علت کبودی در قارچ جادویی

علت کبودی در قارچ جادویی

علت کبودی در قارچ جادویی چیست؟

بسیاری از قارچ های جادویی در طول زمان، نقاط آبی را تشکیل می دهند. اعتقاد بر این است که این کبودی ها قدرت قارچ ها را کاهش می دهند، آنها همچنین شاخصی هستند که قارچ ها شامل اجزای شیمیایی مورد نیاز برای تولید اثرات سایکدلیکی هستند.

اگر شما قارچ های جادویی مصرف یا پرورش میدهید، ممکن است متوجه شوید که برخی از آنها تمایل به ایجاد نقاط آبی در طول زمان دارند. این نقاط کبود شاخصی برای قدرت قارچ های جادویی میباشند. در حالی که هیچ کس نمی داند دقیقا به چه دلیل این کبودی ها رخ می دهند (اگر چه نظریه هایی وجود دارد)، آنها می توانند در هر دو بدن میوه (خود قارچ) و میسلیوم ایجاد شوند. در این مقاله به بحث در مورد این مطلب میپردازیم.

علت کبودی در قارچ جادویی

علت کبودی در قارچ جادویی

کبودی، به عنوان “Bluing” شناخته می شود، یک فرآیند طبیعی است که در قارچ های سیلوسایبین رخ می دهد. با وجود اینکه عمل Bluing فوق العاده رایج است و به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است، هنوز مشخص نیست دقیقا که چرا این اتفاق می افتد.

با این حال، کارشناسان به طور گسترده ای معتقد هستند که Bluing به علت تخریب سیلوسین توسط آنزیم های داخل سلول های قارچ در پاسخ به اکسیداسیون رخ می دهد.

به عبارت دیگر، BLUING به علت تجزیه برخی از ترکیبات روانگردان در قارچ های جادویی رخ می دهد. به همین دلیل، Bluing یک قارچ به طور موثر تایید می کند که سیلوسین و سیلوسایبین در قارچ حضور داشته اند.

علاوه بر این، قارچ هایی قوی تر به نظر می رسند که کبودی آبی بیشتری را نمایان میکنند.

علت کبودی در قارچ جادویی

4 روش مصرف قارچ سیلوسایبین

چندین نژاد غیر روانگردان قارچ نیز شناخته شده است که کبودی آبی را ایجاد میکنند. با این حال، اعتقاد بر این است که واکنش Bluing در این قارچ ها تا حدودی متفاوت است.

علاوه بر این، برخی از گونه های قارچ هایی که تایید شده اند، حاوی سیلوسین هستند، به هیچ وجه کبودی نداشته اند. بنابراین، همه قارچ های جادویی دچار کبودی نمیشوند.

با این حال اگر قارچ های شما کبودی ندارند، لزوما نشانه ای نیست که آنها بی اثر هستند. Bluing نباید با سیاهی اشتباه گرفته شود، با این حال کبودی آبی گاهی اوقات سیاه به نظر میرسند.

اگر قارچ ها لکه های سیاه را ایجاد کنند که بوی ناخوشایند را ایحاد کنند، این نشانه ای پوسیدگی و فساد است، که نشان می دهد قارچ های شما ممکن است دیگر برای مصرف مناسب نباشد.

علت کبودی در قارچ جادویی

چه وقتی کبودی رخ می دهد؟

 علت کبودی در قارچ جادویی

اعتقاد بر این است که قارچ ها هنگامی که در معرض اکسیژن قرار می گیرند، کبود میشوند. تصور می شود که این آسیب به ساختار قارچ، و اکسیداسیون آن منجر به تخریب سیلوسین می شود.

با این حال، یک مطالعه نشان داده که واکنش Bluing لزوما نیازی به قرار گرفتن در معرض اکسیژن ندارد. این باعث شده است که بسیاری معتقد باشند که حضور یک ترکیب فلزی (احتمالا مس ) در داخل قارچ حداقل تا حدی مسئول ایجاد این واکنش باشد.

این ترکیب احتمالا توسط آنزیم موجود در برخی از این نوع قارچ ها( نه همه ی قارچ های سیلوسایبین ) تولید می شود.

این مطالعه نشان می دهد که چرا حضور سیلوسایبین برای کبودی مورد نیاز است، به رغم این واقعیت که تمام قارچ های حاوی کبودی سیلوسیبین نیستند.

ممکن است تنها قارچ هایی که شامل ترکیباتی مبتنی بر مس هستند این نوع کبودی ها را تجربه کنند، همچنین توضیح می دهد که چرا برخی از قارچ های غیر روانگردان نیز این کبودی را در بدنه ی خود ایجاد میکنند.

علت کبودی در قارچ جادویی

آیا مایسیلیوم نیز کبود میشود؟

علت کبودی در قارچ جادویی

بله، مایسیلیوم هم می تواند کبودی آبی را تجربه کند. برخی از تولید کنندگان تازه وارد قارچ ها ممکن است فکر کنند که بستر آنها آلوده شده است ، در صورتیکه در واقع فقط کبودی را تجربه می کند.

یک آزمون Q-tip می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا مشخص شود آیا میسلیوم شما کبود شده یا در واقع آلوده است. به سادگی یک گوش پاک کن تازه را در سراسر منطقه آسیب دیده بمالید.

اگر رنگ آبی بر روی گوش پاک کن قرار بگیرد، احتمالا بستر آلوده شده است. اگر این اتفاق نیافتد، فقط دچار کبود شده و مشکلی پیش نیامده است.

پرورش قارچ سایلوسایبین در منزل

علت کبودی در قارچ جادویی

آیا کبودی بر قدرت قارچ های جادویی تاثیر می گذارد؟

علت کبودی در قارچ جادویی

تا حدی بله اما نه آنچنان که بر قدرت کلی آن تاثیر گذاشته باشد، اعتقاد بر این است که عمل Bluing بر قدرت قارچ های سیلوسایبین در حد غیر قابل ملموس تاثیر می گذارد.

این به این دلیل است که برای ایجاد این کبودی ها سیلوسین باید کاهش یافته باشد. به همین دلیل توصیه می شود که، هنگام برداشت و خشک کردن قارچ های سیلوسایبین به اندازه کافی مراقب باشید تا از کبودی های غیر ضروری جلوگیری شود.

میکرودوزینگ سیلوسایبین

علت کبودی در قارچ جادویی

آیا تمام قارچ های سیلوسایبین کبودی آبی را تجربه میکنند؟

در حالی که برخی از نژاد های قارچ های جادویی تمایل به کبودی دارند ، اما این بدان معنا نیست که تمام قارچ های جادویی با این اتفاق رو برو شوند.

بیشتر گونه های قارچ قارچ های جادویی دچار این کبودی ها میشوند. به عنوان مثال، Psilocybe Cubensis به خوبی شناخته شده است که مایل به کبودی های آبی یا آبی مایل به سبز است.

علاوه بر این، برخی از قارچ ها که دارای درصد بالایی از سیلوسایبین هستند ، تمایل بیشتری به کبودی دارند.

به عنوان مثال، Psilocybe Azurescens که اندازه گیری شده است تا حدود 1.78٪ سیلوسایبین و 0.38٪ سیلوسین را دارا میباشد و گرایش باور نکردنی به ایجاد کبودی های آبی را دارد.

اینستاگرام ما تلگرام ما

4.5/5 - (8 امتیاز)