تریپ بد ماشروم

جدا شدن از واقعیت لمسی با یک داروی سایکدلیک مانند اسید لیزرژیک (LSD) یا قارچ جادویی (psilocybin) سفر نام دارد.

این سفر درونی باعث تنیدن افکار می شود، زیرا برداشت شما از جهان به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. می توان احساس کرد که شما سفری به یک سرزمین عجیب و غریب و جدید کرده اید.

تریپ بد ماشروم

امیدواریم که این یک تجربه دلپذیر باشد، اما می تواند به سرعت همه چیز تغییر کرده و ناخوشایند شود حتی از ابتدا.

این تجربه ناخوشایند با سایکدلیک ها به عنوان یک “سفر بد” یا به بیان بهتر تجربه های چالش برانگیز شناخته می شود که ممکن است علائم جسمی ناخوشایندی مانند حالت تهوع ، لرز ، استفراغ یا سردرد را در پی داشته باشد.

همچنین ممکن است کاربر اثرات روانی منفی مانند پارانویا ، اضطراب یا حتی وحشت شدید را تجربه کند.

دلایل ایجاد تریپ بد ماشروم

از لحاظ تنظیمات و عوامل فیزیکی و شخصی

  • طرز فکر شخص
  • محیط
  • مسائل شخصی حل نشده و درگیری های درونی
  • یک دوز قوی تر از انتظار
  • بی تجربگی

از جهات سایکولوژی

  • دیدگاه شما در مورد سایکدلیکها.
  • رابطه شما با سایکدلیکها.
  • قصد شما برای استفاده از سایکدلیکها ( در هر مرحله از مصرف هر دوز سایکدلیک باید قصد خود را از انجام آن بدانید و به آن واقف باشید در غیر این صورت افکار غیر قابل کنترل شما به هر سویی میرود و شما قادر به توقف نیستید)

تنظیم و وضعیت در سفر سایکدلیکی

تحقیقات جدید نشان می دهد که سفر بد همیشه بد نیست. حدود 84 درصد از مصرف کنندگان سایکدلیک که “سفر بد” از قارچ های سیلوسایبین را تجربه کرده اند می گویند که از وضعیت روانی دشوار جهت رسیدن به موقعیتی جدید در درون خود بهره مند شده اند.

در شرایط عادی ، اثرات تغییر دهنده ذهن در قارچ های جادویی معمولاً از شش تا هشت ساعت بسته به دوز ، روش مصرف و متابولیسم شخصی دوام می آورد.

سه تا چهار ساعت اول این دوره معمولاً شدیدترین است. با این حال ، اثرات به دلیل توانایی psilocybin در تغییر درک زمان ممکن است برای کاربر بسیار طولانی تر شود، به این صورت که 1 ساعت شاید بی پایان به نظر برسد.

دوز مصرفی

تریپ بد ماشروم

تنظیم دوز مناسب می تواند تفاوت بین یک تجربه مثبت و منفی را ایجاد کند. مصرف دوز بیش از حد پایین می تواند تحریک کننده و ناراحت کننده باشد. مصرف دوز بیش از حد نیز می تواند ترسناک یا احتمالاً خطرناک باشد.

هر فرد نسبت به دوزهای مختلف واکنش نشان می دهد ، بنابراین اگر دوزی مناسب یک فرد باشد به این معنی نیست که همان مقدار برای شما مناسب است.

پیدا کردن دوز مناسب نیازمند مصرف متداول میباشد. برخی از افراد دوزهای بالاتر را می پسندند ، بعضی دیگر کمتر. تا زمانی که هر کدام با مسئولیت پذیری انجام شود ، هیچ مشکلی وجود ندارد.

دوزهای پایین قابل کنترل تر و به طور کلی ایمن تر هستند ، ولی احتمال کمتری برای تجربه سفر وجود دارد. غالبا جهت تجربیات سایکولوژی و درمانی مناسب تر هستند.

دوزهای بالاتر عموما شدیدتر هستند. بسیاری از افراد برای سطح اکتشافی که در اختیار دارند ، دوزهای بالاتر را ترجیح میدهند.

دوزهای بالا اغلب در یک محیط امن یا جایی که امکان جابجایی و دراز کشیدن باشد انجام میشود. هنگام انتخاب یک دوز ، در نظر بگیرید که در طول مدت سفر به کجا می روید و در ذهن شما چه افکاری قرار دارد.

وزن بدن ، جنسیت ، داروهای بدون نسخه و یا داروهای تجویزی که مصرف می کنید و سلامت عمومی همگی می توانند روی دوز تأثیر بگذارند.

نحوه تشخیص دوز در مصرف قارچ سیلوسایبین

حالات روانی قبل از سفر

زمانیکه تحت تاثیر سیلوسایبین هستید حالت شما میتواند تاثیرات مستقیمی در احساسات شما داشته باشد این حالات عبارتند از : محیط شما ، شما با چه کسانی هستید و وضعیت روحی و روانی شما قبل از مصرف قارچ چگونه بوده است.

اگر قبل از مصرف مجیک ماشروم دچار اضطراب یا اختلال دوقطبی هستید ، قارچ جادویی ممکن است باعث اضطراب وخیم تر شود و این اثرات را برای شما شدت ببخشد.

تعامل سیلوسایبین با گیرنده های سروتونین در قشر جلوی مغز می تواند واکنش های شیمیایی مغز را تغییر دهد و شرایطی مانند اختلال وحشت ، اختلال دو قطبی یا اضطراب را بدتر کند.

حتی افراد فاقد مشکلات روان ممکن است بعد از مصرف قارچ جادویی ، حملات وحشتناکی را تجربه کنند. سفر بد برای شخصی که بر آن می گذرد ترسناک است.

می تواند به صورت ترس از مرگ، از دست دادن ذهن و یا احساسات شدید پارانویا نمایان شود. در حالی که اگر این سفر به خوبی پیش برود می تواند لذت بخش باشد .

ترس های انسان امروزی شامل از دست دادن هویتی که سالها با او زندگی کرده است. این ترسها میتواند ناشی از ویران شدن کاخ آرزو های پوچ و مادی تا ترس از دست دادن هوشیاری فیزیکی و عدم قدرت کنترل دوباره خود باشد.

ترس های بشر امروزی کاملا با خواسته های اجتماعی او گره خورده و میتوان گفت انسان امروزی مرگ و از دست دادن آرزوها و ادامه همه چیز را بزرگترین ترس خود قلمداد میکند.

در صورتیکه که اگر این خواسته ها و مطالبات پوچ و غیر واقعی را برای چندید لحظه کنار بگذارد کاملا عاری از هر ترسی شده در هر شرایطی قرار خواهد گرفت.

چگونه یک تریپ بد ماشروم را متوقف کنید؟

در مرحله سفر به هیچ عنوان راه برگشتی وجود ندارد و افکار شما قدرت را دردست دارند. پس میتوان گفت تنها راه خلاص شدن از یک حالت بد تسلیم شدن و آزادی از تفکرات میباشد.

اما نکاتی که میتوانند مورد بررسی قرار بگیرد

  • مرحله 1: حداقل تا 1هفته قبل از مصرف سیلوسایبین از حالت روحی خوبی برخوردار باشید. و این واژه را قبل از سفر حتما در حافظه ی خود حک کنید که ” تمام این اتفاقات واقعی هستند و شما برای مدتی کوتاه با آن ها در تماس هستید پس جای نگرانی نیست
  • مرحله دوم:فرد را به یک فضای باز و امن منتقل کنید.
  • مرحله سوم: به فرد یادآوری کنید که این احساسات از بین خواهند رفت.
  • مرحله چهارم: از خوراندن اجباری پرهیز کنید.
  • مرحله پنجم: خونسردی خود را حفظ کنید.

4.6/5 - (13 امتیاز)