فیلم سایکدلیک ماشروم

از حالات تغییر یافته تا سفرهای شفابخش: 7 مستند سایکدلیک که باید ببینید

در سال‌های اخیر، علاقه دوباره به سایکدلیک ‌ها افزایش یافته است، که با تحقیقات متعدد باعث تغییر نگرش‌های فرهنگی و افزایش تمایل برای دگرگونی عمیق شخصی شده است.

مستندها نقش مهمی در تقویت پذیرش جهانی و درک امیدوارکننده ای از روانگردان ها دارند. این فیلم‌ها از طریق تصاویر جذاب، مصاحبه‌های کمیاب و روزنامه‌نگاری و مقاله، تأثیر عمیق روان‌گردان‌ها را بر کشف خود، دگرگونی و بهبودی روانی آشکار می‌کنند.

در حالی که بسیاری از این فیلم ها بر پیشرفت های علمی در دنیای غرب از دهه 1940 تمرکز دارند، مهم است که تاریخ غنی استفاده از مواد روانکاو را در جوامع بومی و معنوی که هزاران سال را در بر می گیرد، بپذیریم. دیدن مستندهای بیشتر در مورد سنت های باستانی که مدت هاست این ترکیبات شفابخش را پذیرفته اند، غنی تر خواهد بود.

این فیلم‌های جذاب نه تنها به بررسی پتانسیل سایکدلیک ‌ها در درمان سلامت روان می‌پردازند، بلکه تصاویری زیبا از تجربیات جمعی را به اشتراک میگذارند که این امر به نوبه خود نوعی گروه درمانی به حساب می آید.


1- مجموعه مستند سایکدلیکا

فیلم سایکدلیک ماشروم

سایکدلیکا سفری جذاب را در تلاقی علم، روانکاو ها و تجربیات انسانی ارائه می دهد، و بینندگان را با بینش ها و امکانات عمیقی که این مواد در اختیار دارند قرار می دهد، آشنا میکند.

سایکدلیکا به کارگردانی پت مورفی، فیلمی جذاب است که به مطالعات علمی تحقیقاتی که از پیشرفت های نویدبخش پزشکی از طریق استفاده از سایکدلیک ها پرده برداری کرده است، می پردازد.

این مستند از طریق گزارش‌های اول شخص “بیمار” که با اضطراب پایان زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بینش‌های عمیق و متحول‌کننده‌ای را که شرکت‌کنندگان هنگام درگیر شدن با این مواد تجربه می‌کنند، به نمایش می‌گذارد.

نمایش آنلاین مستند Psychedelica


فیلم سایکدلیک ماشروم

2- 9 غریبه کامل

فیلم سایکدلیک ماشروم

9 غریبه کامل روایت یک گروه کوچک از افراد روتین جامعه میباشد که هرکدام به شکلی با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند. این افراد غریبه برای گذراندن اوقات فراغت و به امید دور شدن از این مشکلات و تجربه ی آرامش، وارد آرامکده ای می‌شوند ..
این آرامکده توسط خانم ماشا مدیریت و رهبری میشود که به گفته ی خود راه و روش خاصی برای درمان خود دارد.

نمایش آنلاین سریال 9 غریبه کامل


میکرودوز قارچ سیلوسایبین


فیلم سایکدلیک ماشروم

 3- The Mind Explained

فیلم سایکدلیک ماشروم

این سریال کاوشی زیرکانه از دنیای عجیب علوم اعصاب ارائه می دهد. با روایتی زیبا توسط اما استون. این مستند کوچک به قدرت دگرگون کننده تجربیات سایکدلیک می پردازد. از طریق استفاده از انیمیشن‌های جالب، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه سایکدلیک ها می‌توانند اضطراب مرتبط با سلامتی را در میان بیماران سرطانی کاهش دهند، به افراد برای ترک سیگار کمک می کنند و به کسانی که با افسردگی مقاوم به درمان دست و پنجه نرم می‌کنند، آرامش می دهند.
این سریال با تمرکز بر داستان های واقعی زندگی و تحقیقات علمی، تأثیر عمیقی را که روانکاو ها می توانند بر سلامت و رفاه روانی داشته باشند، روشن می کند.


فیلم سایکدلیک ماشروم

4- قارچ های شگفت انگیز

فیلم سایکدلیک ماشروم

قارچ های شگفت انگیز؛ یک مستند الهام بخش است که بینندگان را به کاوشی عمیق در دنیای شگفت انگیز قارچ ها می برد. این فیلم به کارگردانی لویی شوارتزبرگ، از قدرت خارق‌العاده قارچ‌ها برای التیام، حفظ و کمک به بازسازی حیات روی زمین پرده برداری می‌کند.

این مستند از طریق فیلمبرداری بی نظیر و مصاحبه های روشنگر با قارچ شناسان، نویسندگان و دانشمندان برجسته ای مانند پل استامتس و مایکل پولان، پتانسیل عظیم قارچ ها را در قلمروهای مختلف آشکار می کند.

از پتانسیل آنها در درمان بیماری ها گرفته تا نقش آنها در بهبود اکوسیستم های آسیب دیده ما، این مستند از قدرت دگرگون کننده سایکدلیک ها در پرداختن به واجب ترین ترین مسائل عصر مدرن ما پرده برداری می کند.

نمایش آنلاین مستند Fantastic Fungi


فیلم سایکدلیک ماشروم

5- مستند طب جادویی “Magic Medicine”

فیلم سایکدلیک ماشروم

Magic Medicine مستندی قابل تامل است که پتانسیل مواد سایکدلیک به ویژه سیلوسایبین را در درمان بیماری های روانی بررسی می کند. این فیلم به کارگردانی مونتی ویتز، بینندگان را به سفری در تحقیقات پیشگام انجام شده در مرکز تحقیقات روانکاوهای کالج امپریال لندن می برد.

از طریق مصاحبه های قوی با بیماران، درمانگران و محققان، این مستند یک کاوش عمیق شخصی و بینشمندانه در مورد استفاده درمانی از سیلوسایبین ارائه می دهد. این مستند تأثیر عمیقی را نشان می دهد که درمان با کمک سایکدلیک ها می تواند بر افرادی که از شرایطی مانند افسردگی، اضطراب و اعتیاد رنج می برند داشته باشد. این مستند به تجربیات دگرگون کننده بیماران و سفر آنها به سمت شفا و کشف خود می پردازد.

این مستند با به چالش کشیدن انگ‌های اجتماعی و ارائه شواهد قانع‌کننده و ارزیابی مجدد، درک ما از پتانسل سایکدلیک ها را باز میکند و فرصت‌های جدیدی را برای بهبود و بهزیستی نشان می دهد.


فیلم سایکدلیک ماشروم

6- مجموعه مستند چگونه ذهن خود را تغییر بدهیم “How to Change Your Mind”

فیلم سایکدلیک ماشروم

مایکل پولان، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، مجموعه مستندی را در چهار قسمت ارائه می کند که هر بخش بر ماده ای متفاوت تمرکز دارد: ال اس دی، سیلوسایبین، MDMA و مسکالین.

با راهنمایی پولان ما به مرزهای رنسانس جدید سایکدلیک ها سفر می کنیم و به سنت های تاریخی تقریباً فراموش شده نگاه می کنیم تا پتانسیل این مواد را برای درمان و تغییر ذهن و فرهنگ کشف کنیم.

مجموعه مستند ” چگونه ذهن خود را تغییر دهیم” را Alison Ellwood فیلمساز نامزد امی و Lucy Walker فیلمساز نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه امی کارگردانی می کنند.

نمایش آنلاین مستند How to Change Your Mind

فیلم سایکدلیک ماشروم

7- از نورون ها تا نیروانا : داروهای برتر “Neurons to Nirvana: The Great Medicines”

“از نورون ها تا نیروانا : داروهای برتر” یک مستند قانع کننده است که به پتانسیل درمانی مواد سایکدلیک در درمان شرایط مختلف سلامت روان می پردازد.

همچنین موانع و چالش های پیش روی محققان و طرفداران در آوردن این داروها به خط مقدم طب رایج را بررسی می کند. این مستند پرسش‌های قابل تأمل را در مورد درک اجتماعی از سایکدلیک ‌ها را در مورد سلامت روان و روح مطرح می‌کند.

این فیلم تاریخچه، علم و تأثیرات متحول کننده پنج روانگردان قدرتمند را با مصاحبه با محققان، روانشناسان و نویسندگان برجسته بررسی می کند: LSD، سیلوسایبین، آیاهواسکا، ماری جوانا و MDMA.

5/5 - (5 امتیاز)