تشخیص دوز قارچ سیلوسایبین

قارچ های سایکدلیک یا قارچ های جادویی از جنس Psilocybe هستند. این قارچ ها قادر به تولید سیلوسایبین هستند، ترکیبی که با اثرات سایکو اکتیو مرتبط است.
اما واقعاً چه مقدار سیلوسایبین در رایج ترین گونه های سیلوسایبین یافت می شود و چه چیزی باید در مورد دوز قارچ جادویی خشک یا محصولات حاوی سیلوسایبین دانست؟

در ادامه با ما باشید در مورد تشخیص دوز و نحوه مصرف قارچ های سیلوسایبین.

تشخیص دوز قارچ سیلوسایبین
سیلوسایبین داروی فعال در قارچ جادویی نیست. این چیزی است که به عنوان یک پیش دارو شناخته می شود: یک ترکیب بیولوژیکی غیر فعال که می تواند توسط بدن برای تولید یک داروی فعال متابولیزه شود.

زمانیکه قارچ جادویی مصرف می کنید، سیلوسایبین به سیلوسین متابولیزه می شود.

این همان دارویی اصلی است که اثرات سایکدلیکی را به همراه دارد، جالب است بدانیم که بدن انسان و تعدادی از دیگر همزیستان به طور طبیعی این متابولایزر ها را دارا میباشد،

در غیر این صورت قارچ جادویی عملا بر روی شما تاثیری نخواهند گذاشت.

.

داروی فعال در قارچ جادویی چیست؟
سیلوسین ترکیب فعالی است که باعث اثرات روانگردان می شود. این اثرات ناشی از شباهت سیلوسین به یک انتقال دهنده عصبی در مغز، سروتونین است. در اینجا درباره چگونگی تأثیر قارچ جادویی بر مغز بیشتر بدانید.

اثرات همراه قارچ جادویی

چه مقدار سیلوسایبین در قارچ جادویی وجود دارد؟
محتوای شیمیایی قارچ جادویی متفاوت است. حتی دو قارچ سیلوسایبین که به طور تصادفی انتخاب شده و از یک گونه و برداشت هستند، می توانند سطوح مختلف سیلوسایبین داشته باشند. آزمایش تنها راه برای دانستن دقیق میزان قوی بودن یک قارچ است.

به دلیل عدم وجود محیط قانونی و تنظیم‌شده برای انجام آزمایش بر این قارچ ها، بیشتر قارچ‌های جادویی که مردم با آن‌ها مواجه می‌شوند، تست آزمایشگاهی نشده‌اند. با این حال، اطلاعاتی در مورد محتوای گونه های رایج قارچ سیلوسایبین منتشر شده که ما از آن برای اطلاع رسانی و دستورالعمل های تشخیص دوز استفاده میکنیم.

تشخیص دوز قارچ سیلوسایبین

رایج ترین گونه قارچ جادویی Psilocybe cubensis است. تحقیقات منتشر شده در مورد محتوای سیلوسایبین قارچ Psilocybe نشان داده است که آنها می توانند تقریباً حاوی 0.5 تا 1.0٪ سیلوسین کل باشند که به طور میانگین حدود 0.7٪ وزنی است.

اما به یاد داشته باشید: محتوای سیلوسایبین از نمونه ای به نمونه دیگر در یک گونه مشابه بسیار متفاوت است.که این تفاوت به مراتب در گونه های نا متشابه بیشتر نیز میباشد.

تفاوت بین نژاد های قارچ جادویی

دوزهای مختلف سیلوسایبین چه اثراتی خواهند داشت؟
بیایید فرض کنیم نوعی قارچ جادویی حاوی 1٪ سیلوسایبین دارید. چه مقدار قارچ، بر حسب وزن، ممکن است مصرف کنید تا اثرات ضعیف، متوسط و قوی داشته باشید؟

.

ما برای هر سطح از اثرات، محتوای سیلوسایبین را تخمین زده و اثرات بالقوه را بر اساس گزارش مصرف کنندگان روانگردان با تجربه و همچنین نتایج منتشر شده در کارآزمایی های بالینی انسانی شرح می دهیم.

میکرودوز
مقدار: 200 الی 400 میلی گرم

میکرودوزینگ یا به فارسی ریزمصرف ، دوز بسیار پایینی از یک داروی سایکدلیکی میباشد که در کنار درمان ، اختلالی در تعادل فیزیکی و کارهای روزمره وارد نمیکند.

این پروتکل بیشتر جهت درمان افسردگی، اضطراب و افزایش تمرکز و خلاقیت مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین میتوانید از طریق لینک زیر در رابطه با این پروتکل بیشتر مطالعه بفرمایید.

میکرودوزینگ سیلوسایبین

دوز کم
مقدار: 1 گرم

یک گرم قارچ جادویی معمولاً به عنوان دوز کم در نظر گرفته می شود که هنوز اثرات قابل توجهی دارد. اینها معمولاً اثرات روانگردان تمام عیار با تصاویری آشکار یا فاصله گرفتن از واقعیت توافقی نیستند. شما به احتمال زیاد سرخوشی و تقویت حواس را گزارش می کنید، مانند دیدن رنگ های زنده تر.
در محتوای 1٪ سیلوسایبین، این مقدار 10 میلی گرم (میلی گرم) سیلوسایبین خواهد بود. توجه: این نباید یک میکرودوز در نظر گرفته شود. این یک دوز کم و قابل توجه است.

.

دوز متوسط
مقدار متوسط: 1.75 گرم

 1.75 گرم حدود دارای 17.5 میلی گرم سیلوسین کل خواهد بود.
در این دوز شما احتمالاً برخی از اثرات روانگردان را تجربه خواهید کرد، از جمله تصاویر بصری با چشمان باز و بسته، احساس ترکیب حواس (شنیدن رنگ یا بوییدن موسیقی)، و سرخوشی شدیدتر. با این حال، شما ممکن است انحلال کامل حس طبیعی خود را تجربه نکنید، یا اثرات واقعاً شگفت انگیزی که مردم از دوزهای بالاتر گزارش می کنند، تجربه نکنید.

تشخیص دوز قارچ سیلوسایبین

دوز بالا
مقدار: 3.5 گرم (یک هشتم اونس)

3.5 گرم قارچ خشک، حدود 35 میلی گرم سیلوسین دارد.

آماده باشید یا نه، یک تجربه روانگردان کامل خواهید داشت که شامل تحریفات ادراکی و شناختی شدید است. ممکن است نتوانید مکالمه ای داشته باشید یا محیط اطراف خود را به درستی درک کنید، به خصوص در اوج ها، که اغلب به صورت موجی می آیند (در لحظه ای کاهش یافته و مجددا شدید میشود) .
هیچ دو سفری دقیقاً شبیه هم نیستند، اما مطمئناً مطمئن هستید که به آن به عنوان یک تجربه برجسته از زندگی خود نگاه کنید. مصرف دوز بالا توصیه نمی شود مگر اینکه یک محیط ایمن و تحت نظارت برای مصرف آنها داشته باشید.

.

دوز فوق العاده بالا
مقدار: 5 گرم به بالا

ترنس مک کنا به طرز معروفی «دوز قهرمانانه» را توصیف کرد، روش ترجیحی او برای غواصی در عمق کامل تجربه قارچ: پنج گرم قارچ خشک شده در تاریکی خاموش. با محتوای 1 درصد سیلوسایبین، پنج گرم حاوی حدود 50 میلی گرم سیلوسین خواهد بود.

در این دوز، کار زیادی نمی توانید انجام دهید، در جایی راحت دراز بکشید و اجازه دهید این تجربه شما را غرق کند. “شما” به محض اینکه وارد آن شوید، دیگر آنجا نخواهید بود. به احتمال بسیار زیاد، شاید عجیب و غیرقابل توصیف خواهد بود.
مصرف دوز به این بزرگی نادر است. تعداد کمی از مردم، حتی روان‌نوردان باتجربه، این مقدار را مصرف می‌کنند. توصیه نمی شود بدون تجربه و تنظیم وضعیت فوق العاده ایمن و راحت حتی نزدیک به این دوز شوید.

.

نتایج کارآزمایی بالینی
دوزها و توضیحات بالا با آنچه در آزمایشات بالینی کنترل شده و انسانی مشاهده شده است، چگونه مقایسه می شود؟

در برخی از مطالعات پیشگام سیلوسایبین که در دانشگاه جانز هاپکینز انجام شد، دوزهای کنترل شده سیلوسایبین برای بیماران تجویز شد.

این مطالعات طیف وسیعی از دوزهای سیلوسایبین را در اختیار افراد قرار داد و به طور کلی دریافتند که دوزهای بالا اغلب باعث ایجاد یک “تجربه از نوع عرفانی” می شود، آنچه که ما می توانیم آن را “تجربه روانگردان تمام عیار” بنامیم.

دوزهای داده شده برای ایجاد چنین اثراتی در محدوده 20-30 میلی گرم برای سیلوسایبین یا بین دوز متوسط به بالا یا به عبارت دیگر، حدود 3.5 گرم، سیلوسایبین کوبنسیس.

.

نحوه مصرف قارچ جادویی
مثل همیشه، «از کم شروع کن، آهسته قدم بردار». با یک گرم قارچ خشک یا 10 میلی گرم سیلوسین شروع کنید. فقط زمانی که با دوز پایین احساس راحتی کردید، دوزهای بالاتر را آزمایش کنید.

همچنین مهم است که سیلوسایبین را در یک محیط امن و راحت مصرف کنید، ترجیحاً با کسی که مراقب شما باشد یا حتی در صورت بروز هر گونه مشکلی با پشتیبانی انسانی حرفه ای، همانطور که در مطالعات جانز هاپکینز چنین بود. تجربیاتی که ممکن است با سیلوسایبین یا سایر روان‌گردان‌ها داشته باشد، نسبت به وضعیت ذهنی و فیزیکی و محیط شما بسیار حساس است – چیزی که به عنوان “تنظیم و وضعیت” شناخته می‌شود.

آماده سازی جهت استفاده از قارچ جادویی

هنگامی که به محدوده «دوز متوسط» یا بالاتر رسیدید، مهم است که بیشتر مراقب آنچه با آن سر و کار دارید باشید. به یاد داشته باشید: ممکن است دیگر هرگز مثل قبل نباشید. بیماران از مطالعات جانز هاپکینز اغلب تجربیات 20-30 میلی گرمی خود را به عنوان یکی از مهمترین تجربیات زندگی خود گزارش کردند که از نظر اهمیت با تولد اولین فرزندشان قابل مقایسه است.

.

آیا کلاهک یا ساقه قارچ سیلوسایبین بیشتری دارد؟
برخی از مصرف کنندگان ادعا دارند که کلاهک یا ساقه قارچ جادویی قوی تر است. تعداد کمی از داده های منتشر شده در این مورد وجود دارد: با توجه به داده های این مطالعه می بینیم که کلاهک های P. cubensis به طور متوسط محتوای سیلوسین کل بیشتری نسبت به ساقه ها دارند.
با این حال، تنوع قابل توجهی در بین نمونه ها و همپوشانی زیادی بین کلاهک و ساقه وجود دارد، بنابراین قانون چندان قابل اعتمادی نیست. تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

انواع قارچ های جادویی

.

بهترین راه جهت نگهداری قارچ جادویی برای حفظ قدرت
یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که سیلوسایبین در طی 15 ماه ذخیره سازی، با فاکتورهای مختلف و بسته به دما و شرایط نور، تجزیه می شود. محتوای سیلوسایبین زمانی که قارچ ها در دمای اتاق در تاریکی نگهداری می شدند به بهترین وجه حفظ می شود.

در هر صورت سیلوسایبین در طول زمان تجزیه می شود و در عرض یک ماه می تواند به میزان قابل توجهی سقوط کند. قارچ های تازه قوی ترین قارچ ها خواهند بود.

4.6/5 - (14 امتیاز)