تنظیم و وضعیت در LSD

منتشرشده توسط رویال ماشرومز در تاریخ

تنظیم و وضعیت در LSD

راهنمای کامل در مورد بایدها و نباید ها و آشنایی با سطوح اثرگذاری داروی لایزرژیک اسید دی اتیل آمید.

این پست صرفا جهت راهنمایی مصارف دارویی این ماده تنظیم شده است.


تجربه سفر با اِل‌اِس‌دی (LSD) با نام شیمیایی لایزرژیک اسید دی اتیل آمید را میتوان یکی از حساس ترین، اسرار آمیز ترین و پر مفهموم ترین حالت سایکدلیک قلمداد کرد.

اثرات مصرف ال اس دی میتواند غیرقابل پیش بینی باشد. این اثرات کاملا به میزان مصرف، محیط، افکار و حتی مواد غذایی مصرف شده اخیر بستگی دارند.

این اثرات را میتوان به 3 سطح تقسیم بندی کرد که در ادامه به مرور آنها میپردازیم.

توجه شود مصرف تفریحی و بی دلیل مواد روان درمان و نداشتن اطلاعات کافی روانی قبل از مصرف میتواند اثرات نا خوشآیندی را برای فرد مصرف کننده به جا بگذارد.

از جمله این اثرات را میتوان احتمال سفر بد ، افسردگی، پوچی، عدم رضایت از لحظه و پیچیدگی افکار و تغییر سطح فرکانس با دیگران نام برد.

هرچند شور و شعفی که متریال های روان درمان به فرد مصرف کننده میدهند هدیه ای مناسب از طرف آن ها به بعد جسمانی و معنوی ما میباشند و هیچکس منکر این پیامد نیست.

شرایط تاثیر گذاری سایکدلیک

تاثیرات اولیه مصرف ال اس دی

اثرات اولیه ی ال اس دی پس از مدت 40 الی 60 دقیقه در فرد مصرف کننده پدیدار میشوند، این اثرات در ابتدا با اعوجاج در قدرت دیداری و شنیداری شروع میشوند.

این تاثیرات تا زمانیکه به نقطه ی پیک خود برسد فرد مصرف کننده تجربیات بسیار عظیمی از ویژن ها (چه دیداری چه تجسمی) ، انبوهی از اطلاعات، را تجربه خواهد کرد .

در دوزهای بالای این ماده شما قادر به تحرک نمیباشید اما بر خلاف قارچ جادویی در طول اثرات ال اس دی شما قادر به درک محیط اطرافتان خواهید بود.

میتوان گفت تمام اتفاقات ، شهود، اطلاعات و ویژن ها در همین بعد و با درک کامل از ماده و جرم رخ میدهند. این امر باعث میشود شما بتوانید با تمایل خود تحرک کرده و مدت مراقبه ی خود را مدیریت نمایید.

طبیعت میتواند گزینه ی مناسبی جهت کنترل کردن انرژی و شعف شما باشد اما در دوزهای بالا حتما باید Set & setting اولیه را جدی گرفت .

مدتی بعد از نمایان شدن این اثرات بعد فیزیکی مملو از انرژی شده و ذهن میتواند خود را برای جدا شدن از جرم و ماده آماده نماید. این حالت میتواند بسته به دوز مصرفی بین 1 الی 3 ساعت به طول بیانجامد.

با شروع تاثیرات در این وضعیت بدن شروع به تقلا و جنب و جوش میکند این تاثیرات در ال اس دی کاملا طبیعی میباشد.

فرد مصرف کننده خود را در میدانی از انرژی میبیند این انرژی به هیچ عنوان مهار شدنی نمیباشد از این رو میتوان گفت باید اجازه ی گردش آن را داد.

موزیک، طبیعت و تحرک میتواند گزینه ی مناسبی جهت ترواش این حجم از انرژی در ذهن باشد.

بدن در این حالت روبه دهیتراته شدن (کم آبی) میرود ، به همین دلیل به هیچ عنوان نوشیدن آب (با دمای بدن) فراموش نشود.

تنظیم و وضعیت قبل و حین مصرف

در این مدت ذهن کاملا فعال میباشد ، قدرت دیداری بسیار افزایش یافته و رنگ ها میتواند معنای جدیدی برای شما داشته باشند.

ذهن در این حالت کاملا هشیار به جرم ، متریال و زمان است اما تعریفشان بسیار متفاوت میباشد، تا جاییکه عناصر انرژی مانند موزیک، رایحه ی خوش ، به عنوان عناصر جرمی ظاهر میشوند.

این موضوع تا حد زیادی به حس آمیزی مربوط می شود، در گزارش های سفر میتوان دید که موزیک قابل دیدن و صحنه هایی از طبیعت قابل شنیدن و یا خوردن میباشد.

باید توجه داشت اثرات کاملا متفاوت میباشند و بستگی به افکار، خوراک ، وضعیت روحی و میزان نفس و ایگو فرد دارد.

به همین دلیل Set & Setting (تنظیم و وضعیت) یکی از فاکتور های مهم در طول سفر میباشد. بعد از مدتی ذهن زمان را از دست میدهد. این حالت بسته به دوز مصرفی میتواند بین 2 الی 4 ساعت به طول بیانجامد.

تاثیرات مرحله اوج (پیک) ال اس دی

دراین مرحله ذهن ارتباط خود را به صورت کامل از محیط اطراف از دست میدهد، زمان به طور کامل بی معنا میشود.

ذهن تعاریف خود را از ماده از دست میدهد و میتواند آزادانه به کاوش خود ادامه دهد. این حالت یکی از حساس ترین وضعیت ها در فرد مصرف کننده میباشد، به طوریکه بدن و گیرنده های اعصاب خود را در موقعیت فانی میبینند.

” باید در نظر داشت بدن در هر لحظه در حال اکسیداسیون و تجزیه و تبدیل میباشد، میتوان گفت در هر حالتی بدن جرمی در حال فنا پذیری و پیری است این وضعیت در حین مصرف سایکدلیک بسیار نمایان تر میشود”

با تمرکز بر حالت سکون، تمرین های مراقبه و تجربیات قبلی میتوان افکار را متمرکز کرده و اجازه ی ورود و خروج آن را از مدار انرژی خود داد.

سفر در این حالت در صورت نداشتن اطلاعات و تجربه کافی میتواند به راحتی به یک تجربه ی سخت و نا خوشایند تبدیل گردد از این رو دوز انتخاب شده میتواند یکی از مهمترین فاکتور های سفر خوب در ال اس دی باشد.

کهن الگو ها و سایکدلیک

یکی از قابل توجه ترین اثرات حین مصرف ال اس دی ، از هم گسیختگی افکار میباشد که میتوان گفت با قرار گرفتن در این وضعیت به هر تصوری ری اکشن نشان میدهد و مانند هر الگوریتم منعطفی میتواند آماده ی قرار گیری در هر بعدی باشد.

به همین دلیل یکی از Set & setting (تنظیم و وضعیت قبل مصرف) تمرین تمرکز و مدیتیشن میباشد.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال افزایش قدرت پردازش مغز و بُعد درمانی و سایکولوژیک این ماده میباشید مدیتیشن و تمرین تمرکز در روزهای قبل از مصرف میتواند این امکان را به شما بدهد تا حد قابل توجهی افکار خود را متمرکز کرده و آثار آن را مشاهده بفرمایید.

توجه شود متمرکز کردن افکار با خفه کردن و جلوگیری از خروشان شدن آنها متفاوت است، شما باید پذیرای هر نوع افکاری باشید.

” مراقبه و مدیتیشن این نیست که ما با خود تکرار کنیم : همه چیز خوب است ، همه چیز زیباست، همه چیز مثبت است. مراقبه یعنی قبول کردن هر چیزی که میتوان تصورش را کرد، قبول کردن ترس ها در برابر شجاعت ها ، نقص ها در برابر تکاملها، زشتی ها در برابر زیبایی ها، منفی ها در برابر مثبت ها و فقط مشاهده کردن آن ها”

با قرار گرفتن در این وضعیت آگاهی شما فارغ از زمان و مکان قادر به فرا رفتن میباشد، سفر در زمان دیدن صحنه های تکراری، قرار گرفتن در موقعیت های افکاری مشابه در زمان کودکی، شنیدن نجوا های درونی، احساس عشق و وحدت را میتوان از اثرات مشترک بین مصرف کننده های این ماده دانست.

بنیادی ترین ذرات تشکیل دهنده ما و میشه گفت تمامیت هستی بر پایه ی انرژی میباشد این انرژی ها میتوانند

در تقابل و یا در راستای یکدیگر قرار داشته باشند و حاله ی ارتعاش هر ماده ای را پایه گذاری کنند.

مسلما اهمیت دادن به انرژی درونی که ارتعاش مارا در برمیگیرند یکی از مهمترین تنظیماتی است که باید قبل از مصرف ال اس دی برای ما شناخته شده باشند.

غذای مصرفی قبل از سفر

قبل از سفر مصرف گوشت و مواردی از ارتعاش های نا هماهنگ مانند : الکل، مواد قندی، مواد مصنوعی، آب شهری و همچنین کمبود ید در بدن از عوامل مضر در تنظیم وضعیت قبل از مصرف این متریال میباشد.

پس تا حدامکان 1 هفته قبل از سفر ، از مصرف موارد ذکر شده بپرهیزید.

غذاهای مصرفی حین سفر

در حین سفر ، بدن ارگانیکی شما دستوراتی را ارسال میکند این دستورات میتواند میل به خوردن، آشامیدن و… جهت بقا و دفع هر گونه عنصر ناشناخته باشد.

از این رو کنترل میل به مواد غذایی میتواند طول و کیفیت سفر شما را مشخص کند، هر چند در پیک اثرات ، میل به خوردن کاملا کاهش میابد اما در طول مسیر از مصرف مواد غذایی و میوه جات دوری شود.

همچنین هیدراته نگه داشتن و آبرسانی بدن نکته ی بسیار مهم در تنظیم وضعیت حین مصرف میباشد.

وضعیت روحی

یکی از مهمترین فاکتورها جهت داشتن یک سفر آرام برخورداری از حالت روحی مناسب است.

وضعیت روحی چند روز قبل از مصرف تاثیر مستقیمی بر افکار و نقطه ی دید ذهنی شما در این حالت دارد، از این رو باید توجه داشت هر گونه افکار منفی ( نفرت، دلخوری ، وابستگی، قضاوت، دغدغه های ذهنی و …) میتواند در کیفیت سفر شما تاثیر به سزایی داشته باشد.

” بسیاری از مصرف کننده ها ، قرار گرفتن در موقعیت های بحرانی، ویژن های غیر قابل درک، افکار پراکنده، رویارویی با تر سها و نقص ها را یک سفر بد میدانند.

اما چیزی که آن را سفربد مینامیم در اصل بهترین دوست و راهنمای ما در آن لحظه میباشد تا با تمام ابعاد افکار خود آشنا شویم و تمامیت آنها را قبول کنیم، شرایط راکد، بی ثمر، بی هدف ، سرخوشی موقت ، موقعیت های آرام و تکراری هیچوقت شما را به چالش دعوت نمیکنند. جهش آگاهی با سوال کردن و حس کنجکاوی شروع میشود”

موقعیت مکانی

اثرات ال اس دی کاملا غیر قابل پیش بینی میباشند که بستگی به شرایط متعددی دارند.

یکی دیگر از این فاکتور ها موقعیت مکانی حین مصرف است.

در دوزهای بالای این ماده شما باید محلی آرام ، بدون مزاحمت، همراه با امکانات رفاهی (آب، سیستم گرمایشی و یا سرمایشی) را در نظر داشته باشید.

تلفن همراه خود را خاموش کرده و تا حد امکان تمام وسایل دارای امواج مغناطیسی و رادیویی را قطع نمایید.

یک همراه خوب نیازی به اطلاعات کامل در مورد سایکدلیک ندارد، همراه خوب باید در طول سفر آرامش خود راحفظ کند و به برخی از اتفاقات هشیار باشد که در انتها به توضیح تمام موارد میپردازیم.

تمرین تمرکز

این بخش از متن میتواند تفاوت بین یک مصرف کننده سایکدلیک در راستای جهش ذهنی و آگاهی و مصرف کننده ی بدون برنامه ریزی وتفریحی را مشخص نماید.

جهت دسترسی به ابعاد وسیع در دنیای سایکدلیک ( چه به صورت ذهنی و مدیتیشن و چه با مصرف داروهای سایکدلیک) باید قدرت تمرکز را جدی گرفت.

در سطوح بالاتر دنیای سایکدلیک و جاییکه نه زمان، نه مکان و نه ماده مفهومی دارد و شما قادر به هیچ پردازش فیزیکی نخواهید بود در میابید که تنها وسیله و محرک موجودیت شما ، افکارتان میباشد افکاری که با قدرت ذهنتان قابل روئیت میباشد.

تمرکز میتواند کلید ها و مسیرهایی را برای شما روشن کند. در این وضعیت فرد مصرف کننده خود را در حالتی میبیند که از نظر ارتعاشی توانایی بر قراری ارتباط با ماده و حتی افراد را نخواهد داشت.

این حالت دقیقا میتواند حس جنون و از دست دادن ذهن را برای مصرف کننده تداعی نماید، که میتوان گفت این وضعیت یکی از مرسوم ترین حالات جهت ورود به حالت اصلاحا “سفر بد” میباشد.

تمرین تمرکز، مدیتیشن و تجربه های قبلی میتواند کمک شایانی نه در مورد کشتن و خفه کردن افکار برای جلوگیری از یک سفر بد بلکه وسیله ی مناسبی جهت پیدا کردن کانون ذهنی ” افق دید” دانست.

از این رو تمرین تمرکز میتواند یکی از ابزارهای شما چه در حالت عادی و زندگی روزمره و چه در حالت تریپ ( سفر) باشد.

” یک ذهن خالی و بدون شروط قطعا بهتر میتواند خود را برنامه ریزی نماید تا ذهنی که مملو از افکار شرطی باشد”

نحوه ی مصرف ال اس دی

شرایط مصرف داروهای سایکدلیک متعدد میباشند که عبارتند از:

  • معده نه چندان پُر ( عدم مصرف مواد غذایی تا حداقل 4 ساعت)
  • انتخاب کردن زمان مناسب جهت مصرف دارو.
  • رعایت تمام موارد Set & setting تنظیم و وضعیت قبل و حین مصرف.
  • دسترسی راحت به طبیعت
  • پاک بودن بدن از داروهای سایکدلیک به مدت حداقل 3 ماه
  • عدم مصرف داروهای شیمیایی و لابراتواری به مدت حداقل 1 هفته
  • داشتن زمان مناسب جهت ریکاوری و بازیابی بعد از مصرف

مصرف داروی ال اس دی نیازمند زمینه های سایکدلیک میباشد. از این رو توصیه میشود که کاربر قبل از مصرف حتما تجربه ی قارچ های سیلوسایبین را داشته باشد.

دوز مصرفی ال اس دی

ال اس دی در واکنش بسیار متفاوت عمل میکنند به طوریکه میتواند یک دوز مشخص برای یک مصرف کننده مناسب و همان دوز برای شخص دیگر نامناسب جلوه دهد.

با این وجود و با مطالعه ی گزارش های سفر در بین کاربران دوزهایی از این دارو را که میتوان در شرایط قانونی و درمانی مصرف کرد مشخص میشود.

جهت میکرودوزینگ 10 الی 20 ug (میکروگرم)

آستانه سایکولوژی 50 ug (میکروگرم)

دوز مدیوم سایکولوژی 50 الی 100 ug (میکروگرم)

دوز روبه بالای سایکولوژی 100 الی 300 ug (میکروگرم)

دوز بالای سایکولوژی 300 الی 400 ug (میکروگرم)

دوز حد بالای سایکولوژی (Extreme) بین 500 الی 800 ug (میکروگرم)

دوز خلوص لایزرژیک اسید دی اتیل آمید (LSD)

داروی ال اس دی را میتوان به دو صورت مایع و ورق های پرفراژ شده تهیه نمود. این دارو ها در لابراتوارهای دولتی و نیز زیرزمینی تولید میشوند از این رو دوز دقیقی از این ماده مشخص نمیباشد.

اما نکاتی هستند که میتوانند به محاسبه مقدار دوز تقریبی کمک کرد. ورق های پرفراژ شده ال اس دی معمولا حاوی بین 150 الی 400 میکروگرم لایزرژیک اسید دی اتیل آمید (LSD) میباشند.

معمولا ورق های تولید شده ی تحت نظارت ارگان های درمانی دارای دوز کمتری بین 100 الی 200 میکرو گرم لایزرژیک اسید دی اتیل آمید نسبت به تولیدات آزاد و غیر قانونی میباشند.

با توجه به سطح دسترسی به این ماده و اطلاعات موجود میتوان گفت میانگین دوز موجود بین 100 الی 400 میکروگرم لایزرژیک اسید دی اتیل آمید در هر ورق پرفراژ شده میباشد.


تنظیم و وضعیت در LSD

مدیریت سفر بد در ال اس دی 

کاربرانی که سفر بد داشته اند و یا احساس ناتوانی در مقابل اثرات ال اس دی را تجربه کرده باشند به دنبال راهی برای متوقف کردن آن میباشند .

سفر بد ممکن است برای هر کسی که تحت تاثیر آن باشد اتفاق بیافتد . حتی اگر هنگام مصرف دارو حال و هوای شما خوب باشد، هر لحظه امکان وقوع سفر بد در کنار احساس ناراحتی و وحشت میباشد.

اگر چه در حقیقت متوقف کردن سفر در ال اس دی امکان پذیر نیست، اما این نکات به شما کمک میکندتا با احساساتی که باعث ایجاد یک سفر بد میشود کنار بیایید.

کاربر قبل از هر کمک خارج از مباحث سایکدلیکی باید بداند که به هیچ عنوان راه برگشتی وجود ندارد و تکیه کردن به کمک های پزشکی، دارویی و ….. تاثیری در کاهش اثرات نخواهد داشت، حتی در مواقعی اضطراب و نا خوشایندی را افزایش میدهد..

از این رو توصیه میشود که با خود درمانی هایی که توضیح داده شده شرایط را قبول و کنترل آن را رها نمایید.

– دوز مناسب

قبل از هر چیزی کاربر باید به یاد داشته باشد که دوز مناسب مرز بین یک تجربه ی خوب و یک تجربه ی بد را رقم میزند.

  • به یاد داشته باشید که هر آنچه را که می دانید تحت تأثیر دارویی است که شما مصرف کرده اید واقعیست اما گذرا.

تمام اتفاقاتی که پیرامون ما رخ میدهد غیرقابل پیش بینی و کنترل میباشد از این رو یکی از مهمترین و میتوان گفت نقطه عطف و چکیده این پست رها بودن و گذشتن از خویشتن میباشد.

هنگامیکه شما تحت تاثیر این دارو هستید مطمئنا قادر به کنترل شرایط نخواهید بود. این باور که میتوان با تقلا زدن ، خوردن داروهای متنوع و یا نا آرامی کنترل شرایط را به دست آورید، کاملا اشتباه است.

تنها کمکی که در برابر خودتان میتوانید انجام دهید حس رهایی میباشد. با قرار گرفتن درحالت رهایی شما میتوانید سکون را تجربه کنید و به طبع با قبول کردن هر اتفاقی، چه خوب چه بد و حتی مرگ ، به واقعیت خود پی ببرید.

 – سعی کنید در مکانهایی بمانید که خطرات آن کم باشد.

در قلمرو آشنا و دور از ارتفاعات ، ترافیک و سایر خطرات بمانید. ممکن است شما انگیزه های غیرمعمول داشته باشید و می خواهید کاری را انجام دهید که در گذشته به نظر خطرناک می رسید ، اما اکنون به نظر نمی رسد .

اگر تصمیم به رفتن به بیرون را گرفتید ، مطمئن شوید که کسی با شما هست

 در حالت ایده آل کسی که می توانید به او اعتماد کنید و هیچ دارویی مصرف نکرده باشد. بدون داشتن تعداد زیادی از افراد اطراف ، به مکانهای آرام بروید.

افرادی که مشروبات الکلی مصرف کرده اند در حال حاضر همراه خوبی برای شما نیستند. زیرا قضاوت آنها نیز مختل شده و ممکن است در درک احساسات پیچیده شما مشکل داشته باشند.

– با شخصی در ارتباط باشید

اگرچه صحبت کردن ممکن است دشوار باشد و شما نتوانید آنچه را که احساس می کنید در کلمات قرار دهید ، اما سعی کنید به کسی اجازه دهید تا درک کند که سفر بدی داشته اید.

حتی اگر قادر به صحبت کردن نباشید ، فقط نشستن با کسی می تواند بسیار آرامش بخش باشد.

  • اتاق های اورژانس مکان های خوبی برای گذراندن وقت هنگام سفر بد نیستند.

آنها مملو از افراد بیمار و زخمی که ناراحت هستند ، بنابراین اورژانس ممکن است انتخاب خوبی نباشد. اما اگر به پزشک مراجعه کردید مطمئن شوید که توضیح کامل بدهید.

– از نیازهای جسمی خود مراقبت کنید

اگر ساعت ها غذا نخورده اید ، و به خصوص اگر بیش از حد فعال بوده اید ، ممکن است قند خون شما کاهش یابد.

اطمینان حاصل کنید که مایعات کافی داشته باشید ، اگرچه توصیه میشود این کار را بیش از حد انجام ندهید.

فرآیند میل غذا می تواند در زمان تأثیر این دارو دشوار باشد. بنابراین اگر نمی توانید غذا بجوید، چیزی نرم و آسان برای خوردن مانند پودینگ یا بستنی انتخاب کنید.

  • بعید است که بتوانید خواب آرامش بخشی داشته باشید

به ویژه اگر در اولین ساعات سفر باشید. اما نشستن، دراز کشیدن و یا استراحت می تواند به شما کمک کند. همچنین گوش دادن به موسیقی آرامش بخش اغلب توصیه میشود.

– سعی نکنید خود درمانی کنید

در هنگام سفر بد ، شیوه های زیادی وجود دارد که مربوط به خود درمانی است. اما به طور کلی ، مصرف داروها بیشتر باعث می شود احساس بدتری کنید ، نه بهتر.

اضافه کردن هر ماده روانگردان از جمله الکل به یک سفر بد باعث افزایش احساس اضطراب و عدم کنترل می شود.

  • رایحه ی خوش میتواند ارتعاش حاضر شما را به یک مسیر سوق دهد، پس استفاده از عود و یا عطرهای طبیعی را جدی بگیرید.