خواص قارچ یال شیر

9 مزایای قارچ یال شیر یا هریسیوم 

قارچ یال شیر ، که با نام های hou tou gu یا yamabushitake نیز شناخته می شوند ، قارچ هایی بزرگ ، سفید و پشمالو میباشند که هنگام رشد شبیه یال شیر هستند.

آنها در کشورهای آسیایی مانند چین ، هند ، ژاپن و کره استفاده های آشپزی و پزشکی دارند. از قارچ های یال شیر می توان به صورت چای به صورت خام ، پخته ، خشک استفاده کرد.

عصاره آنها اغلب در مکمل های بدون نسخه استفاده می شود. بسیاری طعم و مزه آنها را “مانند غذاهای دریایی” توصیف می کنند، که اغلب با طعم خرچنگ مقایسه می شود.

قارچ یال شیر شامل مواد زیست فعال است که اثرات مفیدی روی بدن ، به ویژه مغز ، قلب و روده دارد.

در اینجا 9 فواید قارچ یال شیر و عصاره آن برای سلامتی آورده شده است.

1. قارچ یال شیر می تواند در برابر زوال عقل (آلزایمر) محافظت کند

توانایی رشد و ایجاد ارتباطات جدید مغز به طور معمول با افزایش سن کاهش می یابد، که ممکن است دلیل بدتر شدن عملکرد ذهنی در بسیاری از افراد مسن باشد.

مطالعات نشان داده است که قارچ یال شیر حاوی دو ترکیب ویژه است که می تواند رشد سلول های مغزی را تحریک کند: هریکنون ها و اریناسین ها.

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که یال شیر ممکن است به محافظت در برابر بیماری آلزایمر کمک کند، یک بیماری تخریب مغز که باعث کاهش تدریجی حافظه می شود.

در حقیقت ، نشان داده شده است که قارچ یال شیر و عصاره های آن علائم از دست دادن حافظه را در موش کاهش می دهد ، همچنین از آسیب عصبی ناشی از پلاک های آمیلوئید بتا، که در طول بیماری آلزایمر در مغز جمع می شود ، جلوگیری می کند.

در حالی که هیچ مطالعه ای بررسی نکرده است که آیا قارچ یال شیر برای بیماری آلزایمر در انسان مفید است، اما به نظر می رسد عملکرد ذهنی را تقویت می کند.

یک مطالعه در بزرگسالان مسن با اختلال شناختی خفیف نشان داد که مصرف روزانه 3 گرم قارچ یال شیر پودر به مدت چهار ماه به طور قابل توجهی عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد .

توانایی قارچ یال شیر در رشد عصب و محافظت از مغز در برابر آسیب های مربوط به آلزایمر ممکن است برخی از اثرات مفید آن بر سلامت مغز را توضیح دهد.

با این حال مطالعات انسانی بیشتری لازم است. خلاصه قارچ یال شیر حاوی ترکیباتی است که رشد سلول های مغزی را تحریک کرده و از آنها در برابر آسیب های ناشی از بیماری آلزایمر محافظت می کند.

خواص قارچ یال شیر

2. قارچ یال شیر به تسکین علائم خفیف افسردگی و اضطراب کمک می کند

حداکثر یک سوم افرادی که در کشورهای پیشرفته زندگی می کنند علائم اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند. در حالی که دلایل زیادی برای اضطراب و افسردگی وجود دارد، التهاب مزمن می تواند یک عامل اصلی باشد.

تحقیقات جدید نشان داده است که عصاره قارچ یال شیر دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

مطالعات دیگری نشان داده است که عصاره یال شیر همچنین می تواند به بازسازی سلولهای مغز و بهبود عملکرد هیپوکامپ، منطقه ای از مغز که مسئول پردازش خاطرات و عوامل عاطفی است کمک کند.

محققان معتقدند که بهبود عملکرد هیپوکامپ ممکن است کاهش رفتارهای اضطرابی و افسردگی را در این عصاره ها توضیح دهد. در حالی که این مطالعات امیدوار کننده است ، اما تحقیقات بسیار کمی در مورد انسان انجام شده است.

یک مطالعه کوچک در زنان یائسه نشان داد که خوردن قارچ یال شیر به مدت یک ماه روزانه به کاهش احساس تحریک و اضطراب گزارش شده توسط خود کمک می کند.

خلاصه

قارچ یال شیر ممکن است به تسکین علائم خفیف اضطراب و افسردگی کمک کند ، اما برای درک بهتر این ارتباط تحقیقات بیشتری در مورد انسان لازم است.

مستند قارچ های شگفت انگیز

3. یال شیر و بهبود آسیب های سیستم عصبی

سیستم عصبی از مغز ، نخاع و سایر اعصاب تشکیل شده است که در سراسر بدن حرکت می کنند. این مولفه ها برای ارسال و انتقال سیگنالهایی که تقریباً هر عملکرد بدنی را کنترل می کنند ، با هم کار می کنند.

صدمات به مغز یا نخاع می تواند ویرانگر باشد. آنها غالباً باعث فلج یا از دست دادن عملکردهای ذهنی می شوند و بهبودی آنها مدت زیادی طول می کشد.

با این حال ، تحقیقات نشان داده است که عصاره قارچ یال شیر ممکن است با تحریک رشد و ترمیم سلول های عصبی به بهبود این نوع آسیب ها کمک کند .

در حقیقت ، عصاره قارچ یال شیر نشان داده زمان بهبودی را 23 تا 41 درصد کاهش می دهد . عصاره یال شیر همچنین ممکن است به کاهش شدت آسیب مغزی پس از سکته کمک کند.

در یک مطالعه ، دوزهای بالای عصاره قارچ یال شیر که به موش ها بلافاصله پس از سکته مغزی داده شد، به کاهش التهاب و کاهش 44 درصدی آسیب مغزی مرتبط با سکته مغزی کمک کرد .

خلاصه

مطالعات نشان داده است که عصاره یال شیر می تواند زمان بهبودی از آسیب های سیستم عصبی را تسریع کند ، اما تحقیقات انسانی در این زمینه کم است.

خواص قارچ یال شیر

4. یال شیر از زخم دستگاه گوارش محافظت می کند

زخم ها قادر به ایجاد در هرجای دستگاه گوارش از جمله معده، روده کوچک و روده بزرگ هستند. زخم معده اغلب توسط دو عامل عمده ایجاد می شود:

رشد بیش از حد باکتری به نام H.pylori آسیب به لایه مخاطی معده كه اغلب به دلیل استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) است .

عصاره یال شیر ممکن است با جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری و محافظت از پوشش داخلی معده در برابر آسیب زخم معده. چندین مطالعه نشان داده است که عصاره یال شیر می تواند از رشد هلیکوباکترپیلوری جلوگیری کند.

علاوه بر این ، یک مطالعه حیوانی نشان داد که عصاره یال شیر در جلوگیری از زخم معده ناشی از الکل موثرتر از داروهای سنتی کاهش دهنده اسید است  و بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی.

عصاره یال شیر همچنین می تواند التهاب را کاهش داده و از آسیب بافتی در مناطق دیگر روده جلوگیری کند. در حقیقت، آنها ممکن است به درمان بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون کمک کنند.

یک مطالعه در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو نشان داد که مصرف مکمل قارچ حاوی 14٪ عصاره یال شیر به طور قابل توجهی علائم را کاهش داده و کیفیت زندگی را بعد از سه هفته بهبود می بخشد .

لازم به ذکر است که مکمل گیاهی مورد استفاده در این مطالعات شامل انواع مختلفی از قارچ ها است ، بنابراین نتیجه گیری در مورد اثرات خاصیت یال شیر دشوار است.

به طور کلی ، تحقیقات نشان می دهد که عصاره یال شیر ممکن است به مهار توسعه زخم کمک کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

5. یال شیر خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد

عوامل عمده خطرناک برای بیماری های قلبی شامل چاقی ، تری گلیسیرید زیاد ، مقادیر زیادی کلسترول اکسید شده و افزایش تمایل به لخته شدن خون است.

تحقیقات نشان می دهد که عصاره یال شیر می تواند برخی از این عوامل را تحت تأثیر قرار داده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

مطالعات انجام شده نشان داده است که عصاره قارچ یال شیر متابولیسم چربی را بهبود می بخشد و سطح تری گلیسیرید را کاهش می دهد .

یک مطالعه روی موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب استفاده می کردند و با دوزهای روزانه عصاره یال شیر ، 27٪ سطح تری گلیسیرید پایین تر و 42٪ افزایش وزن کمتر بعد از 28 روز مشاهده شد.

از آنجا که چاقی و تری گلیسیرید بالا هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی محسوب می شوند ، این یکی از راه های کمک قارچ یال شیر به سلامت قلب است.

همچنین در مطالعات نشان داده شده است که عصاره یال شیر می تواند از اکسید شدن کلسترول در جریان خون جلوگیری کند.

مولکول های کلسترول اکسید شده به دیواره رگ ها متصل و باعث سفت شدن آنها می شوند و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهند.

بنابراین ، کاهش اکسیداسیون برای سلامت قلب مفید است. علاوه بر این ، قارچ یال شیر حاوی ترکیبی به نام هریسنون B است که می تواند سرعت لخته شدن خون و خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

به نظر می رسد که قارچ های یال شیر از راه های مختلفی برای قلب و رگ های خونی مفید است .

خلاصه

مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره یال شیر از چند طریق می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد ، اما برای تأیید این یافته ها به مطالعات انسانی نیاز است.

6. یال شیر به مدیریت علائم دیابت کمک می کند

دیابت بیماری است که وقتی بدن توانایی کنترل سطح قند خون را از دست می دهد ، رخ می دهد. در نتیجه ، سطح قند به طور مداوم افزایش می یابد.

بالا بودن قند خون در نهایت باعث عوارضی مانند بیماری کلیه، آسیب عصبی در دست و پاها و از دست دادن بینایی می شود.

قارچ یال شیر ممکن است با بهبود کنترل قند خون و کاهش برخی از این عوارض برای کنترل دیابت مفید باشد. چندین مطالعه بر روی حیوانات نشان داده است که یال شیر می تواند به میزان قابل توجهی سطح قند خون را در موشهای طبیعی و دیابتی کاهش دهد.

حتی در دوزهای روزانه کمتر از 2.7 میلی گرم در هر پوند (6 میلی گرم در هر کیلوگرم) از وزن بدن.

یکی از راه هایی که یال شیر باعث کاهش قندهای خون می شود، جلوگیری از فعالیت آنزیم آلفا گلوکوزیداز است که کربوهیدرات ها را در روده کوچک تجزیه می کند.

هنگامی که این آنزیم مسدود می شود بدن قادر به هضم و جذب کربوهیدرات ها به همان اندازه موثر نیست، که منجر به کاهش سطح قند خون می شود.

علاوه بر کاهش قندهای خون ، عصاره یال شیر ممکن است درد عصب دیابتی در دست ها و پاها را کاهش دهد.

در موش هایی که آسیب عصبی دیابتی دارند ، شش هفته عصاره قارچ یال شیر روزانه به طور قابل توجهی درد را کاهش می دهد ، سطح قند خون را کاهش می دهد و حتی سطح آنتی اکسیدان را افزایش می دهد .

قارچ یال شیر پتانسیل خود را به عنوان یک مکمل درمانی برای درمان دیابت نشان داده، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین دقیق نحوه استفاده از آن در انسان لازم است.

خلاصه

قارچ یال شیر می تواند به کاهش قند خون و کاهش درد عصب دیابتی در موش کمک کند ، اما مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا گزینه درمانی خوبی در انسان است ، لازم است.

فواید ترکیب میکرودوز سیلوسایبین و یال شیر

7. قارچ یال شیر ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند

سرطان زمانی اتفاق می افتد که DNA آسیب دیده باشد و باعث تقسیم و تکثیر خارج از کنترل سلول ها می شود.

برخی تحقیقات نشان می دهد که قارچ یال شیر ، به لطف چندین ترکیب منحصر به فرد ، توانایی مبارزه با سرطان را دارد.

در حقیقت، وقتی عصاره یال شیر با سلول های سرطانی انسان در یک لوله آزمایش مخلوط شود باعث می شود سلول های سرطانی با سرعت بیشتری از بین بروند.

این موضوع با چندین نوع سلول سرطانی از جمله سلولهای سرطانی کبد، روده بزرگ، معده و خون نشان داده شده است .

همچنین عصاره یال شیر علاوه بر از بین بردن سلول های سرطانی سرعت پیش روی سرطان را نیز کند می کند.

یک مطالعه بر روی موش های مبتلا به سرطان روده بزرگ نشان داد که مصرف عصاره یال شیر 69٪ از سرطان به ریه ها را کاهش می دهد .

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره یال شیر علاوه بر داشتن عوارض جانبی کمتر ، در کاهش رشد تومور در موش ها نسبت به داروهای سنتی سرطان موثر است .

8- قارچ یال شیر استرس را کاهش می دهد

اعتقاد بر این است که التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو ریشه بسیاری از بیماری های مدرن، از جمله بیماری های قلبی، سرطان و اختلالات خود ایمنی است .

تحقیقات نشان می دهد که قارچ های یال شیر حاوی ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که ممکن است به کاهش تأثیر این بیماری ها کمک کند .

در حقیقت ، یک مطالعه با بررسی توانایی های آنتی اکسیدانی 14 گونه مختلف قارچ نشان داد که یال شیر دارای چهارمین فعالیت آنتی اکسیدانی است و توصیه می کند آن را یک منبع غذایی مناسب برای آنتی اکسیدان ها در نظر بگیرند.

چندین مطالعه بر روی حیوانات نشان داده است که عصاره یال شیر عوامل التهاب و استرس اکسیداتیو را در جوندگان کاهش می دهد و ممکن است در مدیریت بیماری التهابی روده، آسیب کبدی و سکته مغزی مفید باشد.

قارچ یال شیر ممکن است به کاهش برخی از خطرات سلامتی مرتبط با چاقی کمک کند ، زیرا نشان داده شده است که میزان التهاب آزاد شده توسط بافت چربی را کاهش می دهد .

خلاصه

قارچ یال شیر شامل ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمندی است که ممکن است به کاهش تأثیر بیماری مزمن کمک کند.

9. یال شیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

این قارچ سیستم ایمنی قوی بدن را در برابر باکتری ها، ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا محافظت می کند.

تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که قارچ یال شیر می تواند با افزایش فعالیت سیستم ایمنی روده، بدن را در برابر عوامل بیماری زایی که از طریق دهان یا بینی وارد روده می شوند مصونیت بدن را افزایش دهد .

این تأثیرات ممکن است تا حدی به دلیل تغییرات مفید در باکتریهای روده باشد که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شوند . اثرات تقویت ایمنی قارچ یال شیر بسیار امیدوارکننده است ، اما این حوزه از تحقیقات هنوز در حال توسعه است.

ایمنی و عوارض جانبی هیچ مطالعه انسانی اثرات جانبی قارچ یال شیر یا عصاره آن را بررسی نکرده است ، اما به نظر می رسد که بسیار ایمن هستند.

هیچ عارضه جانبی در موشها مشاهده نشده است، حتی در دوزهای بالاتر از 2.3 گرم در هر پوند (5 گرم در هر کیلوگرم) از وزن بدن در روز به مدت یک ماه یا دوزهای کمتر برای سه ماه .

با این حال ، هر کسی که به قارچ حساسیت داشته باشد ، باید از یال شیر اجتناب کند ، زیرا این یک نوع قارچ است.

افرادی که پس از مصرف قارچ یال شیر دچار مشکل تنفس یا بثورات پوستی شده اند احتمالاً مربوط به آلرژی می باشد. خلاصه مطالعات حیوانی نشان می دهد که قارچ یال شیر و عصاره آن حتی در دوزهای بالا بسیار ایمن است.

با این حال، واکنش های آلرژیک در انسان گزارش شده است و هر کسی که آلرژی قارچ شناخته شده داشته باشد باید از آن اجتناب کند.

یک مبتدی باید چه مقدار قارچ جادویی مصرف کند؟

نتیجه گیری خواص قارچ یال شیر

نشان داده شده است که قارچ یال شیر و عصاره آن فواید مختلفی برای سلامتی دارند. تحقیقات نشان داده است که یال شیر ممکن است در برابر زوال عقل محافظت کند ، علائم خفیف اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و به ترمیم آسیب عصبی کمک کند.

همچنین دارای توانایی های ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی است و نشان داده شده است که خطر بیماری های قلبی ، سرطان ، زخم و دیابت را در حیوانات کاهش می دهد.

در حالی که تحقیقات فعلی امیدوار کننده است ، برای توسعه برنامه های کاربردی بهداشتی برای قارچ یال شیر ، مطالعات بیشتری در مورد انسان لازم است.

4.9/5 - (7 امتیاز)