سوالات متداول میکرودوز ماشروم – امروزه عمل میکرودوزینگ سایکدلیک ها از جمله قارچ جادویی به یکی از روش های رایج درمانی تبدیل شده است. جدا از قصد و نیت کاربر از میکرودوزینگ، عوامل و شرایطی وجود دارند که میتواند بر کیفیت آن بسیار تاثیر گذار باشد. در این مقاله به مهمترین و اصلی ترین سوالات حول محور میکرودوز قارچ جادویی میپردازیم.

آنچه در این مقاله میخوانیم:

  • با چه نژادی میکرودوز کنم
  • طبق چه برنامه ای میکرودوز کنم
  • چه دوزی برای من مناسب است
  • تا چه مدت میکرودوز را ادامه بدهم
  • در طول میکرودوز چی بخورم و چی نخورم
  • آیا میتوانم در طول میکرودوز به کارهای روزمره برسم

با چه نژادی میکرودوز کنم

شاید برای شما هم گیج کننده باشد که بین تمام نژادهای قارچ با چه نژادی میتوان میکرودوز رو شروع کرد. قبل از هر چیز باید این موضوع رو در نظر داشت که ماده اصلی که اثرات درمانی یا خلسه شکل رو برای مصرف کننده ایجاد میکند سیلوسایبین نام دارد.
این عنصر تنها جز قارچ جادویی نیست و عناصر دیگه ای هم در نوع شکل گیری و هدایت تجربه دخیل هستند مثل بایوسیستن، سیلوسین، بتاکاربولین ها و ..

در هر کدام از نژاد های قارچ جادویی سطح متفاوتی از این مجموعه عناصر وجود دارد که هر کدام تجربه منحصر به فردی را برای مصرف کننده ایجاد میکنند. با این حال نقطه تمرکز تمام نژادها ترمیم سیستم عصبی در کنار اثرات جانبی از جمله: احساس آرامش یا شاید تقلا، احساس سبکی، ورود به حالت مراقبه، اتصال به الگوهای دیداری یا شنیداری و .. میباشد.

انواع نژاد قارچ جادویی

سوالات متداول میکرودوز ماشروم

استراتژی میکرودوز ماشروم

استراتژی میکرودوز، حفظ تعادل و ورود نکردن به حالت سفر “تریپ” میباشد. این همان نکته مهمی است که باعث شده دامنه مصرف قارچ جادویی بسیار گسترده تر شود. تا جاییکه امروزه از این متد در زمینه های مختلف مانند: درمان افراد دچار به پارکینسون، ترک اعتیاد، درمان اختلالات روانی، کنترل خشم، ایجاد مسیرهای عصبی جدید و تراوش خلاقیت، ورود به حالت سکون و مراقبه استقبال می شود.

از این رو بدیهی است که نژادهای ملایم و منعطف تر میتواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که قصد مصرف این قارچ ها را به صورت میکرودوز دارند. در بین نژادهای ملایم و اصلی میتوان به گلدن تیچر، مککنا و مازاتاپک اشاره نمود.

البته گفتی است متابولیسم هر فرد با فرد دیگر بسیار متفاوت می باشد، همچنین سطح مونوآمین اکسیداز و سد خونی وسلامت کبد میتواند تاثیر قابل توجهی بر تجربه وارد کند. به همین دلیل بعضا افراد به قارچی قوی تر با غلظت بالاتر سیلوسایبین نیاز پیدا خواهند کرد. نژادهایی مانند پنیس، آلبینو A+ و یا ایپ میتواند انتخاب مناسبی برای این گروه افراد باشد.

میکرودوز قارچ سیلوسایبین

طبق چه برنامه ای میکرودوز کنم

استمرار و رعایت یک دوره ی منظم قطعا میتواند بهترین نتیجه را در هر عملی به بار بیاورد. این به شما بستگی دارد که این نظم را به چه شکلی ساماندهی می کنید، مهم این است که این نظم حفظ شود.

در هر صورت محبوب ترین برنامه مصرف به شکل 2 روز در میان میباشد. روز اول میکرودوز – روز دوم و سوم بدون میکرودوز. این برنامه تا حد زیادی بالاترین اثرگذاری را بر روی سیستم عصبی اجرا میکند در صورتیکه باعث ایجاد مقاومت در بدن نخواهد شد. همچنین روزهای بدون میکرودوز این فرصت را به فرد میدهد تا تجربه های خود را تحلیل و بررسی نماید.

بهترین زمان جهت مصرف میکرودوز، ساعتی بعد از صبحانه با معده نه چندان پر میباشد. با این حال محدودیتی در نظر گرفته نمیشود و زمان مناسب طبق برنامه روزانه فرد چیده میشود. اما باید این نکته را در نظر داشت که در زمان خستگی بدنی و ذهنی انجام میکرودوز توصیه نمیشود.

چه دوزی برای من مناسب است

به طور معمول میکرودوز برابر است با یک دهم الی یک بیستم دوز کامل. دوز کامل در هر نژاد از قارچ جادویی متفاوت میباشد اما به طور کلی میتوان آن را برای نژادهای ملایم 3 الی 4 گرم و نژادهای سنگین تر 1 الی 2 گرم در نظر گرفت.

با این احتساب مشخص است که دوز مناسب جهت میکرودوزینگ در نژاد های ملایم بین 200 الی 400 میلی گرم و در نژادهای سنگین تر بین 100 الی 200 میلی گرم قارچ خشک شده میباشد.

در مورد تشخیص دوز ماشروم بیشتر بخوانید

تا چه مدت میکرودوز را ادامه بدهم

طول دوره میکرودوزینگ را نمیتوان به صورت قطعی بیان کرد اما با این حال اکثر برنامه ها بین 12 الی 15 جلسه تنظیم میشوند. در هر صورت پیشنهاد میشود بعد از هر 12 جلسه میکرودوز مدتی را خارج از برنامه برای پاکسازی و ایجاد تعادل بین خود و دارو اختصاص داده شود.

همچنین ورزش های هوازی، تمرین تنفس دیافراگمی، تغذیه سالم، ماساژ و طب سوزنی میتواند کمک خوبی در پاکسازی و ایجاد تعادل فرافیزیکی و ایجاد الگوهای جدید عصبی برای شما باشد. کاربر بعد از اولین دوره میکرودوز میتواند تغییرات قابل توجهی را در سطح ادراک خود احساس نماید که به نوبه خود پایه گذار درمان با این متد شناخته می شود.

سوالات متداول میکرودوز ماشروم

در طول میکرودوز چی بخورم و چی نخورم

چه شما یک تازه کار در دنیای میکرودوزینگ باشید یا یک کهنه کار که به دنبال گسترش ابعاد تمرین خود هستید، داشتن رژیم غذایی مناسب و همه جانبه برای یک تمرین مفید و عمیق کاملا ضروری است.

میکرودوز دروازه ای است که حس عمیق تری از ارتباط با خرد ذاتی بدن ما را تسهیل می کند. همانطور که ما رابطه عمیق تری با بدن ایجاد می کنیم، این قدرت را پیدا می کنیم که با رژیم غذایی خود انتخاب های مفیدتری داشته باشیم.

میکرودوز یک تمرین ذهن آگاهی است و از ما دعوت می‌شود که با هم هماهنگ شویم، گوش کنیم و متوجه شویم که چگونه تأثیرات مختلف در زندگی‌مان بر تجربه ما از سلامت جسمانی و سرزندگی، تا تعادل عاطفی و رفاه، تا بینش‌ها و تمرین‌های معنوی تأثیر می‌گذارد. رژیم غذایی ما نه تنها چیزی است که می خوریم بلکه چیزی است که ذهن و روح خود را تغذیه می کنیم.

تماشای آنلاین مستند قارچ های جادویی

مهمترین توصیه این است که هر روز نیازهای بدن، ذهن و روح خود را تامین کنید. به این نیاز ها گوش کنید و پاسخ دهید، زیرا اینها موجودیت های جداگانه ای نیستند. وقتی روحیه و روان ما به خوبی حمایت شود، سیستم گوارشی ما بهتر کار می کند و بالعکس. هنگامی که از مغز خود با غذاهای سالم حمایت می کنیم، توانایی ما برای هدایت موثر احساسات نیز افزایش می یابد.

درک مهمی که باید در نظر داشت این است که میکرودوز کردن یک عمل ظریف است که نیاز به حساسیت و هماهنگی با جزئیات دارد. بسیاری از مواد مانند الکل، محصولات حیوانی، کافئین و آدرال تغییرات مهم و قابل توجهی را در تجربه ما ایجاد می‌کنند. این تاثیرات منجر به از دست دادن توانایی تشخیص و درک بینش‌ها می‌شود که در یک تجربه میکرودوز آشکار می‌شوند.

طبق تجربه های به دست آمده از کاربران تاکید بر این است که در زمان تحت تاثیر دوز بودن معده چندان پر نباشد. با این حال توصیه های غذایی بسته به نیازها، متابولیسم و اهداف فردی می تواند متفاوت باشد. توصیه های کلی برای یک رژیم غذایی جامع و سالم در طول ایام میکرودوزینگ به شرح زیر میباشد.

فواید ترکیب میکرودوز سیلوسایبین و یال شیر

پرهیز ها در میکرودوز

اجتناب از وعده های غذایی قبل از دوز
پرهیز از محصولات لبنی، به ویژه در زمان تحت تاثیر دوز
عدم مصرف گوشت قرمز، به خصوص تحت تأثیر دوز
پرهیز از مصرف قندهای فرآوری شده
پرهیز از محرک ها (کافئین، آدرال، داروهای شیمیایی SSRI و افسردگی)
دوری از مصرف الکل و سیگار (هرگز با دوز خود مخلوط نکنید)
فاصله گرفتن از رسانه (رسانه های اجتماعی، خشونت، تلویزیون، اخبار و غیره)

گنجاندن در میکرودوز

مصرف میوه ها و سبزیجات تازه (البته نه در زمان تحت تاثیر دوز)
مصرف چربی های سالم (آووکادو، روغن زیتون و غیره)
اضافه کردن آجیل و کره آجیل به وعده های غذایی
تامین ویتامین های خانواده B
مصرف آب و مایعات
مصرف عسل طبیعی یا شیره انگور طبیعی جهت تعدیل مزاج قارچ (در زمان تحت تاثیر دوز)

آیا میتوانم در طول میکرودوز به کارهای روزمره برسم

همانطور که قبلا گفته شد استراتژی میکرودوز عدم ورود به حالت سفر میباشد. میتوان اینطور برداشت کرد که میکرودوزینگ نباید بر امور روزانه شما خلل وارد کند. در غیر این صورت دوز شما از حد نساب تجاوز کرده است.

طی مصرف سایکدلیک به شکل میکرودوز کاربر میتواند وظایف روزمره خود را بدون مشکل و شاید با حضور بالاتر انجام دهد. با این حال توصیه میشود کسانی که سرپرستی کودکان را بر عهده دارند و یا مجبور به رانندگی میباشند میکرودوز را به تعویق بیاندازند.

معرفی پروتکل های  میکرودوز مجیک ماشروم

کلام آخر

ذهن ما و محتویات آن تاثیر مستقیمی بر روان و طبعا بدن ما دارد و میتواند ترشحات شیمیایی و هورمونی را تنظیم کند.

عمل میکرودوز با افزایش آرامش و ذهن آگاهی میتواند زمینه ای را فراهم کند تا ما با دید باز تری به مسائل روانی و باوری خود نگاه بیاندازیم.

برای دستیابی به نتایج مثبت و پایدار به یک رویکرد آگاهانه، تعهد، صبر و ادغام نیاز است. به بیان ساده، مزایای میکرودوز در ارتباط مستقیم با سطح مراقبت، توجه و تعهد در این عمل است.

گذراندن زمان بیشتر در طبیعت، بالا بردن کیفیت مواد غذایی، گنجاندن تمرین مدیتیشن و مراقبه، تمرینات کششی و تنفسی، پرهیز از اخبار و فضای مجازی هر کدام میتوانند در جهت ترمیم سیستم عصبی و شکل گیری مجددا الگوهای فکری بسیار مفید واقع شوند.

امید بر این باشد که با شناخت و تصحیح عادت ها و الگوهای قدیمی بتوان سطح آگاهی را ابتدا در خودمان و سپس در جامعه پروراند.

3.7/5 - (4 امتیاز)