اثرات همراه قارچ جادویی

اثرات همراه قارچ جادویی

وقتی صحبت از قارچ های جادویی می شود ، قارچ های سایکدلیک معروف جهان ، این مولکول سایلوسایبین است که اغلب در مرکز توجه قرار می گیرد.

سایلوسیبین فراوان ترین جزء سایکدلیکی در قارچ های جادویی یا “مجیک ماشروم” است. تحقیقات در مورد قدرت قارچ های جادویی اغلب فقط در مورد این عنصر فعال بوده.

اما بیش از پنجاه سال است که کشف شده قارچ های جادویی حاوی تعدادی ترکیبات درمانگر دیگر از جمله سایلوسین و بایوسیستین هستند.

تحقیقات جدید نشان داده است که حتی ترکیباتی قوی تری از آنچه که ما تصور می کردیم در قارچ های جادویی وجود دارد – و ممکن است آنها نقش مهمی در تأثیرات روان درمانی داشته باشند.

این مطلب اغلب به عنوان “اثرات همراه” شناخته می شود. بنابراین ترکیبات اضافی موجود در قارچ جادویی چیست و چگونه آنها همزمان با سایلوسیبین کار می کنند تا یک تجربه روان درمانی منحصر به فرد را به ما ارائه دهند؟

اثرات همراه قارچ جادویی

قارچ جادویی ، بایوسیستین و موارد دیگر

فراوانترین مولکولهای موجود در قارچ های جادویی عبارتند از: سایلوسیبین ، سیلوسین و بایوسیستین. قارچ های جادویی بین 0.2-1.8 درصد سایلوسیبین را شامل می شوند .

پس از خوردن ، سایلوسایبین به سرعت به متابولیت فعال خود ، سایلوسین تبدیل می شود. هر دو سایلوسایبین و سایلوسین به گیرنده های سروتونین متصل می شوند ، و این دوقلوی عزیز مسئول اکثر تأثیرات سایکدلیکی قارچ های جادویی هستند.

هنگامی که قارچ جادویی می خورید ، سایلوسین از سایلوسایبین ایجاد می شود و بسته به گونه ، حدود 0.02-0.6 درصد وزن خشک قارچ جادویی را شامل می شود .

بایوسیستین بیشترین مولکول فراوان در قارچ جادویی است ، اما ما اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم. مانند سایلوسین ، این یکی دیگر از مشتقات سیلوسایبین است ، بنابراین احتمال دارد نوعی حالت روان درمانی داشته باشد.

محقق یوخن گارتز توضیح داده است که چگونه یک دوز کوچک 4 میلی گرم “یک تجربه سفر ملایم” را برای او به ارمغان می آورد.

Gartz J (1991). Further Investigations on Psychoactive Mushrooms of the Genera Psilocybe, Gymnopilus and Conocybe. Ann. Mus. Civ. Rovereto 7, p265–74.

اثرات همراه قارچ جادویی

.

بتا کاربولین در قارچ جادویی

بتاکاربولین ها گروهی از آلکالوئیدها هستند که در بسیاری از گونه های گیاهی یافت می شوند. مهمتر از همه ، گیاه دارویی آیاهواسکا حاوی بتا کاربولین هارمین ، هارمالین و تتراهیدرو هارمین است

که آنزیم مونوآمین اکسیداز (MOA) را مسدود می کند.

دمنوش آیاهواسکا همچنین اغلب حاوی مولکول سایکدلیکی DMT است که به طور معمول توسط آنزیم MAO از بین می رود … بتا کاربولین ها در قارچ ها میتوانند MAO را مسدود کرده

و به DMT کمک می کنند مدت بیشتری در بدن زنده بماند ، جایی که می تواند یک اثر سایکدلیکی داشته باشد.

در حال حاضر ، تحقیقات نشان داده است که حداقل چهار گونه قارچ جادویی حاوی بتا کربولین نیز هستند: Psilocybe mexicana ، Psilocybe cubensis ، Psilocybe cyanescens و Psilocybe semilanceata.

بتا کاربولین هارمان ، هارمین ، نورهارمان و پررولیرین در هر چهار گونه یافت شده است.

راهنمای ما برای شناسایی قارچ جادویی

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

جالب اینجاست که سایلوسین نیز مانند DMT در بدن توسط آنزیم MAO تجزیه می شود. و اکنون ما می دانیم که بتا کاربولین ها در قارچ های جادویی وجود دارند ،

آنها می توانند به طور بالقوه آنزیم MAO را مسدود کنند! این می تواند از لحاظ تئوری از تجزیه و غیرفعال شدن سایلوسین جلوگیری کند و به طور طبیعی تجربه سایلوسایبین به سایلوسین را افزایش دهد.

اثرات همراه قارچ جادویی

آیا قارچ های جادویی از نظر شیمیایی شبیه به آیاهواسکا هستند؟

همانطور که اشاره کردیم ،آیاهواسکا یک دم کرده گیاهی سایکدلیکی است که حاوی بتا کاربولین نیز می باشد. آنها با کمک به مولکول روان درمان DMT برای زنده ماندن طولانی تر در بدن ،

نقش مهمی در روان درمانی آن ایفا می کنند. این کشف که قارچ های جادویی هم حاوی بتا کاربولین هستند می تواند به این معنی باشد که آیاهواسکا و قارچ های جادویی بیشتر از آنچه فکر می کردیم شبیه هم هستند!

اما آیا بتا کاربولین های کافی در قارچ های جادویی وجود دارد که بر تجربه ذهنی شما تأثیر بسزایی بگذارد؟

خوب ، فراوان ترین بتا کاربولین موجود در گونه های قارچ جادویی هارمان بود که بین 0.2-21 ug/g جرم خشک وجود دارد.

Blei F, Dörner S, Fricke J, Baldeweg F, Trottmann F, Komor A, Meyer F, Hertweck C & Hoffmeister D (2019). Simultaneous Production of Psilocybin and a Cocktail of β-Carboline Monoamine Oxidase Inhibitors in ‘Magic’ Mushrooms. Chem Eur J 10.1002/chem.201904363

هنگام دم كردن آیاهواسکا ، بتاكربولین ها در سطوح كم 0.5ug برای یك فرد معمولی فعال میشود.این نشان می دهد که یک دوز متوسط ​​قارچ جادویی (حدود دو گرم ماده خشک شده) کافی است

تا این بتا کاربولین ها در سفر شما سهیم باشند. این را قطعاً می توان یک “اثر همراه” قارچ های جادویی در نظر گرفت.

اثرات همراه قارچ جادویی

تحقیق در مورد قارچ های جادویی در برابر سایلوسایبین

از آنجایی که بیشتر تحقیقات بالینی در مورد قارچ های جادویی تنها بر روی سایلوسایبین متمرکز شده است ، اطلاعات زیادی در مورد عناصر دیگر مشخص نیست.

با این حال ، دو مطالعه برجسته موجود است. یک مطالعه در سال 2009 نشان می دهد که وقتی به موش ها سیلوسایبین یا عصاره قارچ جادویی داده شد ، عصاره قارچ جادویی در کاهش رفتارهای مضطرب در موش موثرتر بود.

Matsushima Y, Shirota O, Kikura-Hanajiri R, Goda Y & Eguchi F (2009). Effects of Psilocybe argentipes on Marble-Burying Behavior in Mice. Biosci Biotechnol Biochem 73(8), p1866-8.

مطالعه دیگری در سال 2015 نشان داد که عصاره قارچ جادویی در مقایسه با سایلوسین خالص ، ده برابر بیشتر در تغییر واکنش های رفتاری موش ها موثر است.

به نظر می رسد این امر تحقیقات اخیر مشاهده بتا کربولین ها در گونه های قارچ جادویی را تأیید می کند. تاثیر عناصر همراه در قارچ های جادویی ممکن است به افزایش قدرت سایکدلیکی سایلوسیبین و مشتقات آن کمک کند.

اثرات همراه قارچ جادویی

آیا فقط یک نوع تجربه قارچ جادویی وجود دارد؟

آنچه که ما در مورد قارچ جادویی می دانیم به ما می گوید که تفاوت زیادی بین سایلوسایبین و قارچ جادویی وجود دارد. ما همچنین می دانیم که گونه های مختلف قارچ جادویی از نظر مقدار نسبی ترکیبات فعال موجود در آنها بسیار متفاوت هستند.

درست مانند انواع مختلف گیاه آیاهواسکا یا کانابیس. ما حتی می دانیم که قسمت های مختلف یک قارچ می توانند مقادیر مختلفی از ترکیبات را دارند – در برخی از گونه ها ، کلاهک ها می توانند دو برابر ساقه های آن سایلوسایبین داشته باشند!

بنابراین این برای درک ما از تجربه قارچ جادویی چه معنایی دارد؟ تقریباً در تمام تحقیقات بالینی انسان در مورد پتانسیل درمانی قارچ های جادویی از سایلوسایبین جدا شده یا سایلوساین به جای عصاره کامل قارچ مورد بحث بوده.

در واقع تأیید آزمایش مواد آلی که ممکن است حاوی انواع ترکیبات مطالعه نشده باشند ، بسیار دشوار است. بنابراین هر زمان که ما تحقیقاتی را در مورد سایلوسیبین یا سایلوسین می خوانیم ،

خوب است به خاطر داشته باشیم که قارچ جادویی پیچیده تر از یک مولکول است. و هر زمان که با قارچ های جادویی سفر می کنیم ، به خاطر داشته باشید که تجربه ای که

قرار است داشته باشیم با ملودی ها و هارمونی های خاص از ترکیبات داخل قارچ ها پرورش یافته و رنگ آمیزی می شود.

اینستاگرام ما تلگرام ما

4 روش مصرف قارچ سیلوسایبین

5/5 - (5 امتیاز)