تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

چگونه انواع مختلف قارچ جادویی را تشخیص دهیم آیا برای شناسایی قارچ های جادویی مورد علاقه خود به دنبال کمک هستید؟ در این مقاله ما نگاهی داریم به رایج ترین انواع قارچ هایی که می توانید با آنها روبرو شوید.

هشدار پیشاپیش: مراقب مسمومیت قارچ باشید

مسمومیت با قارچ در اثر سموم موجود در قارچ های خاص ایجاد می شود. بیشتر پس از خوردن قارچ های وحشی که به طور ایمن شناسایی نشده اند رخ می دهد.

علائم مسمومیت با قارچ و شدت آن نیز متفاوت است. در حالی که برخی از سموم می توانند علائم متوسطی مانند ناراحتی گوارشی ایجاد کنند برخی دیگر می توانند فلجی اعصاب و حتی کشنده باشند.

برای جلوگیری از مسمومیت با قارچ ضروری است که خود را با انواع مختلف قارچ های وحشی آشنا کنید تا بین قارچ های بی خطر و غیر ایمن تفاوت قائل شوید.

برای کمک به شما در انجام این کار ما توضیحاتی در مورد برخی از رایج ترین انواع قارچ جادویی ارائه کرده ایم که به شما کمک می کند تا هر بار از یک سفر مطمئن لذت ببرید.

قارچ سیلوسایبین چیست؟

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

قبل از اینکه به جزئیات در مورد شناسایی قارچ بپردازیم باید بدانیم قارچ سیلوسایبین دقیقاً چیست؟

قارچ های سیلوسایبین محبوب ترین “قارچ های جادویی” هستند. به این معنی که آنها قارچ هایی با خواص سایکدلیکی میباشند.

آنها در بین قبایل بومی به عنوان داروی مقدس شناخته می شوند زیرا در گذشته در مراسم مذهبی و معنوی به ویژه در آمریکای مرکزی و جنوبی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

اگرچه در حال حاضر آنها در ایالات متحده (و بسیاری از کشورهای دیگر) به عنوان داروی جدول 1 (غیر قانونی) طبقه بندی می شوند، اما تحقیقات اخیر در مورد پتانسیل درمانی آنها بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد.

برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف قارچ سیلوسایبین می تواند برای افرادی که از اختلالات مختلف روانی رنج می برند از اضطراب گرفته تا OCD و افسردگی، تأثیر مفیدی داشته باشد.

یک مطالعه از دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که اکثر شرکت کنندگان این را به عنوان یکی از مهمترین تجربیات معنوی زندگی خود ارزیابی کردند.

همچنین ثابت شد که خوردن قارچ سیلوسایبین تغییرات مثبت شخصیتی طولانی مدت را در کاربران ( با رعایت پروتکل های درمانی ) ایجاد می کند.

چگونه قارچ جادویی را با خیال راحت تشخیص دهیم؟

آیا تا به حال شنیده اید که افرادی به دلیل مسمومیت با قارچ به اورژانس منتقل شوند؟

این تصادفات مکرر به این دلیل رخ می دهد که مردم فکر می کنند کدام قارچ ها برای خوردن بی خطر هستند و کدام نیستند. واقعیت به ما نشان می دهد که بسیاری از آنها اشتباه می کنند.

به همین دلیل است که باید زمان زیادی را صرف شناخت ویژگی های خاص قارچ های سیلوسایبین قبل از جمع آوری و خوردن آنها کرد. این می تواند بین داشتن یک تجربه معنوی دلپذیر و یا مسمومیت جدی تفاوت ایجاد کند.

انواع مجیک ماشروم
تمایز بین گونه های قارچ جادویی چندان سخت نیست. شما باید کمی در مورد شکل ، نوع کلاهک و اندازه آنها بدانید.

در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه تمایز بین قارچ های سیلوسایبین وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که تصاویر این قارچ ها را به طور گسترده مطالعه کرده اید و تفاوت بین آنها را مشاهده کرده اید.

صدها نوع قارچ جادویی در سراسر جهان وجود دارد. بنابراین هر زمان که قصد آزمایش این قارچ ها را دارید، بسیار مهم است که دقیقاً بدانید با چه گونه هایی سروکار دارید.

در این مقاله ما برخی از محبوب ترین انواع قارچ جادویی را بررسی می کنیم. به یاد داشته باشید که این گونه ها را از نزدیک مطالعه کنید و هرگز قارچ را بدون اطمینان از 100٪ بی خطر بودن آن مصرف نکنید.

1- PSILOCYBE SEMILANCEATA

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

اعتقاد بر این است که Psilocybe semilanceata ، که به عنوان “کلاه آزادی” نیز شناخته می شود، یکی از قوی ترین انواع قارچ جادویی است.

مشخصه آنها کلاه های بزرگ و چرمی قهوه ای و ساقه های کم رنگ و خمیده است.

درپوش این قارچ ها بین 5-22 میلی متر و طول آن تقریباً 6-22 میلی متر است. آنها می توانند مخروطی یا زنگوله شکل باشند. بسته به میزان هیدراتاسیون قارچ رنگ کلاه می تواند متفاوت باشد.

درپوش های خوب هیدراته سایه های تیره رنگ قهوه ای (گاهی اوقات با رنگ آبی یا مایل به سبز) را نشان می دهند و ممکن است شیارهایی روی آنها وجود داشته باشد که مربوط به آبشش های زیر است.

در قسمت زیر کلاه ، semilanceata بین 15-27 آبشش باریک خواهید داشت.

وقتی بدنه این قارچ زخمی می شوند، به سرعت آبی می شوند. semilanceata در سراسر آمریکای شمالی و اروپا یافت می شود. به ویژه در مراتع رشد می کند. با این حال آنها مانند برخی دیگر از گونه ها به طور مستقیم از مدفوع رشد نمی کنند.

2-PSILOCYBE CUBENSIS

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

کوبنسیس محبوب ترین نوع قارچ جادویی است و معمولاً رایج ترین آنها قارچ “معلم طلایی” (گلدن تیچر) میباشد. به طور کلی می توان آن را در جنوب شرقی ایالات متحده ، آمریکای مرکزی ، بخشهای شمالی آمریکای جنوبی و سراسر آسیای جنوب شرقی یافت.

بستر مناسب جهت رشد طبیعی این نوع قارچ ها در اطراف مدفوع دام ها و حیوانات گیاه خوار رشد میکنند. قارچ گلدن تیچر دارای کلاه های بزرگی به قطر 20 تا 80 میلی متر هستند.

کلاهک ها ممکن است در قارچ های جوان مخروطی باشند و با بالغ شدن تمایل به صاف شدن دارند. آنها دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارچینی هستند.

در زیر کلاهک ها، قارچ ها دارای آبششهای نزدیکی هستند که با رنگ خاکستری شروع شده و با افزایش سن تیره می شوند.

قارچ گلدن تیچر بالغ ممکن است دارای آبشش های تقریباً سیاه باشند. این قارچ ها معمولاً درست قبل از گرم ترین فصل سال و در اوج رطوبت منطقه رشد کرده و پین میزنند.

آنها برای اولین بار در کوبا شناسایی شدند اما اکنون به دلیل پرورش آسان آنها در سراسر جهان در دسترس هستند.

از دیگر زیرشاخه های این خانواده میتوان به قارچ جادویی مازاتاپک، آلبنو پنیس انوی(ایپ)، پنیس، مکنا و چندین نژاد دیگر اشاره نمود.

.

3- PSILOCYBE MEXICANA

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

مکزیکنا به گونه ای از قارچ اشاره دارد که به صورت بومی در آمریکای مرکزی و جنوبی رشد می کند. این قارچ ها هزاران سال است که توسط مردم بومی مورد استفاده قرار می گیرد.

مکزیکنا در ظاهر بسیار شبیه به semilanceata است. آنها دارای کلاهک های بزرگ (معمولاً بین 10 تا 20 میلی متر) با شکل مخروطی یا زنگوله هستند. همچنین این نژاد معمولاً قهوه ای روشن یا بژ رنگ هستند.

مانند قارچ semilanceata، این قارچ ها ممکن است دارای رنگ آبی یا سبز رنگ باشند و در صورت زخمی شدن به راحتی آبی می شوند. mexicana می تواند منفرد یا گروهی رشد کند. دوست دارد در کنار جاده ها و مسیرهای پیاده روی، چمنزارهای مرطوب یا مناطق علفی جنگل در میان خزه ها ظاهر شود.

این قارچ ها معمولاً در ارتفاعات بین 300-550 متر بین ماه های مه و اکتبر (اردیبهشت تا خرداد / مهر الی آبان) یافت می شوند.

4- قارچ جادویی نژاد PSILOCYBE CYANESCENS

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

CYANESCENS، که به عنوان “کلاه موج دار” نیز شناخته می شوند ، معمولاً در آمریکای شمالی ، اروپای غربی ، اروپای مرکزی ، نیوزلند و بخش هایی از خاورمیانه (مانند ایران) یافت می شوند.

برخلاف semilanceata و mexicana ، این قارچ ها دارای کلاه های بزرگ موج دار هستند که قطر آنها بین 15-50 میلی متر است. هرچه قارچ بالغ تر باشد کلاهک ها موجدارتر هستند.

این قارچ ها وقتی مرطوب هستند تمایل به رنگ کارامل یا قهوه ای شاه بلوط دارند. وقتی کاملاً خشک می شوند کم رنگ یا کمی مایل به زرد رنگ می شوند.

بسیاری از قسمت های این قارچ ها از جمله کلاهک، آبشش ها و ساقه ها، هنگام لمس یا آسیب به رنگ آبی متمایل می شوند.

آبششهای زیر کلاهکها می توانند قهوه ای روشن تا بنفش تیره (بسته به بلوغ) و لبه های رنگ روشن تری دارند.

قارچ Cyanescens دوست دارد در بین تراشه های چوب رشد کند، به ویژه در امتداد محیط بستر گیاهان مالچ شده در مناطق شهری.

در واقع استفاده سریع از مالچ به عنوان نوعی از کنترل علف های هرز باعث شده است که این گونه در بسیاری از مناطق کره زمین که قبلاً وجود نداشت گسترش یابد.

5- قارچ جادویی نژاد PSILOCYBE AZURESCENS

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

Azurescens که به عنوان “قارچ بشقاب پرنده” نیز شناخته می شود، گونه ای بسیار قوی از قارچ جادویی است. اعتقاد بر این است که به طور طبیعی فقط در یک منطقه کوچک از سواحل غربی ایالات متحده رشد می کند.

اگرچه ، امروزه در بسیاری از کشورهای جهان کشت می شود. همانطور که از نامش مشخص است درپوش های بزرگ و نعلبکی شکل هستند که قطر آنها بین 30 تا 100 میلی متر است.

قارچ های جوان ممکن است کمی کلاهک مخروطی بیشتری داشته باشند که در نهایت با بلوغ صاف می شوند. وقتی مرطوب هستند این قارچ ها عموماً به رنگ شاه بلوط یا قهوه ای کارامل هستند.

و وقتی بالغ می شوند ممکن است رنگ آبی تیره (تقریبا سیاه) داشته باشند.

لبه های کلاهک ممکن است دارای شیارهای جزئی باشد که با پره های زیر مطابقت دارد. نواحی کبود شده قارچ تمایل دارند به سرعت آبی تیره شوند. این قارچ ها معمولاً به صورت گروهی در تراشه های چوب و یا خاکهای شنی رشد می کنند.

آنها به ویژه مناطق ساحلی را دوست دارند و تمایل دارند بین سپتامبر و ژانویه (دی تا بهمن / شهریور تا مهر) در اطراف چمنزارها ظاهر شوند.

6-قارچ جادویی نژاد PSILOCYBE BAEOCYSTIS

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

baeocystis با انواع مختلفی اسم از جمله “bottle caps” ، “knobby tops” ، “blue bells” و “olive caps” شناخته می شود.

آنها معمولاً در ایالات متحده در شمال غربی اقیانوس آرام یافت می شوند. این قارچ ها اغلب دارای درپوش های متوسط با اندازه بین 15-55 میلی متر هستند.

کلاهک ها شکل مخروطی شکل دارند و معمولاً آبشش های زیر نازک و متمایز هستند. آنها دارای رنگ منحصر به فردی هستند که رنگ قهوه ای تیره و زیتونی را نشان می دهند . ساقه ها بلند هستند ، می توانند مستقیم یا خمیده باشند و معمولاً از نظر ظاهری سفید گچی هستند.

قارچ Baeocystis به راحتی کبود می شود ، در این حالت معمولاً رنگ آبی ایجاد می کند. آنها عاشق رشد در مالچ مخروطی ، تراشه های چوب و/یا چمنزارها هستند. آنها معمولاً در زیر گیاهان دیگر مانند رودودندرون و بوته های گل رز رشد می کنند.

.

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

همیشه با قارچ با احتیاط برخورد کنید

تشخیص مجیک ماشروم در طبیعت

هنگام برخورد با قارچ های سایلوسیبین ، احتیاط زیادی داشته باشید هنگام شکار قارچ در طبیعت خطر مسمومیت و حتی مرگ بسیار واقعی است.

اگر در شناسایی و مصرف آنها جدی هستید ، تا آنجا که ممکن است زمان زیادی را برای مطالعه گسترده ویژگی های این قارچ های جادویی صرف کنید.

یک کتاب مرجع عالی در این زمینه توسط پل استامتس نگاشته شده که در مورد شناسایی قارچ های سایلوسیبین در نقاط مختلف جهان است.

اطمینان حاصل کنید که تفاوت های بصری بین قارچ ها را نیز شناسایی کرده و قبل از مصرف هر نوع قارچ سایلوسیبین ، کاملاً در آن مهارت پیدا کرده اید.


4.5/5 - (11 امتیاز)