چگونه تنظیمات مناسب را برای تجربه سایکدلیکی خود ایجاد کنیم

تنظیم و وضعیت سفر سایکدلیک

هنگام برنامه ریزی یک سفر سایکدلیکی، ممکن است درباره اهمیت ایجاد تنظیم و وضعیت مناسب شنیده باشید. ولی این دقیقا چه معنایی می دهد؟ تنظیم و وضعیت به طرز فکر شما و موقعیتی که در آن هستید اشاره دارد که وارد تجربه سایکدلیکی خود می شوید. در این مقاله، ما در مورد برخی از بهترین روش ها برای ایجاد یک فضای خوب و آنچه که می توانید برای رسیدن به طرز فکر صحیح انجام دهید، بحث خواهیم کرد.

تنظیم و وضعیت چیست؟

مفهوم تنظیم و وضعیت (Set And Setting) برای اولین بار توسط تیموتی لیری معرفی شد و در کتاب راهنمای سایکدلیک در سال 1964، (کتابچه ای راهنما بر اساس کتاب مردگان تبتی) بیان شد.

تنظیم و وضعیت به عوامل داخلی و خارجی اشاره دارد که بر تجربه سایکدلیکی شما تأثیر می گذارد. “تنظیم” بازتابی از حالت درونی شما است – خلق و خو، شخصیت، باورها، ادراکات و غیره. “وضعیت” به عواملی که در بیرون می گذرد، مانند اطرافیان شما و رفتارهای آنها، پخش موسیقی، بوها و و دمای محل، اشاره دارد.

زمانیکه ما با یک داروی سایکدلیک قدرتمند سر و کار داریم مجموعه ای از فاکتورها به وجود می آیند. مهمترین فاکتور وضعیت درونی و روانی فرد میباشد، وضعیت روحی و روانی فرد در زمان مصرف داروی سایکدلیک.

وقتی داروی روانکاو دری را به روی ناخودآگاه باز می کند، طیف وسیعی از احتمالات ظاهر می شوند. اینکه چگونه یک نفر در طول سفر هدایت می شود، تا حد زیادی به وضعیت درونی یا محتوای ناخودآگاه شخصی آن بستگی دارد.

اگر دیوارهای مستحکمی از ایگو (منیت) دارید، ممکن است بر انعطاف پذیری شما در موقعیت های مختلف سفر تأثیر بگذارد. به طور مشابه، ارزش‌ها، نگرش‌ها، اعمال و رویاهای شما بر جهت گیری و نحوه برخورد شما با ناخودآگاهی که با آن مواجه می‌شوید، تأثیر می‌گذارند.

ایگو چیست؟

محققان همچنین بر این باورند که تنظیم و وضعیت از نظر اجتماعی نیز ساخته می‌شود. جوامع مختلف در زمان‌های مختلف تاریخ، شرایط تنظیم و وضعیت متفاوتی دارند که شخصیت تجربه سایکدلیک را به روش‌های مختلف شکل می‌دهد. این مجموعه تنظیمات از شخصیت جامعه و نگرش آن نسبت به سایکدلیک ها در آن جامعه تشکیل شده است.

فاکتور مهم دیگر همان محیطی می باشد که تجربه گر را احاطه کرده است. محیطی که برای تجربه سایکدلیک انتخاب میشود میتواند تاثیر بالایی بر کیفیت تجربه فرد داشته باشد، این نکته از زمان باستان در سراسر دنیا در مراسم های شمنی از اهمیت بالایی برخوردار بوده.

محیط اطراف شرایطی را ایجاد میکند که به تجربه گر اجازه میدهد تا آزادانه در آن قدم بردارد. از اینرو شمن یا راهنما، محیطی آرام و مطبوع با چیدمانی از وسایل پر ارتعاش مانند کریستال ها یا گیاهان و با دود کردن برگ های معطر و دارویی فراهم میکرده که این با این عمل سعی در پاکسازی محیطی که تجربه در آن نمایان میشده داشته است.

به عقیده ی بسیاری از روان نوردان با تجربه شرایط محیطی و تنظیمات بیرونی در اعمال شمنی و روانکاوی بسیار پر اهمیت و بعضا مهمتر از خود ماده میباشد. زیرا در صورت نداشتن شرایط مناسب احتمال تجربه چالش برانگیز بالا رفته و فرد دچار تشویش شده و نقش منفعل به خود میگیرد.

میکرودوز قارچ سیلوسایبین

  • چگونه وضعیت مناسب برای تجربه سایکدلیک داشته باشم.

1. برای تجربه خود برنامه ریزی داشته باشید

اگر می خواهید از یک تجربه مثبت اطمینان حاصل کنید، باید با برنامه ریزی شروع کنید تا جلوی هرگونه استرس یا وقفه غیرضروری را بگیرید. زمان مناسبی را برای سفر و همچنین زمانی را برای پردازش بعد از سفر در نظر بگیرید زیرا دقیقه ها، ساعت ها و حتی روزهای بعد از آن می توانند حساس باشند.

با داشتن برنامه سفر میتوانید جلوی فکر مشغولی، دغدغه ی انجام کار و تداخل با برنامه های روزانه را بگیرید. این نکته میتواند شما را برای داشتن یک سفر سایکدلیکی بدون استرس و حواس پرتی آماده سازد.

2. یک قصد برای انجام سفر تعیین کنید

بسیار مهم است که قصد شما از انجام این سفر درونی چیست. این ایده بسیار خوبی برای مشخص کردن مسیر در طول سفر میباشد که میتواند تجربه گر را در موقعیت های چالش برانگیز راهنمایی کند. تنظیم یک قصد می تواند به همسو کردن افکار و انتخاب های شما در این فرآیند کمک کند. از خود بپرسید چه چیزی برای شما مهم است؟ جایی که نیت می رود، انرژی جریان می یابد.

داشتن قصد به این معنی نیست که فرد به آنچه در نظر داشته می رسد، آن چیز که در نهایت سایکدلیک ها به فرد می دهند همان چیزی است که به آن نیاز دارد، نه آنچه می خواهد. با این حال داشتن یک قصد و بینش اولیه به فرد یاد آوری میکند که در حال یک سفر رویا گونه میباشد و قدرت نظاره و درخواست های او کیفیت و سطح سفر را رقم میزند.

3. افکار خود را ثابت نگه دارید

هر چیزی که فکر می کنید یا احساس می کنید می تواند در طول سفر تقویت شود. در نظر بگیرید که چگونه ممکن است بتوانید قبل از سفر سایکدلیکی ذهن خود را از افکار یا احساسات منحرف کننده پاک کنید. به این ترتیب می توانید روی هر هدفی که ممکن است تمرکز کنید. مدیتیشن یا پیاده روی و طبیعت گردی قبل از سفر میتواند در ایجاد آرامش ذهنی کمک خوبی برای شما باشد.

4. تسلیم بودن و رها کردن

اطمینان حاصل کنید که این داروها ارزش اعتماد را دارند و وقتی ارزش اعتماد را دارند عمیقاً تسلیم آن شوید. یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که رها کنید و تسلیم تجربه شوید. در چالش برانگیز ترین سفر ها باید به خاطر داشت که این سناریو ها چه شیطانی چه بهشتی تماما زاده ی اعمال و کردار عمومی شما میباشد که از طریق ذهن بر شما متجلی میشوند.

چالش‌برانگیزترین سفرها نیز می‌تواند به شیوه‌ی خاص خود با ارزش باشد. اجازه دهید سفر آشکار شود و ببینید شما را به کجا می برد. به نظر غیر منطقی می رسد، اما هرچه کمتر سعی کنید بفهمید، فضای بیشتری برای بینش وجود دارد.

تجربه های چالش برانگیز سایکدلیکی

  • چگونه تظیمات محیطی مناسب برای تجربه سایکدلیک داشته باشم.

تنظیم و وضعیت سفر سایکدلیک

1. مکان مناسب سفر

مکانی را بدون حواس پرتی انتخاب کنید. تردد زیاد افراد، صدای همهمه و نور زیاد میتواند تجربه سفر شما را به سمت تشویش سوق دهد. یک فضای خنثی پیدا کنید و در صورت تمایل از چشم بند برای مسدود کردن ورودی های دنیای بیرون و رفتن به درون استفاده کنید.

اگر قصد تجربه های سنگین در طبیعت را دارید حتما از پرتگاه ها و تقاط مرتفع دوری کنید و مطمئن باشید که در محل امنی هستید. شرایط محیطی مناسبی را برای خود فراهم کنید تا در صورت لزوم بتواند خود را گرم یا خنک کنید. همچنین دسترسی راحت به دستشویی یا دوش حمام میتواند شما را در شرایط بحرانی کمک کند.

2. نور محیط

نور تاثیر زیادی بر فضای اتاق و روحیه شما دارد. به همین دلیل مهم است که مقداری زمان و توجه برای ایجاد فضایی با نور مناسب صرف کنیم. به شدت توصیه می کنیم از نور سرد، سفید یا بیش از حد روشن اجتناب کنید. می توانید با نورهایی به رنگ زرد یا نارنجی فضای گرم تری ایجاد کنید. همچنین می توانید شمع روشن کنید، اما لطفاً مطمئن شوید که شمع ها را در مکان های امنی قرار دهید که موقعیت های خطرناکی ایجاد نکنند.

چه مقدار قارچ جادویی مصرف کنم؟

3. دکوراسیون طبیعی

ما همیشه دوست داریم به یک محیط حس طبیعی بدهیم. می توانید فضا را با تزئینات طبیعی مانند گل، گیاه و سنگ ها و کریستال ها تزئین کنید. به یاد داشته باشید که اشیاء می توانند بر وضعیت شما تأثیر بگذارند. اگر می‌خواهید رفتن به درون را آسان‌تر کنید، توصیه می‌کنیم اشیاء بسیار متمایز را از فضا حذف کنید، مانند نقاشی‌های رنگارنگ یا مجسمه‌ها یا تابلو های بزرگ. می توانید با افزودن وسایل شخصی که ارزش یا معنای خاصی برای شما دارند، مکانی مقدس ایجاد کنید. استفاده از برخی اقلام تشریفاتی مانند عود یا گیاهانی مانند مریم گلی، لوندر یا هارمالا(اسپند) برای اهمیت دادن به سفر شما خوب است.

4. تهیه ملزومات در طول یک سفر سایکدلیکی

چیزهایی مانند چشم بند، پتو، پوشاک مناسب، بالش، دفترچه یادداشت برداری و.. مواردی هستند که برای سفر شما مهم هستند. همچنین مهم است که خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بنابراین مطمئن شوید که یک بطری آب خنک را در دسترس شما قرار دارد.

5. کاهش حواس پرتی

یک فضای ذهنی سالم فضایی است که هیچ مزاحمتی نداشته باشد. دستگاه های دیجیتال خود را در حالت سکوت یا خاموش قرار دهید و مطمئن شوید که هیچ اعلان یا زنگ هشداری فعال نیست. قرار ملاقات ها و تعهدات خود را برای این زمان به تعویق بیاندازید تا با خیال راحت به سفر خود بپردازید.

تفاوت ال اس دی و ماشروم
کلام آخر

سایکدلیک ها، اگرچه برای همه افراد مناسب نیستند با این حال می توانند شتاب دهنده های قدرتمند روان درمانی و اتصال به مسائل معنوی باشند. به عبارت دیگر، آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا موانع بزرگ شرطی‌سازی، دفاع از نفس، آسیب ‌های گذشته و توهم جدایی که ما را از خود واقعی‌مان دور می‌کند، ببینیم.

در حالی که سایکدلیک ها راه رو به جلو را نشان می دهند با این حال عادات و وابستگی های قدیمی می توانند به سرعت به جای خود بازگردند، مگر اینکه فرد متعهد به انجام ادامه درمان و ادغام سایکدلیک ها باشد. پس از تجربیات عمیق روانگردان، یک دوره استراحت وجود دارد – تغییراتی از نوروپلاستیسیته که باز می شود و اجازه می دهد تغییرات درونی راحت تر اتفاق بیفتند.

هرکسی که در سراسر جهان کوله پشتی کرده و سفرهای سایکدلیکی زیادی انجام داده است، می داند که بازگشت به خانه می تواند شوکه کننده باشد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا شما با (بازگشت به خانه) سازگار شوید. شما تمام تجربیات باورنکردنی را در آن زمان داشته‌اید و این شما را تغییر داده است، اما زندگی، مردم و شرایط جامعه ای که به آن بازمی‌گردید اساساً بدون تغییر به نظر می‌رسد.

اگر بعد از آن هیچ تلاشی برای تغییر الگوهای نامطلوب قدیمی انجام ندهید، عادت های گذشته تمایل به ظهور مجدد دارند و ممکن است متوجه شوید که به خود قبلی خود برگشته اید. حتی گاهی اوقات می تواند بدتر از قبل احساس شود. اما با جدی گرفتن دوره ی ادغام سایکدلیک ها میتوان بینش های به دست آمده از سفر را با زندگی روزمره آمیخت و به نفع رشد معنوی و اجتماعی و همچنین سیل خلاقیت برداشت کرد.

همه آنچه در مورد سایکدلیک ها گفته شد، وقتی مسئولانه و با نیت خوب، مهارت، صداقت و حمایت استفاده شوند این پتانسیل را دارند که با دادن دسترسی به خرد، شفقت و رشد معنوی بیشتر به کاهش درد و رنج در جهان کمک کنند.

4.4/5 - (7 امتیاز)