درمان افسردگی با قارچ جادویی

بیماری افسردگی از بیماری هایی میباشد که یک فرد در سنین جوانی و یا میانسالی به آن دچار شود. در حالی که بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به بسیاری از داروهای شیمیایی و یا حتی سنتی روی می آورند ولی همچنان در جنگ با این غول ذهنی دست و پنجه نرم میکنند.

درمان افسردگی با قارچ جادویی

تعدادی زیادی از پژوهشگران در تحقیقات خود از درمان افسردگی با استفاده از ماده طبیعی موجود در قارچ های جادویی مقالاتی را ارائه داده اند.

در تحقیقات محدودی که توسط تیمی از محققان امپریال کالج لندن صورت گرفته به ۱۹بیمار مبتلا به افسردگی دوزی از ماده روانگردان سیلوسایبین داده شد. 80 درصد بیماران در چند هفته اول دوره درمان توانستند بر بیماری خود غالب شده و روند ادغام تجربه ها را در زندگی خود بگنجانند.

مکانیسم اثر مجیک ماشروم

این ماده با فعال کردن ذهن موجب به درمان قطعی این اختلالات میشود. کشف چنین ترکیب مهم شیمیایی در قارچ های جادویی امید هارا برای درمان افسردگی در آینده چندین برابر کرده است.

این مطالعات همچنان حاکی از آن است که قارچ هایی که دارای عصاره سیلوسایبین میباشند میتواند تاثیرات سرخوش کننده و همچنین باز کننده ذهن را به دنبال داشته باشد که از علائم مصرف آن کاهش مشکلات روحی وروانی و ایجاد خلاقیت میباشد.

نتایج این تحقیقات که در مجله علمی (Scientific Reportts) منتشر شده پس از آزمایش بر روی تعداد زیادی بیمار نشان میدهد که سیلوسایبین میتواند با راه اندازی مجدد ذهن در درمان بیماری افسردگی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

تداخل داروهای افسردگی و قارچ سیلوسایبین


طبق گزارشات، عصاره بدست آمده از این قارچ ها روی 20 بیمار که به افسردگی حاد و مقاوم در برابر درمان مبتلا بودند آزمایش شد و در نتیجه بعد از چند هفته از شروع درمان مشخص شد که علائم بهبودی در این افراد دیده می شود.

در مراحل بعدی بررسی های متعددی به وسیله اسکن مغز صورت گرفت که در آن تغییرات فیزیکی در بافت مغز قابل رویت بود.

دراین تغییرات همچنین فعالیت های منظم وبیشتری در قسمت Amygdala که وظیفه تولید عواطف ، احساسات، استرس ها و … را دارد مشاهده شد.

طبق گزارشات اعلام شده در این آزمایش افراد مورد آزمایش احساس بهتری نسبت به قبل داشته و وضعیت روحی خود را بی اختیار رو به بهبود دیدند.

دکتر رابین کارهارت-هریس، رهبر گروه تحقیقاتی کالج سلطنتی لندن در یک مصاحبه ابراز نموده که با استفاده از ماده سیلوسایبین میتوان تاثیرات شگرفی را در مغز بیماران مبتلا به افسردگی حاد رقم زد.

با توجه به تصاویر و گفته های افراد در مورد تجربه هایی که حس کردند میتوان گفت سیلوسایبین شبکه های مغزی مرتبط با افسردگی را مجددا راه اندازی و به بیماران در خارج شدن از این حالت روحی کمک شایانی میکند.

درمان افسردگی با قارچ جادویی

مزایای قارچ های جادویی نسبت به مواد شیمیایی

  • از مزایای این نوع ماده میتوان به بی ضرر بودن آن نسبت به داروهای مشابه شیمیایی اشاره کرد
  • از دیگر مزایا همان ارگانیک بودن این قارچ ها میباشد که با اثر گذاری مستقیم بر گیرنده های سرتونین فعالیت خود را به صورت کاملا طبیعی انجام میدهد و بعد از چند ساعت کاملا از سیستم بدن دفع میشود.
5/5 - (7 امتیاز)