نکات مهم قبل از تریپ ماشروم – ست اند ستینگ

منتشرشده توسط رویال ماشرومز در تاریخ

ست اند ستینگ – نکات مهم قبل از سفر قارچ جادویی

نکات مهم قبل از تریپ ماشروم

هنگام کار با داروهای سایکدلیک، ایمنی همیشه حرف اول را می زند. به خصوص زمانیکه کاربر اولین تجربه خود را دارد. زمانیکه داروی سایکدلیکی دری را به روی ناخودآگاه باز می کند، طیف وسیعی از احتمالات ظاهر می شود. اینکه چگونه یک نفر در طول سفر هدایت می شود، تا حد زیادی به وضعیت فرد و محتوای ناخودآگاه شخصی او بستگی دارد.

همچنین ارزیابی وضعیت عصبی و روانی در حین ورود به این تجربه مهم می باشد. اغلب، سایکدلیک ها مانند قارچ جادویی، دی ام تی، ال اس دی و .. به عنوان تقویت کننده ذهن و ناخودآگاه ما عمل می کنند.

اگر دیواری مستحکم از منیت دارید، ممکن است بر میزان آزادای حرکت شما در سفر تأثیر بگذارد. به طور مشابه، ارزش ها، تعصبات، دغدغه ها و افکار شما بر جهت گیری ناخودآگاهی که با آن مواجه می شوید تأثیر می گذارد.

از اینرو، توجه و اصلاح وضعیت روانی و محیطی که کاربر با آن وارد تجربه سایکدلیکی می شود، می تواند فرق بین یک سفر مفید و پر محتوا با یک سفر چالش برانگیز و طاقت فرسا را تعیین کند. با این حال، رعایت تنظیمات اولیه جهت داشتن سفری خوب تضمینی برای داشتن سفری بدون چالش نمی باشد. خط داستانی سفر درونی، کاملا به آمادگی و وضعیت کارمایی کاربر بستگی دارد.

معرفی نکات تنظیم و وضعیت (Set And Setting)

اصطلاح «تنظیم و وضعیت» در سال 1961 توسط تیموتی لیری به طور رسمی وارد فرهنگ لغت سایکدلیک شد. او معتقد بود که این تنظیمات مهمترین عامل تعیین کننده محتوای تجربیات سایکدلیکی می باشند.

با این حال، ایده تنظیم و وضعیت بسیار قدیمی تر می باشد. قرن‌ها قبل از شروع تحقیقات روانگردان، اهمیت فرهنگی تنظیم و وضعیت در راستای استفاده از سایکدلیک ها ثبت شده است.
شمن‌های قبایل بومی در آمازون با زدن طبل، آواز خواندن و دمیدن دود تنباکو، تنظیمات مراسم آیاهواسکا را هدایت می‌کردند. این آیین ها نگرش مقدسی را ایجاد می کردند و افراد اذعان داشتند که خود مراسم به اندازه گیاهان دارویی مهم است.

در شرق، مراسم مشابهی با معجون سوما در آیین های ایران باستان و هند وجود داشت. اگرچه اطلاعات محدودی در مورد محتوای این نوشیدنی داریم، اما متون باستانی توضیح می‌دهند که این آیین‌ها شامل دود کردن هارمالا (اسپند) و خواندن مانترا و سرودهای آیینی بوده اند.

تنظیم – Set

مجموعه تنظیمات “حالت روانی” بیشتر حول خود شما می چرخد ​​- طرز فکر و وضعیت روانی شما در زمان مصرف داروی روانگردان. ممکن است احساس شادی و بی خیالی کنید یا نگرانی و تنش داشته باشید. افکار شما، خلق و خوی شما، احساس شما در مورد تجربه روانگردان – حتی سلامت جسمانی شما، همه مجموعه تنظیمات را تشکیل می دهند.

وضعیت – Setting

وضعیت “حالت فیزیکی” محیط شما است که شامل محیط اطراف شما و افرادی می باشد که با آنها هستید. به عنوان مثال، افراد خاصی ممکن است حالات خوب یا بدی ایجاد کنند که بر سفر شما تأثیر بگذارد. همین امر در مورد محیط اطراف شما نیز صدق می کند. یک محیط نا امن و نا آشنا احتمال بیشتری دارد که یک سفر بد را ایجاد کند، تا جایی که آشنا و امن باشد.

چگونه می توان بهترین تنظیم و وضعیت را ایجاد کرد
حتی با بهترین آمادگی ها، سفر شما همچنان می تواند متفاوت از آنچه برنامه ریزی کرده اید باشد. از این گذشته، نمی توان از قبل گفت که دقیقاً چه چیزی را تجربه خواهید کرد. نوع دارویی که مصرف می کنید، دوز دارو و تجربه قبلی تان از سایکدلیک ها همگی نقش دارند.

اما با طرز فکر (تنظیمات) مناسب و محیط (وضعیت) مناسب، احتمال تجربه منفی بسیار کمتر خواهد بود. در ادامه به نکاتی برای داشتن بهترین مجموعه تنظیم و وضعیت اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم قبل از تریپ ماشروم

نمونه هایی از تنظیمات درونی مناسب – SET

1- وضعیت سلامت روانی خود را در نظر بگیرید
در مصرف داروهای سایکدلیک احتیاط کنید، اگر بیماری روانی دارید، به خصوص وضعیتی که شما را مستعد وحشت یا گسستگی می کند. بدانید این مشکلات در برخی شرایط می تواند به طور موقت توسط داروهای سایکدلیک تشدید شود. اختلالاتی مانند اضطراب، بیش فعالی حاد، چند قطبی شدن شخصیت باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. پیشنهاد می شود در صورت داشتن چنین اختلالاتی با دوز کم به سایکدلیک ها نزدیک شوید.

2- با جریان همراه باشید
سعی نکنید سفر خود را مدیریت کنید. اندیشیدن بیش از حد به تجربه و تلاش برای یافتن معنا در هر چیزی در واقع می تواند مانع از دستیابی به پیشرفت های مثبت شود. بپذیرید که در یک سفر درونی هستید، و شاید برخی اتفاقات عقلانی یا قابل درک نباشند.آرام باشید و چیزی را به خودتان نگیرید تا از سفر لذت ببرید.

3- با دوز کم شروع کنید
حتی اگر احساس می کنید آماده سفر هستید، مراقب دوز مصرفی خود باشید. اگر اولین بار است که یک ماده سایکدلیکی جدید را امتحان می کنید، با دوز ملایم شروع کنید تا با اثرات آن آشنا شوید. در سفرهای بعدی، می توانید دوز خود را افزایش دهید. مصرف یک “دوز قهرمانانه” فقط در صورتی جایز می باشد که از تجربیات زیادی در سایکدلیک و ذهن آگاهی برخوردار می باشید. فراموش نکنید که دوز غیر منطقی در صورت عدم آمادگی میتواند منجر به بدترین تجربه عمرتان شود.

4- اگر کسالت دارید سفر نکنید
اگر احساس خوبی ندارید، مجروح یا خسته هستید، احتمالاً تأثیر منفی بر سفر شما خواهد داشت. در واقع، این احتمال وجود دارد که سفر حال شما را بدتر کند. برنامه ریزی خود را برای آینده بگذارید.

5- اگر عصبی هستید از داروهای سایکدلیک استفاده نکنید
اگر عصبی، ناراحت یا غمگین هستید، داروهای سایکدلیک مصرف نکنید. در حالی که این احتمال وجود دارد که سفر شما به خوبی انجام شود، اما بهتر است همیشه با حالت ذهنی مثبت سفر کنید. شما قرار است به ناخودآگاه خود سفر کنید، پس باید با حالت خوب روانی وارد آن شوید.

6- منتظر چیزی نباشید
اغلب سفرهای سایکدلیکی به خصوص برای افراد تازه وارد، توسط ذهن محدود می شوند. برای داشتن یک سفر معنوی ودرونی نباید به آن شکل بدهید. گذر از ناخودآگاه باید بدون تعصب و خالص اتفاق بیافتد. پس آرام و ناظر باشید.

7- صلح را از قبل برقرار کنید
یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که رها کنید و تسلیم تجربه شوید. حتی چالش‌برانگیزترین سفرها نیز می‌تواند به شیوه‌ی خاص خود با ارزش باشند. اجازه دهید سفرادامه داشته باشد و ببینید به کجا می روید. به نظر غیر منطقی می رسد، اما هرچه کمتر سعی کنید بفهمید، فضای بیشتری برای بینش های جدید به وجود می آید.

8- برای سفر خود هدف و نیت داشته باشید
مشخص کردن یک هدف می تواند به همسو کردن افکار و انتخاب های شما در این فرآیند کمک کند. از خود بپرسید چه چیزی برای شما مهم است؟ جایی که نیت باشد، انرژی جریان می یابد. هنگامی که نیتی دارید، نظاره ی ذهنی شکل می گیرد که خود باعث تراکم بینش می شود. اگر هم شرایط آنطور که شما تصور می کردید اتفاق نیفتد، اشکالی ندارد. فقط تجربه را همراهی کنید.

َآشنایی با میکرودوز ماشروم

نکات مهم قبل از تریپ ماشروم

چند نمونه از وضعیت بیرونی مناسب – SETTING

1- مکان مناسب
یک مکان خوب برای سفر خود انتخاب کنید. مکانی بدون حواس پرتی، جایی که شما احساس راحتی و امنیت کنید. اگر هنوز در دنیای سایکدلیک ها کم بی تجربه هستید، مکانی آشنا مانند اتاق شخصی شما، بهترین گزینه می باشد. از مکان های شلوغ و پر سر و صدا اجتناب کنید. در تجربه های سایکدلیک، طبیعت می تواند بسیار جذاب باشد، اما هنگام اوج تاثیر دارو می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. با این حال لذت بردن از طبیعت و مناظر زیبا بعد از فروکش کردن تاثیرات منطقی تر است.

2- محیط اطراف خود را آماده کنید
یک موسیقی زیبا، یک مکان راحت با دمای مطبوع، نور کم و وجود عطرهای طبیعی میتواند کاتالیزر خط داستانی سفر شما باشد. توجه داشته باشید که موسیقی ای که انتخاب می کنید می تواند به طور قابل توجهی بر شکل گیری سفر شما تأثیر بگذارد. ممکن است زمانی که هوشیار هستید، موزیک های پر هیاهو دوست داشته باشید، اما برای یک تجربه سایکدلیک خوب، موسیقی و فرکانس های آرام بخش بهتر خواهد بود. با این حال، پخش موسیقی اجبار نمی باشد.

پخش آنلاین موزیک مخصوص تریپ ماشروم

3- دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید
گوشی همراه خود را در حالت خاموش قرار دهید و آن را کنار بگذارید. برای داشتن محیطی با فرکانس مناسب پیشنهاد می شود تمام وسایل الکترونیکی، مخصوصا ابزار دارای امواج رادیویی را خاموش کنید.

4- اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که از آنها لذت می برید
با اینکه پیشنهاد می شود برای سفر خود به تنهایی برنامه ریزی کنید، اما درغیر این صورت به اطرافیان خود توجه کنید. شما نباید با افراد غریبه یا افرادی که به آنها اعتماد ندارید یا دوست ندارید، سفر کنید. اطمینان حاصل کنید که افرادی که با آنها هستید، کاری که انجام می دهید را می فهمند و تایید می کنند. در غیر این صورت، ممکن است باعث ایجاد هراس ناخواسته یا اضطراب شوند.

5- در مکان های خطرناک سفر نکنید
ناگفته نماند که هنگام مصرف داروهای روانگردان، باید خود را ایمن نگه دارید. تریپ با سایکدلیک ها بر ادراک و قدرت حرکت شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین به مکان‌های خطرناک نروید. همچنین رانندگی در این شرایط به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

6- مراقب سفر داشته باشید
از یک دوست یا فرد با تجربه درخواست کنید تا در طول سفر نظاره گر شما باشد. وجود یک مراقب سفر هوشیار و آشنا، می تواند در شرایط سخت به کمک شما بیاید. تامین موارد اولیه مثل آب، دستمال، پتو یا به عنوان هم صحبت می تواند اوضاع را برای شما مطلوب تر نماید. مراقب نباید مدام در کنار کاربر حضور داشته باشد، حداقل تا زمانیکه شخص خودش درخواست نکند. با این حال فرد مراقب باید در آن محل حضور داشته باشد.

نکات مهم روزهای قبل از تریپ ماشروم

همانطور که توضیح داده شد، تنطیمات و وضعیت کاربر می تواند برای ورود او به سطحی بالاتر در سفرهای درونی کمک کند. علاوه بر این، روزهای قبل از سفر نیز به همین ترتیب مهم می باشند. اینکه وعده های غذایی مان به چه شکل می باشد.
پیشنهاد می شود روزهای منتهی به سفر، از مصرف گوشت، لبنیات، سویا، الکل، قهوه، داروهای ضد افسردگی، شکر، مواد مخدر اجتناب شود. این موارد بر سطح آنزیم منوآمین اکسیداز MAOA و سلامت کبد تاثیر زیادی می گذارند که خود باعث دریافت ضعیف سیلوسایبین می شود.
همچنین در حین یا قبل از مصرف سایکدلیک ها، از مصرف میوه و مواد غذایی با الیاف بالا خوداری کنید. باید این نکته را در نظر داشت که تاثیر گذاری سایکدلیک ها با معده نه چندان پر بهتر می باشد.

ادغام تغییرات و بینش ها در طولانی مدت

سایکدلیک‌ها، اگرچه برای همه نیستند، اما می‌توانند شتاب‌دهنده‌های قدرتمند درمانی باشند. به عبارت دیگر، آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا دیوارهای سنگین شرطی‌سازی، دفاع از منیت، آسیب های گذشته و توهم جدایی را که ذهن سطحی ما را از هسته اصلی واقعیتمان دور می‌کند، ببینیم.

در حالی که سایکدلیک ها راه رو به جلو را نشان می دهند، عادات و ویژگی های قدیمی می توانند به سرعت به جای خود بازگردند، مگر اینکه فرد متعهد به انجام تغییرات باشد. پس از تجربیات عمیق سایکدلیک، یک دوره ادغام وجود دارد – روزنه ای از نوروپلاستیسیته که باز می شود و اجازه می دهد تغییرات راحت تر اتفاق بیفتند.

هرکسی در هر جای دنیا که سفرهای درونی زیادی انجام داده است، می‌داند که بازگشت به خانه می‌تواند یک شوک برای سیستم باشد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا شما با “بازگشت به خانه” سازگار شوید. شما تمام این تجربیات باورنکردنی را در آن زمان داشته‌اید و این شما را تغییر داده است. اما زندگی، مردم و شرایطی که به آن بازمی‌گردید اساساً بدون تغییر به نظر می‌رسد. آنها به سادگی زندگی عادی خود را انجام می دهند. تنظیم کردن “خود قبلی” با “خود جدید” زمان می برد.

ادغام تجربیات سایکدلیک

تجربیات روانگردان به این شکل است که گویی به یک تور جهانی آگاهی رفته‌اید یا ابدیت را در یک شب تجربه کرده‌اید، و حالا از شما انتظار می‌رود که روز بعد به زندگی معمولی خود بازگردید و با دیگران به زندگی ادامه دهید. این می تواند برای روان بسیار آزاردهنده باشد و گاهی اوقات منجر به آشفتگی عاطفی بسیار زیادی می شود. اولویت فرآیند ادغام، راهی مناسب برای بکار گیری بینش و تجربه به شیوه ای آگاهانه تر و هدفمندتر است. مثل آوردن بذرهایی از سفر به این دنیا است. اکنون باید آن بذرها را بکاریم، تغذیه کنیم و از آنها مراقبت کنیم.

اگر بعد از سفر خود هیچ تلاشی برای تغییر عادتعای قدیمی و الگوهای نامطلوب انجام ندهید، این عادت ها تمایل به برگشت مجدد پیدا میکنند و ممکن است متوجه شوید که به خود قبلی تان برگشته اید. در واقع، حتی گاهی اوقات می تواند بدتر از قبل احساس شود.

وقتی سایکدلیک ها مسئولانه و با نیت خوب، مهارت، صداقت و اعتماد استفاده شوند، این پتانسیل را دارند که با دادن دسترسی به خرد، شفقت و رشد معنوی بیشتر به کاهش درد و رنج در جهان کمک کنند.