LSD گیرنده های بیشتری را فعال می کند.

به طور خاص ، عملکرد آن بر روی گیرنده های دوپامین برای انرژی و سفرهای ال اس دی سرخوشی شناخته شده است.

تفاوت ال اس دی و ماشروم

کاربران عزیز جهت مطالعه ادامه مقاله میبایست از لینک زیر استفاده نمایید:

ادامه مقاله

.

اینستاگرام ما تلگرام ما

. [breadcrumb]

5/5 - (8 امتیاز)