تفاوت نژاد قارچ جادویی

تفاوت بین نژاد های قارچ جادویی و سفرهای آنها چیست؟

انواع نژاد قارچ جادویی

بیش از 200 گونه قارچ سایلوسایبین وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های بصری منحصر به فرد همراه با سطوح و نسبت های مختلف از سه ترکیب سایکدلیکی – psilocybin، psilocin و baeocystin هستند.

چند مورد از شایع ترین گونه ها عبارتند از P. azurescens، P. cyanescens، P. semilanceata و P. cubensis (که شناخته شده ترین هستند).

همچنین صدها “نژاد” یا “زیرگونه” وجود دارد که هم توسط قارچ شناسان حرفه ای و هم علاقه مندان از نظر ژنتیکی جدا شده و طبقه بندی شده اند.

انواع قارچ های جادویی

در حالی که از نظر طبقه بندی، این نژاد ها همه اعضای گونه های مربوطه خود در نظر گرفته می شوند (و اکثر آنها P. cubensis هستند)، می توانند از نظر ظاهر، شرایط مورد نیاز برای کشت و قدرت با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند.

این آشنایی با گونه های قارچ ممکن است متناقض یا گیج کننده به نظر برسد. با این حال، می توان یک قیاس مفید برای درک تفاوت ها بین قارچ های Psilocybe ترسیم کرد.

اثرات، مدت، و شروع تجربه سایکدلیکی ارائه شده توسط گونه های مختلف (همراه با بسیاری از متغیرهای دیگر) می تواند به شدت در بین قارچ ها متفاوت باشد.

با این حال، همه نژادها چند عامل شناسایی کلیدی مشترک دارند که می تواند به شناسایی آنها کمک کند.

  • به دلیل اکسیداسیون ترکیب سایلوسین در محل برخورد، در هنگام دست زدن یا آسیب دیدگی به رنگ آبی مایل به آبی کبود می شوند.
  • همه یک حجاب ژلاتینی نازک دارند که در اصطلاح قارچ شناسی به عنوان “پلیکل” شناخته می شود که کلاهک (یا پیلئوس) را از ساقه جدا می کند. در بلوغ، این پرده اغلب از هم می پاشد و یک بخش تیره (منطقه حلقوی) روی ساقه باقی میگذارد.
  • همه آنها دارای آبشش های متراکم در قسمت زیرین کلاهک (یا پیلئوس) هستند.
  • همه آنها ماهیت هیگروفان دارند (یعنی رنگ با حالت هیدراتاسیون تغییر می کند)

P. semilanceata

P. semilanceatas، که اغلب به عنوان “کلاه آزادی” نامیده می شود، یکی از گسترده ترین، قوی ترین و معمولاً شناخته شده ترین اعضای Psilocybe است.

آنها به راحتی با کلاه مخروطی شکل خود که شکل خود را در طول چرخه زندگی حفظ می کند، قابل تشخیص هستند، مشابه بیشتر ساقه های دیگر Psilocybe که کلاهک آنها در بلوغ صاف می شود.

آنها همچنین به طور متوسط ​​​​کوچکتر از گونه های دیگر هستند، اغلب دارای ساقه ای نازک، دراز، تا حدودی شکننده و کلاهکی به شکل نیزه ای هستند که نام “semilanceata” (به معنی ” نیزه ای شکل” در لاتین) از آن گرفته شده است.

آزمایشی که توسط پاول استامتس و یوخن گارتز قارچ شناسان انجام شد، این نژاد را به عنوان سومین گونه قوی سایلوسایبی با غلظت فوق العاده بالای سیلوسایبین، غلظت کم سیلوسین و سطوح متوسط ​​بائوسیستین معرفی کرد.

غلظت بالای سایلوسایبین اغلب به قارچ‌های semilanceata منجر می‌شود که تجربه‌ای بسیار بصری را ایجاد می‌کنند که همچنین طولانی‌تر از سایر گونه‌ها دوام می‌آورد، زیرا بدن مجبور است این سایلوسایبین را قبل از اینکه اثرات آن احساس شود، به سایلوسین تجزیه کند.

P. cyanescens

تفاوت نژاد قارچ جادویی

P. cyanenscens یکی دیگر از گونه های پرکاربرد قارچ است که در سرتاسر جهان یافت می شود، اما گمان می رود که منشا آن در آمریکای شمالی باشد.
آنها به طور مشخص نسبت به گونه های دیگر میکوریزاتر هستند، به این معنی که برای رشد به چوب در حال پوسیدگی نیاز دارند.
بر خلاف بسیاری از موجودات دیگر که زیستگاه آنها توسط انسان مورد تجاوز قرار گرفته است، تصور می شود که این قارچ ها یک رابطه همزیستی با شهرنشینی دارند.
آنها معمولاً روی انبوهی از زباله های باغچه مالچ شده و گاهی اوقات در بین مقادیر بسیار زیاد از 100000 قارچ یافت می شوند.

آنها را می‌توان با لبه‌های مواج کلاهک‌هایشان شناسایی کرد، و جدای از این کلاهک مواج، ویژگی‌های بصری کاملاً شبیه به P. cubensis دارند .
ساقه‌ها و کلاهک‌های ضخیم که گرد هستند و در بلوغ صاف می‌شوند (گاهی اوقات حتی محدب می‌شوند).
علیرغم شباهت بصری آنها به P. cubensis، آنها به طور قابل توجهی قوی تر از آنها هستند، به طور متوسط ​​حاوی 30 تا 60 درصد سایلوسایبین بیشتر، غلظت های مشابه بائوسیستین و اندکی کمتر سایلوسین هستند.
تجربه‌ای که با مصرف P. cyanescens ایجاد می‌شود، بیشتر شبیه به P. cubensis است، اگرچه با تصاویر بصری شدیدتر (در نتیجه غلظت سیلوسایبین بالاتر).

P. azurescens

P. azurescens نادرترین، قوی ترین و جدیدترین گونه Psilocybe است که اخیراً کشف شده است.
مانند بسیاری از قارچ های دیگر، آنها توسط علاقه مندان قارچ شناسی یافت شده است. امکان یافتن گونه‌ای کاملاً جدید بدون شک یکی از ویژگی‌های جذاب قارچ‌شناسی است و هر زمان که فرد به ماجراجویی شکار قارچ می‌پردازد، وجود دارد.

تا به امروز بیش از 120000 گونه قارچ کشف شده است و این تعداد دائما در حال افزایش است. برخلاف دیگر گونه‌های Psilocybe، P. azurescens تنها در منطقه شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکای شمالی یافت می‌شود و دارای بالاترین غلظت سیلوسایبین در بین تمام اعضای این جنس است.
به دلیل سطح بسیار بالای سایلوسایبین، آنها توهمات واضح، تقویت شدید احساسات و گاهی اوقات حتی فلجی موقت ایجاد می کنند.

P. cubensis

تفاوت نژاد قارچ جادویی

به طور کلی وقتی کسی در مورد “قارچ های جادویی” صحبت می کند، منظور آنها P. cubensis است.
محدوده جغرافیایی طبیعی این گونه محدود به مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است، اما می توان آنها را (نسبتا) به راحتی در داخل خانه کشت کرد و آنها را به محبوب ترین و به راحتی در دسترس ترین “قارچ جادویی” تبدیل کرد.
قارچ P. cubensis اغلب دارای ساقه های ضخیم و متراکم و کلاهک های بزرگ و پهن است. آنها همچنین بزرگتر از بسیاری از گونه های دیگر رشد می کنند، اگرچه این به احتمال زیاد به دلیل نسل های انزوای ژنتیکی است.
اثرات این گونه قارچ های کلاسیک سرخوشی، احساس عشق و وحدت، درون‌نگری، ایده‌پردازی فلسفی، احساس‌سازی، تقویت بصری، و .. را ارائه می‌دهد.

تفاوت نژاد قارچ جادویی

زیر گونه های P. cubensis

اکثریت قریب به اتفاق نژاد های شناخته شده همگی در زیر چتر گونه P. cubensis قرار می گیرند. اگرچه تعیین تعداد دقیق آن دشوار است و نژاد های جدید به طور مداوم در حال ایجاد هستند.
قارچ شناسان تخمین می زنند که حدود 150 نژاد P. cubensis به طور مشخص قابل شناسایی هستند.
این مقاله نمی تواند همه آنها را پوشش دهد، بنابراین ما بر روی سه مورد از برجسته ترین گونه ها تمرکز خواهیم کرد.

تفاوت نژاد قارچ جادویی

این نژاد برای اولین بار در اواخر دهه 80 طبقه بندی شد و از آن زمان، نام معلم طلایی تقریباً در همه جا با قارچ سایلوسایبین رایج شد.
قارچ های معلم طلایی اندازه متوسط تا بزرگ دارند و اغلب دارای یک برآمدگی مشخص در مرکز کلاهک های طلایی رنگ خود هستند.
این یک نژاد نسبتاً قوی ایده‌آل برای روان‌نوردان مبتدی است، نوعی که لحن معنوی‌تر و درون‌نگرانه‌تری به تجربه، همراه با احساس سرخوشی غیرقابل کنترل ارائه می‌دهد.
این باعث می شود که معلم بزرگ هم برای استفاده تفریحی اجتماعی و هم برای کاربردهای درمانی یا دارویی مناسب باشد.Penis

تفاوت نژاد قارچ جادویی

Penis Envy P. cubensis تاریخچه جالبی دارد. نظریه ای وجود دارد که این نژاد توسط گیاه شناس و روانشناس افسانه ای ترنس مک کنا از P. cubensis آمازونی (یک سویه محبوب دیگر) جدا شده است.
از زمان جداسازی اولیه Mckenna، پس از آن، انواع مختلفی از Penis مانند Penis Enevy, Albino Penis Enevy و.. ایجاد شد.
همه این تغییرات دارای ویژگی هایی هستند که به وضوح از سایر نژاد های P. cubensis متمایز هستند که از قدرت قابل ملاحظه ای بالاتر (30 تا 50 درصد) تشکیل شده است.
ساقه های بسیار ضخیم کوتاه و متراکم، کلاهک های کم رنگ مایل به سفید از ویژگی های ظاهری این نژاد هست.
آنها به ایجاد تجربه ای پر از ایده های عمیق فلسفی و احساسات شدید سرخوشی معروف هستند.

  • Huautla

تفاوت نژاد قارچ جادویی

این گونه یکی از اولین گونه‌هایی بود که طبقه‌بندی شد، و تصور می‌شود قارچی است که R. Gordon Wasson در مقاله معروف مجله LIFE با عنوان «جستجوی قارچ جادویی» به آن اشاره کرده است که قارچ سایلوسایبین را در سراسر فرهنگ‌های غربی رایج کرد.
نام آن از دهکده Huautla De Jiménez در Oaxaca، مکزیک می آید، جایی که تجربه Wasson در آنجا اتفاق افتاد.
Huautla معمولاً قارچ‌هایی با اندازه متوسط با قدرت متوسط هستند که به شدت اسپور افشانی داشته و اغلب کلاهک‌ها را به رنگ بنفش مایل به سیاه تبدیل می‌کنند.
آن‌ها به‌طور قابل اعتمادی تجربیات معنادار معنوی را دارند که با احساسات شدید عشق و اتحاد همراه با احساس ارتباط با طبیعت و جهان به‌عنوان یک کل را هدایت میکنند.

اینکه چرا افراد تجربیات متضادی از گونه ها و گونه های مختلف قارچ دارند، چندوجهی است و فرض می شود که تابع ترکیبی دو عامل است.
اول، سطوح مختلف و نسبت های سه ترکیب سایکدلیک (سایلوسایبین، سایلوسین و بایوسیستین) در قارچ مورد مصرف بستگی دارد.
دوم، مجموعه تنظیمات کاربر و قصد کاربر از مصرف قارچ .

سطوح مختلف ترکیبات فعال می تواند شروع، مدت و شدت تجربه را تغییر دهد و در عین حال نقش مهمی در احساس بیشتر در ذهن یا بدن دارد.
برعکس، مجموعه، تنظیمات و قصد کاربر نقش بزرگتری در تعیین اینکه آیا این تجربه ارتباط معنوی، روشنگری فلسفی یا فایده درمانی ایجاد می کند، بازی می کند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که در بین گونه ها/ نژاد ها، شرایط رشد، مانند ترکیب بستری که در آن میسلیوم قارچ و بدن میوه در آن کشت می شود، متغیرهای محیطی، و زمانی که در دوره باردهی که قارچ ها برداشت می شوند تأثیرات قابل توجهی بر قدرت آن دارند.
به طور کلی، بالاترین قدرت با کلونیزاسیون غنی از مواد مغذی و بسترهای میوه دهی و همچنین نسبت میسلیوم به بستر در ابتدای باردهی، دما و رطوبت ثابت و برداشت درست قبل از پاره شدن پرده بین ساقه و کلاهک حاصل می شود.

4.5/5 - (13 امتیاز)