نگهداری قارچ جادویی

نگهداری قارچ جادویی

هنگامی که قارچ جادویی را تهیه کردید یا با موفقیت پرورش دادید ، باید قارچ های خود را به درستی ذخیره کنید تا قدرت خود را حفظ کنند.

نگهداری قارچ ها باید به گونه ای باشد که از تجزیه ، از دست دادن قدرت یا آسیب رساندن آنها به هر طریقی جلوگیری شود.

نگهداری ایمن قارچ ها به اندازه رشد آنها اهمیت دارد. نگهداری مناسب قارچ های جادویی پیچیده نیست. قارچ های جادویی تازه برداشت شده ، فقط می توانند چند روز در یخچال نگهداری شوند.

اما قارچ های خشک را می توان تا 2-3 سال پس از خشک شدن ذخیره کرد. اگر از این قوانین ساده پیروی کنید ، می توانید آنها را برای مدت طولانی در دسترس داشته باشید.

نگهداری قارچ های تازه بسیار دشوار است، قطعاً قارچ های تازه بدون در نظر گرفتن نوع آنها برای مدت طولانی زنده نمی مانند.

به همین دلیل ، توصیه می شود قارچ ها را در اسرع وقت پس از چیدن یا به دست آوردن خشک کنید.

مهمترین نکته در خشک کردن قارچ جادویی و ترافل برای نگهداری این است که از حرارت مستقیم استفاده نکنید.

این یک اشتباه رایج است و اغلب برای سرعت بخشیدن به این روند استفاده می شود. ترکیبات فعال قارچ های جادویی نسبت به مدت طولانی گرما حساس بوده و میتواند قدرت آن را کاهش دهد.

مهم: هرگز قارچ جادویی و ترافل تازه را فریز نکنید ، این باعث از بین رفتن ساختار غشای سلولی داخلی آنها می شود و قدرت آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

نگهداری قارچ جادویی

لیمون تک چیست؟

خشک کردن قارچ جادویی و نگهداری برای طولانی مدت

اگر به راه حل طولانی مدت نیاز دارید ، قارچ های جادویی را می توانید خشک کرده و به مدت 2 تا 1 سال (احتمالاً بیشتر) ذخیره کنید.

محیط نگهداری باید سرد ، تاریک و خشک و ظرف باید در بسته باشد. در غیر این صورت ، خطر هجوم حشرات و از دست دادن قدرت به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما ، رطوبت و نور وجود دارد.

اگرچه قارچ های تازه کمی قوی تر هستند ، اما نگهداری آنها کاری همیشه دشوار است. قارچ های تازه به راحتی می توانند به مرور اکسید و آلوده شوند.

اگرچه در حال حاضر موضوعی در حال بحث است که سایلوسایبین در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت به راحتی می تواند کاهش یابد ،

بنابراین بهتر است از حرارت بالا برای خشک کردن قارچ های سایلوسایبین خود استفاده نکنید ، حتی اگر فکر می کنید ممکن است روند را کوتاه کند.

بهترین روش جهت خشک کردن قارچ ها استفاده از میوه خشک کن با دمای ملایم میباشد.از روش های دیگر میتوان به خشک کردن قارچ ها با استفاده از پنکه

و همچنین عمل دهیدراسیون با استفاده از نمک اپسوم اشاره کردن .

هنگام استفاده از میوه خشک کن میتوان دمای بین 30 – 50 درجه را تنظیم کرد.

نگهداری قارچ جادویی

.

خشک کردن قارچ با استفاده از روش نمک اپسوم:

آماده سازی: سینی فر را با نمک اپسوم حدود 1 سانتی متر پر کنید. دمای فر را بین 204 تا 250 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. نمک اپسوم را در فر بگذارید و بگذارید حدود 2 ساعت بپزد.

با این کار تمام رطوبت موجود در آن از بین می رود. سولفات منیزیم بی آب شما به محض بیرون آوردن از فر شروع به جذب رطوبت هوا می کند ، بنابراین باید سریع عمل کنید – منتظر خنک شدن آنها نباشید.

نمک ها به یک کیک جامد تبدیل شده اند. چکش خود را بردارید و آن را تکه تکه کنید. آنها را در ظروف شیشه ای در حالی که هنوز گرم هستند قرار دهید.

هرچه سریعتر بتوانید این کار را انجام دهید ، بهتر است. ماده ی خشک کن شما آماده است. نمک خشک شده را داخل ظرف بزرگتر ریخته و یک لایه دستمال کاغذی روی

نمک میکشیم اکنون یک لایه ی توری فلزی بر روی دستمال کاغذی قرار میدهیم.

حالا میتوانیم قارچ های خود را روی توری قرار دهیم و درب ظرف را ببندیم نمک اپسوم به مرور رطوبت قارچ را جذب میکند، بهتر است قبل از استفاده از این روش قارچ ها تا حدودی خشک شده باشند.

نگهداری قارچ جادویی

پس از خشک شدن کامل ، می توانید قارچ های جادویی خود را فریز کنید اگر قارچ های جادویی خود را فریز می کنید ، قبل از قرار دادن آنها در فریزر باید کاملاً خشک شوند.

این مهم است زیرا با انجماد آب و هیدراته شدن ساختار غشای سلولی داخلی آنها را از بین می برد و قدرت آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بنابراین ، پس از خشک شدن ، قارچ جادویی خود را در یک کیسه پلاستیکی Ziploc قرار داده و در فریزر قرار دهید.

در صورت انجام این کار ، قارچ های جادویی منجمد می توانند به طور نامحدود ذخیره شوند.

نگهداری قارچ جادویی

نگهداری قارچ جادویی تازه

قارچ های تازه کاملاً حساس هستند. همه قارچ های تازه در طول زمان مستعد ایجاد کپک ، آلودگی و اکسیداسیون هستند. و همچنین قارچ های فاسد می توانند به سرعت یک تجربه امن را سمی کنند.

بهتر است قبل از چیدن دستان خود را با دستکش یکبار مصرف بپوشانید ،اگر به هر دلیلی نمی توانید قارچ خود را خشک کنید ، می توانید آنها را روی یک حوله کاغذی داخل یک کیسه کاغذی در یخچال قرار دهید.

کیسه های کاغذی را باید به خوبی در اطراف قارچ ها بچرخانید تا عمل پوسیدگی را محدود کنید. قارچ های تازه و کامل را می توانید به این ترتیب در یخچال به مدت پنج تا 10 روز نگهداری کنید.

پس از آن ، آنها باید خشک شوند تا از پوسیدگی بیشتر جلوگیری شود.

نگهداری قارچ جادویی

عسل آبی قارچ جادویی

نحوه نگهداری قارچ در عسل

به غیر از نگهداری در شیشه ، چندین روش خوشمزه تر برای ذخیره قارچ خشک وجود دارد – مانند عسل!

گاهی اوقات قارچ “عسل آبی” را می توان به راحتی برای نگهداری طولانی مدت با عسل مخلوط کرد ، تنها چیزی که نیاز دارید عسل کافی برای پوشاندن کامل قارچ های خشک شده شما است:

  • قارچ ها را کاملا خرد کنید.
  • قارچ ها را در ظرف مناسب قرار دهید.
  • عسل را روی قارچ ها بریزید ، ترکیب را هم بزنید تا مطمئن شوید که قارچ ها به طور یکنواخت پوشیده شده اند.
  • ظرف را ببندید و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

عسل را مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه کپک رشد نکرده است. بسیاری از مردم از این روش با قارچ های تازه و خشک استفاده می کنند ، در این روش قارچ ها تا 6 ماه الی 1 سال قابلیت نگهداری دارند.

نگهداری قارچ جادویی

نحوه نگهداری قارچ ها در کپسول

اگر راستش را بخواهیم ، همه از طعم بی نظیر و غالباً قاطع قارچ لذت نمی برند. خوشبختانه ، کپسول ها جایگزین عالی (و بی مزه ای) روش خوراکی قارچ هستند.

کپسول ها میکرودوز را بسیار ساده تر می کنند ، زیرا فقط مقدار نسبتاً کمی قارچ خشک و آسیاب شده می تواند در یک کپسول جای گیرد.

ذخیره قارچ در کپسول نیز آسان است. میتوان آنها را مانند هر مکمل گیاهی یا تغذیه ای ذخیره کرد.

  • ابتدا قارچ های خشک شده را کاملا پودر میکنیم.
  • میتوان جهت اطمینان از عدم وجود رطوبت ، مقدار خیلی کم نمک دریا به قارچ خشک شده اضافه نمود.
  • قارچ پودر شده را داخل کپسول قرار میدهیم.
  • کپسول های خود را در یک ظرف مات و بدون هوا بسته بندی کنید و یک بسته ژل سیلیکا را جهت اطمینان از جذب رطوبت درون ظرف قرار دهید.

سپس ، ظرف را در فریزر یا یک مکان تاریک و خنک قرار دهید. وقتی کپسول ها به درستی ذخیره شوند ، می توانند تا یک سال ماندگاری داشته باشند.

4 روش مصرف قارچ سیلوسایبین

اینستاگرام ما تلگرام ما

5/5 - (5 امتیاز)